featured-study-in-germany-seminar 8 مرحله برای تحصیل در آلمان

 

8مرحله برای تحصیل در آلمان

از یافتن یک برنامه تحصیلی مناسب تا ثبت نام در دانشگاه های آلمان. ما روند تحصیل در آلمان را به عنوان یک دانشجوی بین المللی در 8 مرحله ساده کرده ایم که باید طی کنید. این 8 مرحله را یکی یکی دنبال کنید تا متوجه شوید که در حال حاضر کجا هستید و چه کاری باید انجام دهید تا رویای تحصیل در آلمان به واقعیت تبدیل شود. در ادامه این مطلب میپردازیم به مراحلی که شما باید طی کنید تا بتوانید در آلمان تحصیل کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

مراحل درخواست تحصیل در آلمان:

  • یک برنامه مطالعاتی پیدا کنید
  • تمام الزامات را برآورده کنید.
  • زبان آلمانی را یاد بگیرید.
  • منابع مالی را بیابید
  • برای پذیرش اقدام کنید.
  • ویزای دانشجویی آلمان خود را دریافت کنید.
  • محل اقامت را پیدا کنید
  • در دانشگاه خود ثبت نام کنید

 

یک برنامه مطالعاتی پیدا کنید

پیدا کردن دانشگاه و انتخاب برنامه تحصیلی متناسب با علایق شما اولین قدم برای برنامه ریزی تحصیل در آلمان است. قرار نیست این مشکل بزرگی باشد زیرا دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی بی شماری در دسترس هستند و کیفیت آنها بدون شک در سطح جهانی است. صرف نظر از اینکه می خواهید در زندگی به چه سمتی بروید، مطمئناً یک برنامه مطالعاتی وجود دارد که با آرزوهای تحصیلی و برنامه های آینده شما مطابقت داشته باشد. اما، اگر قبل از شروع فرآیند درخواست خود برای تحصیل در آلمان به این موضوع فکر نکرده باشید، پیدا کردن یک دانشگاه و یک برنامه تحصیلی ممکن است زمان ببرد. تعداد بالای دوره های موجود می تواند یکی از دلایلی باشد که هنوز تصمیمی نگرفته اید.

 

پیشنهاد می کنیم حداقل 3 ماه قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد برنامه تحصیلی فکر کنید. این مدت زمان کافی است تا به شما این امکان را بدهد که تمام دانشگاه های آلمانی که دوره های مرتبط با رشته حرفه ای شما را ارائه می دهند را اسکن کنید. هنگامی که آن دانشگاه های آلمان را پیدا کردید، می توانید روی لیست کوچکتری از دانشگاه هایی که برای شما ایده آل به نظر می رسند تمرکز کنید. شما می توانید تصمیم بگیرید که فقط روی یک دانشگاه تمرکز کنید یا برای چندین دانشگاه که بیشتر دوست دارید درخواست دهید تا شانس خود را برای گرفتن پذیرش افزایش دهید. پیدا کردن دانشگاه و برنامه تحصیلی بسیار مهم است زیرا همه چیز را تعیین می کند.

 

 

تمام الزامات را برآورده کنید

اکنون که تصمیم گرفتید در چه دانشگاهی و در چه برنامه تحصیلی شرکت کنید، باید تمام شرایط را بررسی کنید. برای این منظور سایت دانشگاه و قسمت شرایط پذیرش آنها را بررسی می کنید. شرایط ورود بسته به دانشگاه و نوع رشته ای که انتخاب می کنید متفاوت است، بنابراین توصیه می شود بخش الزامات را چندین بار بخوانید.

زمان بندی نامناسب و از دست دادن مدارک رایج ترین مسائلی است که در این مرحله اتفاق می افتد و هر دو می توانند منجر به تاخیر در پذیرش یا حتی رد درخواست ها شوند. برای جلوگیری از چنین احتمالی باید این اسناد را زودتر آماده کنید. به عنوان مثال، برای شرکت در آزمون استاندارد مهارت زبان آلمانی باید حداقل سه ماه در یک دوره زبان شرکت کنید. اگر شروع به یادگیری زبان آلمانی از ابتدا کنید، زمان بیشتری از این طول می کشد.

قانونی شدن بیشتر اسناد شما ممکن است زمان پردازش مشابهی داشته باشد تا زمانی که برای شما صادر شود. با توجه به هرگونه تأخیر گاه به گاه ناشی از ماهیت فرآیند، باید حداقل 4 ماه قبل از درخواست برای محل خود در دانشگاه، آماده سازی مدارک خود را آغاز کنید.

 

 

زبان آلمانی را یاد بگیرید

موفقیت شما در دانشگاه به شدت به مهارت شما در زبان آلمانی بستگی دارد، حتی اگر برنامه شما به زبان انگلیسی باشد. داشتن دانش قوی در زبان آلمانی تضمین می کند که مطالب درسی را درک کنید، آنچه را که در سخنرانی ها تدریس می شود درک کنید و در عین حال بتوانید افکار خود را به درستی بیان کنید. در آلمان، اکثر دوره های کارشناسی به زبان مادری تدریس می شود، در حالی که بسیاری از برنامه های تحصیلی در سطوح عالی تحصیلی به طور کامل یا جزئی به زبان آلمانی تدریس می شوند. به غیر از دانشگاه، اغلب باید با مردم محلی آلمانی صحبت کنید.

یادگیری آلمانی از ابتدا ممکن است دشوار باشد، اما اگر زودتر شروع کنید، تا زمانی که به آلمان بیایید، آلمانی را کاملاً صحبت خواهید کرد. توصیه می کنیم حداقل 6 ماه قبل از شروع دوره خود (یا قبل از درخواست در صورتی که مهارت زبان آلمانی الزامی است) شروع کنید تا درک اولیه زبان آلمانی را به دست آورید.

