maxresdefault هزینه زندگی در اتریش

 

هزینه زندگی در اتریش


هزینه زندگی در اتریش از شهری به شهر دیگر متفاوت است  و هزینه ی زندگی در این کشور چندان ارزان نیست به خصوص اگر به دنبال تهیه منزل در این کشور باشید. از مراقبت های بهداشتی و مسکن گرفته تا غذا و اقلام روزمره، در این نوشتار ما قصد داریم یک نمای کلی از هزینه های زندگی در اتریش ارائه می دهیم.

 

سوالی که ممکن در ابتدا در ذهن شما پیش بیاید این است که آیا زندگی در اتریش گران است؟ بله از برخی جهات همینطور است، به عنوان مثال، احتمالاً متوجه خواهید شد که مسکن در اتریش از نظر فضایی که برای پول خود دریافت می کنید گرانتر از ایالات متحده است (به این معنی که برای فضای کوچکتر هزینه بیشتری خواهید پرداخت) اما با این حال، مسکن در اتریش بیش از 10٪ ارزان تر از آلمان همسایه و به طور متوسط نزدیک به 30٪ ارزان تر از فرانسه است. خبر خوب این است که استاندارد زندگی در اتریش بسیار بالا است و در واقع، اتریش در سال 2019 رتبه دوم جهانی را برای بالاترین کیفیت زندگی کسب کرد و در همین حال، وین عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی را برای یک دهه به دست آورد. به طور کلی میزان درآمدی که برای زندگی راحت نیاز دارید به اندازه خانواده، محل زندگی، داشتن فرزند و غیره بستگی دارد. خوشبختانه، بسیاری از شرکت ها هنگام ارائه حقوق، به ویژه برای مهاجران، هزینه زندگی در اتریش را در نظر می گیرند. هزینه زندگی در اتریش بین استان ها و شهرهای مختلف به طور قابل توجهی متفاوت است. به طور کلی، وین و اینسبروک به طور مداوم گران ترین شهرهای اتریش هستند، در حالی که ارزان ترین یا مقرون به صرفه ترین شهرها شامل گراتس و کلاگنفورت هستند. گزارش اخیر مجله CEOWORLD اتریش را به عنوان هجدهمین کشور گران قیمت جهان برای زندگی رتبه بندی کرده است.

 


دستمزد و حقوق در اتریش


جالب اینجاست که در اتریش حداقل دستمزد در سراسر کشور وجود ندارد. در عوض، دستمزدها با توافقات جمعی مورد مذاکره تعیین می شود. به طور کلی،  میانگین حقوق ماهانه از 1700 تا 2200 یورو متغیر است. این رقم تقریباً با اکثر کشورهای اروپای غربی برابری می کند و با توجه به هزینه زندگی در اتریش منطقی است.

 


هزینه های اجاره در اتریش


هزینه های اجاره در سراسر اتریش بسته به موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. طبیعتاً شهرهای بزرگ اغلب اجاره بهای بالاتری نسبت به شهرها و شهرهای کوچکتر دارند. برای مثال، اجاره یک آپارتمان یک خوابه بسته به موقعیت مکانی و مبله بودن یا نبودن واحد ممکن است بین 300 تا 900 یورو باشد. به طور کلی متوسط اجاره ماهانه آپارتمان های یک و سه خوابه در اتریش: برای یک خانه یک خوابه ماهیانه حدود 641 یورو و برای یک خانه سه خوابه 1163 یورو می باشد.


متوسط اجاره ماهانه آپارتمان های یک خوابه در شهرهای بزرگ مانند: وین حدود 729 یورو در ماه، سالزبورگ 677 یورو در ماه و در گراز 506 یورو در ماه می باشد .متوسط اجاره ماهانه آپارتمان های سه خوابه در شهرهای بزرگ مانند: وین 1338 یورو در ماه، سالزبورگ 1307 یورو در ماه و در گراز 919 یورو در ماه می باشد.

 

قیمت خرید ملک در اتریش


قیمت املاک در اتریش بسته به موقعیت مکانی، اندازه، امکانات رفاهی و موارد دیگر بسیار متغیر است. تنها در وین، قیمت یک ملک می تواند از میانگین 5359 یورو به ازای هر متر مربع تا 14069 یورو در هر متر مربع برای کسانی که می خواهند در مناطق بهتر زندگی کنند متغیر باشد.

 

قبوض آب و برق و هزینه اینترنت در اتریش

قبوض آب و برق در اتریش بر اساس اندازه خانه
محاسبه می شود. در کل، اکثر خانواه ها با مصرف استاندارد بین 150 تا 250 یورو هزینه آب و برق پرداخت می کنند. برای اینترنت، بسته به تامین کننده و سرعت، قیمت ها از حدود 9 تا 83 یورو (10 تا 91 دلار) متغیر است. به طور کلی، هر چه اینترنت سریعتر باشد، گرانتر است.

