maxbbbbresdefault دانشگاه های برتر کشور سوئد

 

دانشگاه های برتر کشور سوئد

در این مقاله میپردازیم به مزایای تحصیل در سوئد و معرفی دانشگاه های برتر کشور سوئد و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

متقاضیان مهاجرت و تحصیل در سوئد میبایست اطلاعاتی در خصوص شرایط زندگی و تحصیل در شهر و کشور مقصد خود داشته باشند. جهت تحصیل در دانشگاه های کشور انتخابی خود باید در رابطه با برترین دانشگاه ها اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید با توجه به رشته خود در نهایت به بهترین نتیجه برسید.

یکی از علل اصلی این که سوئد مورد توجه دانشجویان قرار می‌گیرد، سطح علمی دانشگاه‌های آن و اعتبار آن‌ها در سطح بین‌المللی است. تعدادی از دانشگاه‌های این کشور در بین برترین‌های جهان قرار دارند و برخی از آن‌ها نیز در ارائه‌ی رشته‌های خاصی جزو بهترین‌ها هستند. در سوئد 14 دانشگاه و 17 کالج دانشگاه دولتی وجود دارد، اما تعدادی موسسه آموزش عالی مستقل نیز وجود دارد، مانند دانشکده اقتصاد استکهلم، دانشگاه فناوری چالمرز در گوتنبرگ و دانشگاه یونكوپینگ. دانشگاه‌های سوئد مرتباً در رتبه‌بندی جهانی مانند رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی Times Higher Education و رتبه‌بندی دانشگاهی شانگهای Jiao Tong از دانشگاه‌های مطرح جهانی به شمار می‌آیند.

زبان های رسمی در کشور سوئد دو زبان سوئدی و فنلاندی است. البته بسیاری از سوئدی ها قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی نیز می باشند. واحد پول این کشور نیز کرون است. برای اخذ ویزای تحصیلی از دانشگاه های سوئد باید از طریق وب سایت پذیرش دانشگاه های سوئدی فرم مورد نظر را تکمیل و ارسال نمایید. از مهم ترین موارد برای واجد شرایط شدن شما مهارت های زبان انگلیسی و رزومۀ قوی تحصیلی می باشد. برای پذیرش گرفتن در دانشگاه های سوئد، در فرم درخواستی خود حداکثر چهار رشته را می توانید انتخاب کنید.

 

 

مزایای تحصیل در سوئد عبارتند از: 

  • بهره مندی از سیستم آموزشی پیشرفته
  • بهره مندی از کیفیت بالای زندگی
  • تدریس به دو زبان انگلیسی و سوئدی
  • به همراه بردن اعضای خانواده
  • بهره مندی از هزینه تحصیل مناسب
  • بهره مندی از بورسیه تحصیلی
  • امکان کار در حین تحصیل
  • امکان تبدیل ویزای تحصیلی بهویزای کاری سوئد بعد از فارغ التحصیلی

 

 

دانشگاه های برتر سوئد

 

دانشگاه اوپسالا سوئد

این دانشگاه در سال 1477 میلادی بنا شده است و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه سوئد شناخته می شود که بزرگ ترین کتابخانه دانشگاهی این کشور را نیز دارد. اولین رشته ای که در این دانشگاه تدریس شده مربوط به الهیات بوده است که در حال حاضر نیز در این زمینه بسیار قوی می باشد. دانشگاه اوپسالا دارای یکی از برترین مؤسسات تحقیقاتی در سطح جهان است که در رتبه بندی جهانی رنکینگ 111 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه اوپسالا تاکنون 8 بار جایزه نوبل را دریافت کرده است و به طور کلی دارای 9 دپارتمان تحصیلی است که برخی از آن ها شامل علوم فناوری، داروسازی و پزشکی، هنر و علوم اجتماعی می باشند. سالیانه بیش از 45 هزار دانشجو در این دانشگاه در مقاطع مختلف به تحصیل می پردازند که حدود 12 درصد آن ها از دانشجویان بین المللی می باشند. محبوب ترین رشته ها در این دانشگاه روانشناسی، پزشکی و حقوق هستند. یکی از سختی های تحصیل در دانشگاه های سوئد مثل اوپسالا به خصوص در مقطع کارشناسی این است که دروس به زبان سوئدی تدریس می شوند. با این حال در حال حاضر تقاضای ورود دانشجویان بین المللی به این دانشگاه بسیار بیشتر شده است و به همین دلیل مسئولان پذیرش آن کمی سخت گیرتر و حساس تر شده اند.

