دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشگاه سیدنی یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی استرالیا در سیدنی استرالیا است  که در سال 1850 تاسیس شده است و این دانشگاه اولین دانشگاه استرالیا است و به عنوان یکی از دانشگاههای برجسته جهان شناخته می شود. براساس رتبه بندی دانشگاه های QS World این دانشگاه به عنوان یکی از 25 دانشگاه برتر جهان از نظر شهرت دانشگاهی و 5 دانشگاه برتر جهان و اولین دانشگاه مطرح استرالیا رتبه بندی شده است. دانشگاه سیدنی استرالیا یکی از اولین دانشگاههای جهان است که صرفاً بر اساس استعداد تحصیلی دانشجو می پذیرد و درهای خود را به روی مردان و زنان برای ادامه تحصیل باز گذاشته است. در حال حاضر بیش از 45 هزار دانشجو در دانشگاه سیدنی استرالیا مشغول به تحصیل هستند که این تعداد بیش از 36 هزار نفر دانشجوی بومی و بیش از 8 هزار نفر دانشجوی بین المللی می باشند. تا به امروز 5 نفر از فارغ التحصیلان و اساتید این دانشگاه موفق بهدریافت جایزه ی نوبل در شاخه های مختلف شده اند که این مساله این دانشگاه را از سایر دانشگاه های استرالیا متمایز کرده است. همچنین کالج دانشگاه نیوانگلند به عنوان بخشی از دانشگاه سیدنی در سال 1938 تاسیس شد و بعداً در سال 1954 ازدانشگاه سیدنی جدا شد و به دانشگاه نیوانگلند تبدیل شد. در فوریه 2007 ، دانشگاه موافقت کرد بخشی از زمین اعطا شده به کالج سنت جان برای توسعه انستیتوی بهداشت و تحقیقات پزشکی سیدنی اختصاص داده شود و اکنون مرکز چارلز پرکینز ، اولین ساختمان تحقیقاتی جدید ساخته شده در دانشگاه طی 40 سال گذشته است. پردیس اصلی دانشگاه سیدنی استرالیا در میان 10 دانشگاه زیبای دنیا  قرار گرفته است و محوطه اصلی دانشگاه مرکز زندگی دانشجویی این دانشگاه است واین ساختمان ها بخش عمده ای از مراکز پذیرایی دانشگاه را در خود جای داده و فضایی را برای اتاق های تفریحی ، بارها و .. فراهم می کنند. همچنین از سال 2016 ، دانشگاه در حال انجام یک برنامه بزرگ سرمایه ای با هدف احیای دانشگاه و تأمین فضای اداری ، آموزشی و دانشجویی بیشتر است.

 

دانشکده های دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشکده پزشکی

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده داروسازی

دانشکده پرستاری

دانشکده علوم پایه

دانشکده هنرهای زیبای سیدنی

دانشکده موسیقی

دانشکده دامپزشکی

دانشکده کشاورزی

دانشکده طراحی و معماری

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده بازرگانی

دانشکده حقوق

دانشکده مهندسی

دانشکده علوم بهداشت

 

شرایط پذیرش دانشگاه سیدنی استرالیا

به دلیل امکان تحصیل به زبان انگلیسی در استرالیا و همچنین وجود سیستم آموزشی با کیفیت همه ساله تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان مشتاق به تحصیل در این کشور هستند اما متقاضیان تحصیل در دانشگاه های برتر و سطح اول جهان قبل از هر چیز باید بدانند شرایط پذیرش در این دانشگاه ها تا حدودی دشوار است و ارائه یک رزومه ی تحصیلی قوی شرط اصلی اقدام برای این دانشگاه ها می باشد اما به طور کلی از موارد الزامی برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه های استرالیا ارائه ی مدرک 12 ساله ی دبیرستان و همچنین ارائه ی مدرک زبان آیلتس با نمره ی 6.5 می باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی متقاضی می بایست گواهی پایان دوره ی 12 ساله ی تحصیل با حداقل معدل 15 را ارائه دهد و همچنین ارائه مدرک زبان آیلتس 6 الزامی است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارئه ی مدرک کارشناسی 4 ساله با معدل بالای 14 و همچنین ارائه ی مدرک زبان آیلتس 6.5 الزامی می باشد. برای تحصیل در مقطع دکترا متقاضی می بایست دارای یک رزومه ی قوی از جمله مقالات ISI، سابقه ی کار پژوهشی و تالیف و کتاب باشد و ارائه ی مدرک زبان آیلتس با نمره ی 7 الزامی است. همچنین ذکر این نکته ضروری است که آخرین مهلت اپلای دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه سیدنی استرالیا ژانویه ی هر سال است. از راه های ورود به کشور استرالیا می توان به مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و اخذ تابعیت از طریق تولد اشاره کرد که در این بین مهاجرت تحصیلی یکی از پرطرفدارترین راه ها می باشد. دانش آموزان و دانشجویانی که به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه سیدنی استرالیا هستند و شرایط و رزومه ی لازم برای اپلای کردن از دانشگاه سیدنی را دارند بهتر است پیش از اقدام جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین امور مهاجرت در این زمینه مشاوره لازم را داشته باشند.

برای دریافت اطلات بیشتر درباره مهاجرت به استرالیا و بررسی انواع راه های مهاجرتی به این کشور می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین متخصص در این زمینه بهره مند شوید.