 

 

منابع مالی را پیدا کنید

قدم بعدی اطمینان از داشتن تمکن مالی لازم برای زندگی و تحصیل در آلمان است. طبق قانون فعلی، هر دانشجوی خارجی غیر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا باید تمکن مالی مناسبی برای تامین هزینه اقامت خود در آلمان در طول تحصیل داشته باشد. یک دانشجوی بین المللی در آلمان باید حداقل 10332 یورو داشته باشد که تخمین زده می شود برای یک دانشجو برای پوشش هزینه های زندگی در سال اول تحصیل خود کافی باشد. این مقدار پول باید به حساب بانکی مسدود شده آلمان واریز شود.

 

 

برای پذیرش اقدام کنید

پس از بررسی مجدد اسناد درخواست، نوبت به ارسال درخواست می رسد. درخواست را می توان به صورت آنلاین ارسال کرد، اما ممکن است دانشگاه هایی وجود داشته باشند که درخواست ها را فقط به صورت حضوری یا پستی دریافت کنند. اکثر دانشگاه های آلمان بخشی از پلتفرم درخواست آنلاین دانشگاه ملی به نام UniAssist هستند. علاوه بر این، دانشگاه هایی وجود دارند که بستر پذیرش آنلاین خود را در وب سایت خود اجرا می کنند.

به خاطر داشته باشید که دانشگاه های آلمانی مرکزی برای دانشجویان بین المللی هستند و کمیته های پذیرش به شدت مملو از درخواست های خارجی هستند. بررسی همه برنامه ها زمان بر است و برای استفاده از آن باید در اسرع وقت درخواست خود را ارسال کنید. شما باید پس از باز شدن فراخوان درخواست درخواست خود را ارسال کنید و سپس منتظر نامه پذیرش باشید. بسته به سطح تحصیلی که در آلمان دنبال می کنید، مراحل درخواست کمی متفاوت است.

 

 

ویزای دانشجویی آلمان خود را دریافت کنید

اگر دانشجویی هستید که از یک کشور غیر اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا می آیید، باید ویزای دانشجویی آلمان دریافت کنید.پیشنهاد می کنیم تا زمانی که مدارک را جمع آوری می کنید، شخصاً با سفارت/کنسولگری آلمان تماس بگیرید و وقت ویزا بگیرید. اطمینان حاصل کنید که از امکانات مالی مناسب برای تحصیل در آلمان برخوردار هستید. یکی از ساده ترین و بهترین راه ها برای متقاعد کردن مقامات مبنی بر اینکه پول کافی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی خود دارید، افتتاح حساب بانکی به اصطلاح مسدود شده است.

 

 

محل اقامت را پیدا کنید

اکنون که به طور رسمی دانشجوی پذیرش شده در آلمان هستید و ویزای دانشجویی خود را دریافت کرده اید، باید به فکر مکانی برای اقامت باشید. اقامت در آلمان برای دانشجویان بین المللی آنقدر گران نیست اما طبیعی است که به عنوان یک دانشجوی خارجی باید برای یافتن آن تلاش کنید. از نظر مالی مناسب ترین مکان برای زندگی شمابه خاطر داشته باشید که یافتن محل اقامت در آلمان به دلیل محدودیت سالن های دانشجویی و آپارتمان های مشترک، هر سال سخت تر می شود. به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان اوقات بسیار پر استرسی را سپری می کنند.

توصیه می‌کنیم اولویت را به این موضوع بدهید، زیرا اگر زودتر محل اقامت خود را پیدا نکنید، ممکن است زمان و هزینه زیادی برای یافتن راه‌حل برای شما هزینه شود. با در نظر گرفتن این موضوع، می توانید سعی کنید قبل از ورود به آلمان به صورت آنلاین محل اقامت پیدا کنید و مبلغ اولیه را برای قفل کردن در محل خود بپردازید.

 

 

در دانشگاه خود ثبت نام کنید

آخرین مرحله برای اینکه به طور رسمی در دانشگاه مورد نظر خود جا بگیرید، ثبت نام در رشته ای است که در آن پذیرفته شده اید. از این نظر، فرآیند ثبت نام شما را از یک متقاضی موفق به یک دانشجوی ثبت نام شده در آلمان می رساند. آموزش عالی دولتی در آلمان به صورت رایگان ارائه می شود، اما همچنان باید هزینه ثبت نامی را بپردازید که بین 150 تا 250 یورو متغیر است. علاوه بر این، برای استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی به مدت 6 ماه، باید هزینه بلیت ترم خود را بپردازید.

 

برای ثبت نام در دوره دانشگاهی خود در آلمان، باید شخصاً در دفتر مدیریت دانشگاه خود حاضر شوید و مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر شما
  • عکس پاسپورت
  • ویزا یا مجوز اقامت شما
  • فرم درخواست تکمیل و امضا شده
  • مدارک تحصیلی (اصل مدارک یا کپی های تایید شده)
  • نامه پذیرش
  • گواهی بیمه درمانی در آلمان
  • رسید پرداخت هزینه

 

پس از ثبت نام در مدیریت دانشگاه، یک مدرک ثبت نام (کارت شناسایی) برای شما صادر می شود که بعداً می تواند برای درخواست اجازه اقامت و شرکت در کلاس های شما استفاده شود.

نکته مهم: شما باید هر ترم بعد از اتمام ترم قبلی مجددا ثبت نام کنید و دوباره باید همان هزینه های ثبت نام را بپردازید.

 

در نهایت نیز اگر به اطلاعات بیشتری در خصوص مهاجرت به آلمان، تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان و شرایط و هزینه های زندگی و تحصیل در آلمان نیاز دارید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره تلفنی رایگان نیز دریافت کنید.