555 بهترین مشاغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی

بهترین مشاغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی

هنگامی که در خارج از کشور تحصیل می کنید، ممکن است متوجه شوید که یک شغل پاره وقت واقعا می تواند به پرداخت چند قبض اضافی یا تامین هزینه فعالیت های اوقات فراغت و سفرهایی که در غیر این صورت خارج از بودجه شما بود کمک کند. اگر در حین تحصیل در خارج از کشور به کار فکر می کردید، تنها نیستید - بسیاری از دانشجویان بین المللی در طول تحصیل به دنبال کار هستند. هنگام جستجوی یک شغل مناسب، مهم است که چندین چیز را در نظر بگیرید، مانند قوانین کشور محل تحصیل خود، و اینکه آیا محدودیتی برای تعداد ساعات کار با توجه به نوع ویزای خود، در صورت وجود، وجود دارد یا خیر.

 

کشورهای مختلف مقررات متفاوتی در مورد کار در دسترس دانشجویان بین المللی دارند، بنابراین مهم است که قبل از درخواست شغل، آنها را بررسی کنید. یکی دیگر از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید، تحصیل و سبک زندگی شماست  یک شغل باید حداقل تاثیری بر تحصیلات شما داشته باشد.

 

یک شغل خوب برای دانشجویان بین المللی باید:

  • متناسب با سبک زندگی یک دانشجو (شغل های پاره وقت که زمان کافی برای دوره و مطالعه شما باقی می گذارد یا ساعات کاری انعطاف پذیری را ارائه می دهد).
  • دانش آموز را قادر می سازد تا مهارت های زبانی قوی تری را توسعه دهد (برای دانشجویان بین المللی که زبان مادری ندارند بسیار مهم است).
  • به دانش آموز کمک کند تا به سرعت با یک فرهنگ جدید ادغام شود و با دوستان جدید ملاقات کند.
  • در حالت ایده آل، تجربه کاری خوبی ارائه دهید و فرصت های آینده را باز کنید.

 

 

 

رایج ترین و در دسترس ترین مشاغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی :

 

در دانشگاه کار کنید

کار در محوطه دانشگاه یکی از محبوب ترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است. در برخی کشورها، مانند ایالات متحده آمریکا، تنها کار در دسترس دانشجویان بین المللی در طول سال اول تحصیل در مقطع کارشناسی، کار در دانشگاه است. مشاغل مختلفی در محوطه دانشگاه ارائه می شود، از کار در مرکز نویسندگی، به عنوان دستیار آموزشی، در کافه تریا تا مراکز کامپیوتر. یکی دیگر از گزینه های داخل دانشگاه کار برای اتحادیه دانشجویان است. این فرصت خوبی برای درگیر شدن در مسائل روز و کمک به سایر دانشجویان دانشگاه است. بسته به اتحادیه و مأموریت آنها، ممکن است بتوانید به سایر دانشجویان بین المللی کمک کنید و از تجربیات آنها در دانشگاه حمایت کنید.به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، کار در محوطه دانشگاه به شما کمک می‌کند با افراد جدید آشنا شوید، مهارت‌های زبانی خود را بهبود ببخشید و تجربیات ارزشمندی به شما بدهد. از آنجایی که بسیاری از دانشجویان در محوطه دانشگاه کار می کنند، احتمالاً زمان بیشتری را با دوستان خود از دانشگاه سپری خواهید کرد.

یکی از نکات منفی کار در دانشگاه این است که کار با حقوق در دانشگاه معمولاً بسیار رقابتی است. بسیاری از دانشجویان بین المللی و داخلی وجود دارند که مایلند در طول تحصیل خود به صورت پاره وقت کار کنند، بنابراین مهم است که برای مصاحبه آماده شوید و حتی اگر نوع کار هیجان انگیز نیست، اشتیاق نشان دهید.یکی دیگر از ملاحظات کلیدی استفاده از هر گونه خدمات دانشگاهی موجود است، که شامل و محدود به این نمی شود: نحوه درخواست یا یافتن کار پاره وقت، آماده شدن برای مصاحبه، پشتیبانی از نوشتن یا ویرایش CV و نحوه نوشتن نامه حمایتی مناسب برای آن کشور خاص برای افزایش موفقیت شما در استخدام در کار پاره وقت ایده آل شما.

 

 

رستوران ها و بارها

مشاغل زیادی در بارها، رستوران‌ها و کافه‌های شهرها و شهرهای اطراف ارائه می‌شوند، و این ممکن است ساده‌ترین راه برای شما برای یافتن شغل باشد. رستوران ها همیشه به دنبال کمک بیشتری هستند، بنابراین به احتمال زیاد می توانید کار نسبتاً آسانی پیدا کنید. بسته به تجربه و مهارت خود می توانید به عنوان پیشخدمت، کارکنان بار یا حتی در آشپزخانه کار کنید.این نوع شغل ممکن است به مهارت های ارتباطی خوبی نیاز داشته باشد، اما معمولاً در مورد تجربه کاری گذشته هیچ الزامات رسمی وجود ندارد. این بدان معناست که احتمالاً می توانید شغلی در یک رستوران پیدا کنید، که ممکن است یک فرصت عالی برای یک دانشجوی بین المللی باشد. این فرصت شغلی به شما کمک می کند تا مهارت های بین فردی خود را تقویت کنید، مهارت زبان را بهبود بخشید و دوستان جدیدی پیدا کنید.بزرگترین ایراد کار در رستوران ساعات فعالیت است زیرا اکثر کارهای رستوران در حوالی عصر انجام می شود. این می تواند بسیار طاقت فرسا باشد، به خصوص اگر در اوایل صبح سخنرانی ها/سمینارهای زیادی به عنوان بخشی از دوره خود داشته باشید. گاهی اوقات، شیفت شب ممکن است درس شما را مختل کند. این چیزی است که باید در نظر گرفتن استخدام در یک بار یا یک رستوران در نظر بگیرید.

