دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد ، به طور رسمی یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در استنفورد ، کالیفرنیا است. استنفورد در سال 1885 توسط للاند و جین استنفورد به یاد تنها فرزندشان ، للاند استنفورد جونیور ، تاسیس شد که در 15 سالگی بر اثر بیماری حصبه درگذشت. استنفورد به طور مداوم در زمره معتبرترین و برترین دانشگاه های جهان قرار دارد و این دانشگاه همچنین یکی از برترین موسسات جمع آوری سرمایه در کشور است که به اولین مدرسه با درآمد بیش از یک میلیارد دلار در سال تبدیل شده است.

این دانشگاه از هفت بخش تحصیلی تشکیل شده است. سه مدرسه متشکل از 40 بخش دانشگاهی در سطح کارشناسی. چهار مدرسه حرفه ای که برای برنامه های تحصیلات تکمیلی در حقوق ، پزشکی ، آموزش و تجارت. استنفورد یک دانشگاه خصوصی و غیرانتفاعی است و توسط یک هیئت امنای منصوب شده با حداکثر 38 عضو اداره می شود. در حال حاضر بیش از 16 هزار دانشجو در دانشگاه استنفورد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد حدود 7 هزار نفر در دوره های مقدماتی این دانشگاه و حدود 9 هزار در مقاطع تکمیلی از ایالت متحده و سایر نقاط جهان هستند. بر اساس آخرین رتبه بندی تایمز در دو زمینه ی گروه علوم انسانی و مهندسی این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است و با ضریب پذیرش 4% به عنوان یکی ار رقابتی ترین دانشگاه های جهان شناخته می شود. دانشگاه استنفورد با بیش از 8هزار متر مربع مساحت یکی از بزرگترین دانشگاه ها در ایالات متحده می باشد و دارای 18 موسسه مختلف علمی و تحقیقی و 7 دانشکده می باشد.

 

دانشکده های دانشگاه استنفورد

دانشکده پزشکی

دانشکده حقوق

دانشکده علوم انسانی

دانشکده مهندسی

دانشکده آموزش

دانشکده محیط زیست

دانشکده بازرگانی

 

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه استنفورد

متقاضیان ورود به این دانشگاه باید قبل از هرگونه اقدامی به وب سایت دانشگاه مراجعه کرده و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه را به طور کامل به صورت آنلاین ارسال نمایند. در ابتدا داوطلبان تصویر مدارک را در سایت و قسمت مورد نظرآپلود کرده و در صورتی که درخواستآنها مورد تایید دانشگاه قرار بگیریدبایستی اصل مدارک را به دانشگاه ارائه دهند. از جمله موارد مورد نیاز دانشگاه می توان به مدارک زیر اشاره کرد:

عکس پاسپورت

تکمیل فرم درخواست پذیرش به صورت کامل و صحیح

ریز نمرات مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی

ریز نمرات و مدارک تحصیلی مقطع کارشناسی برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

ارائه مدرک زبان با نمره ی مورد قبول دانشگاه در مقاطع مختلف

رزومه تحصیلی

انگیزه نامه

 

هزینه ی تحصیل در دانشگاه استنفورد

طبیعتا برای آگاهی از شهریههای تحصیلی بهتر است متقاضیان به وب سایت اصلی دانشگاه مراجعه نمایند چراکه هزینه ی تحصیل با توجه به رشته و مقطع تحصیلی برای دانشجویان متغیر می باشد اما به طور متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی سالیانه چیزی در حدود 18 هزار دلار، در مقطع کارشناسی ارشد سالیانه بسته به رشته تحصیلی بین 18 تا 25 هزار دلار در سال می باشد.

از برجسته ترین چهره های ایرانی تحصیل کرده در دانشگاه استنفورد می توان به سیمین دانشور نویسنده معروف ایرانی، علی حاجی میری، امید کردستانی اشاره کرد و همچنین مریم میرزاخانی نخستین بانوی برنده مدال فیلدز در ریاضیات از اساتید برجسته این دانشگاه می توان نام برد.

در انتهای این مطلب باید اشاره کرد که مهاجرت و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها یی از انواع راه های مهاجرت به آمریکا می باد و از راه های دیگر مهاجرت به این کشور می توان به اخذ ویزای کاری، اخذ ویزای سرمایه گذاری و یا مهاجرت از طریق اخذ ویزای ازدواج اشاره کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین متخصص در این زمینه بهره مند شوید.