 


 هزینه های مراقبت های بهداشتی در اتریش


خوشبختانه برای مهاجران، مراقبت های بهداشتی در اتریش ، مقرون به صرفه و در دسترس است. اکثر مردم دارای مراقبت های بهداشتی عمومی هستند که با کمک های ماهانه کارمندان و کارفرمایان تامین می شود. تامین اجتماعی حدود 45 درصد از کل هزینه های مراقبت های بهداشتی در اتریش را پرداخت می کند.اگر در یک موقعیت تمام وقت یا پاره وقت مشغول به کار هستید (و حداقل بین 438 تا488 دلار در ماه درآمد دارید)، 18.12٪ از حقوق شما به تامین اجتماعی تعلق می گیرد. با این حال، کارفرمای شما نیمی از این را کمک خواهد کرد. بیمه سلامت عمومی حدود 99 درصد از جمعیت اتریش را پوشش می دهد. برخی از افراد بیمه درمانی خصوصی را نیز به عنوان مکمل یا جایگزین بیمه عمومی می گیرند. بیمه خصوصی به شما امکان دسترسی به زمان انتظار کوتاه‌تر، شرایط بهتر در بیمارستان‌ها و فهرست وسیع‌تری از متخصصان را می‌دهد.

 


هزینه های مراقبت از کودک در اتریش


گرچه پیش دبستانی که از پنج سالگی شروع می شود، در اتریش اجباری و رایگان است، اما هزینه های مراقبت از کودکان و آموزش اولیه قبل از این به عهده والدین است. گزینه های مختلف برای مراقبت روزانه ار کودکان در دسترس هستند، اگرچه هزینه ها می تواند متفاوت باشد. خوشبختانه، والدین در صورت تمایل می توانند برای جبران بخشی از هزینه ها برای کمک هزینه مراقبت از کودک درخواست دهند. برخی از خانواده ها نیز انتخاب می کنند که پرستار بچه  را استخدام کنند یا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را متقاعد کنند که مراقب فرزندانشان باشند.

 

 


هزینه تهیه غذا و خورد و خوراک در اتریش


متأسفانه، خرید مواد غذایی در اتریش نسبت به بسیاری از کشورها گران‌تر است. به طور کلی، رستوران ها در اتریش خیلی ارزان نیستند. یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت می تواند بین 12 تا 14 یورو برای شما هزینه داشته باشد، در حالی که در یک رستوران متوسط می تواند بین 50 تا 70 یورو هزینه داشته باشد.

 



حمل و نقل عمومی در اتریش


خوشبختانه حمل و نقل عمومی اتریش بسیار کارآمد است. بلیط یک طرفه در اکثر شهرها 2.40 یورو است، البته برای سفرهای طولانی تر، به خصوص بین شهرها، هزینه بسیار بالاتر می رود. به عنوان مثال، سفر از وین به سالزبورگ معمولاً حدود 22 یورو یک طرفه هزینه دارد. خوشبختانه، کارت های حمل و نقل عمومی ماهانه و سالانه وجود دارد که سفرهای معمولی را کاملا مقرون به صرفه می کند.

 


حمل و نقل خصوصی در اتریش


بین دوچرخه، پیاده روی و حمل و نقل عمومی، نیاز زیادی به حمل و نقل خصوصی در اتریش وجود ندارد. با این حال، تاکسی ها و وسایل نقلیه در صورت تمایل یا نیاز در دسترس هستند. تاکسی بر اساس مسافت طی شده کار می کنند و هزینه آن از 3.80 یورو در روز و 4.30 یورو در شب شروع می شود. Uber نیز به طور گسترده در این کشور در دسترس است. قیمت بنزین در حدود 1.45 یورو در هر لیتر است. هزینه های خرید یک ماشین جدید در اتریش متفاوت است، اما می توانید انتظار داشته باشید که برای یک ماشین کوچک تا متوسط حدود 21000 یورو بپردازید. هزینه سفر با اتوبوس و قطار در مناطق روستایی به طور متوسط 2 یورو در هر پنج کیلومتر است.

 

 

از گذشته تا امروز اتریش در بین کشورهای محبوب برای مهاجرین قرار داشته است و تعداد بسیار زیادی از افراد به دنبال راهی برای مهاجرت به این کشور هستند. از جمله راه های مهاجرت به این کشور می توان به اخذ ویزای کاری، اخذ ویزای تحصیلی، اخذ ویزای سرمایه گذاری و اخذ ویزای ازدواج اشاره کرد که بهتر است هر فرد بسته به شرایط سنی، اقتصادی و رزومه کاری خود به دنبال انتخاب مطمئن ترین روش باشد بنابراین پیشنهاد می شود پیش از اقدام مشاوره ی لازم برای دریافت اطلاعات کامل در این زمینه را با مشاورین مجرب در امر مهاجرت انجام دهید.