 

 

مراکز تماس

برخی از دانشجویان بین المللی در مراکز تماس استخدام می شوند. این یک انتخاب خوب برای کسانی است که ارتباط دوستانه و با اعتماد به نفس در زبان و/یا مهارت های کامپیوتری دارند. همچنین، مشاغل مرکز تماس از نظر فیزیکی سخت نیستند، بنابراین اگر محیط اداری را ترجیح می دهید یا نیاز دارید، انتخاب خوبی هستند. از طرف دیگر، کار در یک مرکز تماس می تواند سخت باشد. شما باید مهارت های ارتباطی عالی و مهارت های زبانی بالاتر از حد متوسط ​​داشته باشید. دشواری موقعیت‌های مرکز تماس به‌طور چشمگیری متفاوت است، برای مثال موقعیت‌های فروش تلفنی یکی از سخت‌ترین و پرفشارترین فرصت‌ها هستند، اما اغلب با هر فروش پورسانت به همراه دارند و درآمد شما را بیشتر می‌کنند. درعوض کار در مرکز پشتیبانی مشتری مستلزم دانش عالی از محصولات، خدمات و شرکتی است که در آن کار می کنید، جایی که آموزش در مورد چنین خدمات و محصولاتی در طول آموزش شما در محل کار ارائه می شود.

 

 

 

مشاغل مرتبط با خدمات مشتری

یک راه متداول برای شروع سفر شغلی می تواند از طریق پست های شغلی مرتبط با خدمات مشتری باشد. استخدام خدمات مشتری اغلب می تواند پاره وقت باشد و در دسترس افراد جویای کار برای اولین بار باشد، زیرا آموزش در محل کار و شیفت های کاری انعطاف پذیر انجام می شود. این یک فرصت عالی برای یادگیری بسیاری از مهارت های قابل انتقال است و برخی از سازمان ها حتی آموزش های اضافی یا توسعه حرفه ای را برای پیشرفت تدریجی زمان خود در سازمان ارائه می دهند. اگر از تعامل با مردم لذت می‌برید و به نحوه استقبال از مردم اهمیت می‌دهید، این می‌تواند یک زمینه مورد علاقه باشد. باز هم، این می تواند فرصتی برای کار پاره وقت در طول هفته های تحصیلی و تمام وقت در طول استراحت بین هر سال تحصیلی باشد.

 

 

 

کارآموزی

ممکن است  شما یک دوره کارآموزی در یک شرکت مرتبط با رشته تحصیلی خود بیابید، که در غیر این صورت به عنوان تعاونی یا کاریابی شناخته می شود. کارآموز بودن تجربه مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد و فرصت های زیادی را باز می کند. بسته به کشور و رشته تحصیلی شما، ممکن است پس از اتمام تحصیلات، حتی امکان استخدام در شرکت وجود داشته باشد. در هر صورت، دوره کارآموزی به شما تجربیات زیادی مرتبط با رشته تحصیلی خود می دهد، بنابراین می توانید آن را هم به عنوان یک فرصت شغلی و هم به دست آوردن تجربیات ارزشمند در رشته خود نگاه کنید. بسته به شرایط، ممکن است برای شما امکان دریافت هزینه برای دوره کارآموزی وجود داشته باشد. برخی از دوره‌های تحصیلی شامل یک موقعیت مشارکتی است که به عنوان معیاری برای انجام دادن در طول تحصیل پرداخت می‌شود یا بدون دستمزد.

 

 

 

داوطلب شدن

فرصت های داوطلبانه متعددی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند از آنها برای کسب تجربه و ملاقات با افراد جدید استفاده کنند. داوطلب بودن یکی از فرصت‌های کاری پربارتر و جالب‌تر است و یکی از بزرگترین مزیت‌های داوطلبانه، طیف گسترده موقعیت‌های موجود است. کارهای متنوع تری برای داوطلبان در دسترس است، بنابراین به احتمال زیاد بتوانید نقشی را که واقعاً دوست دارید انتخاب کنید. شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی وجود دارند که به دنبال داوطلب هستند، بنابراین این یک راه عالی برای دانشجویان بین‌المللی برای مشارکت و کسب تجربه بسیار مورد نیاز است. داوطلبانه همچنین فرصت‌های زیادی را برای دانشجویان بین‌المللی باز می‌کند و هم تجربه کاری و هم یک CV متنوع‌تری را به شما می‌دهد.

 

 

 

مدت زمان کار در مقابل مشاغل تابستانی

در نهایت، شایان ذکر است که اگر در طول ترم یا هفته های مطالعه خود راحت کار نمی کنید، می توانید در تابستان که کلاس ندارید، ساعات نیمه وقت یا تمام وقت را نیز پیدا کنید. تفاوت در این است که شما می توانید ساعات کاری تمام وقت داشته باشید و این معمولاً بسته به کشور در ویزای دانشجویی مجاز است. بسته به شرایط خود همچنان می‌توانید ساعت‌های پاره وقت کار کنید، و حتی ممکن است بتوانید در تمام طول سال تقویمی، چه در هفته‌های تحصیلی یا نه، همان کار نیمه وقت را داشته باشید. با این حال، دانستن اینکه شما می‌توانید بین هر ترم یا ترم تحصیلی کار کنید، می‌تواند مفید باشد، جایی که می‌توانید در یک دوره زمانی متمرکزتر تجربیات ارزشمندی کسب کنید.

 

در پایان نیز اگر سوالی داشتید و یا به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره دریافت کنید.