 

 

دانشگاه لوند سوئد

در جایگاه دومِ رتبه بندی دانشگاه‌های سوئد، دانشگاه لوند قرار دارد. این دانشگاه در شهری به همین نام و در سال 1425 تاسیس شده است. از آنجایی که  دانشگاه لوند در مرز سوئد با کشور دانمارک و آلمان قرار دارد از این دو کشور دانشجویان زیادی برای تحصیل به آن می‌آیند. موسسه‌ی تحقیقاتی این دانشگاه حتی در شمال اروپا نیز زبانزد است. همچنین طیف وسیعی از رشته‌های دانشگاهی به 41 هزار دانشجوی این دانشگاه تدریس می‌‌شود و رتبه ی آن در رتبه بندی‌های جهانی 131 است.

 

 

دانشگاه گوتنبرگ

37 هزار دانشجو در چهارمین دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های سوئد یعنی دانشگاه گوتنبرگ در حال تحصیل هستند. این دانشگاه همکاری علمی دو طرفه‌ای با یکی دیگر از دانشگا‌ه‌های سوئد -دانشگاه چالمرز-دارد. رتبه‌ی این دانشگاه در رتبه‌ بندی‌های جهانی 205 است که آن را به یکی از بهترین دانشگاه‌های سوئد تبدیل کرده است. زبان تحصیل در هشت دانشکده‌ی این دانشگاه به دو زبان سوئدی و انگلیسی است.

 

 

دانشگاه کارولینسکا

جایگاه پنجم در رتبه بندی دانشگاه‌های سوئد به دانشگاه کارولینسکا تعلق دارد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های سوئد در رشته‌ی پزشکی است و تحقیقات زیادی در این زمینه در آن انجام می‌شود. تاسیس این دانشگاه به سال 1810 برمی‌‌گردد و پردیس اصلی آن در شهر سولنا قرار دارد. دانشگاه کارولینسکا که در جایگاه 213 جهان قرار دارد بهترین دانشکده‌های علوم پزشکی سوئد را دارد و در رشته‌هایی مانند پزشکی، روان درمانی، روانشناسی، پرستاری، مامایی، دندانپزشکی بسیار محبوب است. بعلاوه این دانشگاه با دانشگاه‌های کشورهای دیگری مانند چین، فنلاند، دانمارک، استرالیا و هلند برنامه‌های تبادل دانشجو دارد.

 

 

دانشگاه کی تی اچ

دانشگاه KTH یکی از بهترین دانشگاه مهندسی سوئد که در سال 1827 تاسیس شده است. سالانه دانشجویان بین المللی زیادی در این دانشگاه پذیرش می شوند و اکثر رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس میشود. KTH یکی از قدیمی ترین و قدرتمندترین دانشگاه فناوری و مرکز تحقیقاتی در شهر استکهلم می باشد.جالب است بدانید تحقیقات علمی این دانشگاه بسیار بر روی اقتصاد این کشور تاثیر گذاشته است. تقریبا حدود ⅓ رشته های مهندسی در کی تی اچ انجام می گیرد و در رشته های مهندسی، دانشگاه پیشرفته و با کیفیتی محسوب می شود.

 

 

دانشگاه استکهلم سوئد

یکی دیگر از دانشگاه های سوئد که می تواند مکان خوبی برای تحصیل باشد، دانشگاه استکهلم است و دارای رنکینگ جهانی 183 می‌باشد. این دانشگاه ابتدا در سال 1878 با سیستم کالجی تأسیس شد اما از سال 1960 تاکنون به طور رسمی به عنوان دانشگاه فعالیتش را ادامه داده است. برخی از محبوب ترین رشته های ارائه شده در این دانشگاه شامل فیزیک، شیمی، ریاضیات و زمین شناسی است. در حال حاضر بیش از 70 هزار دانشجو به صورت سالیانه در این دانشگاه به تحصیل می پردازند. بیش از 80 رشته آن نیز بیشتر به زبان انگلیسی تدریس می شوند که شرایط مناسبی را برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده است. دانشگاه استکهلم در زمینۀ تحقیقات علوم انسانی و اجتماعی از دانشگاه های پیشرو در سطح جهان محسوب می شود. این دانشگاه دارای چهار دانشکده و 56 دپارتمان تحصیلی می باشد. جالب است بدانید پردیس دانشگاه استکهلم برای اولین بار در جهان در پارک احداث شده است. این دانشگاه تاکنون 4 مرتبه موفق به اخذ جایزه نوبل گردیده است. همچنین نکته مهمی که باید در مورد شرایط خوب تحصیل در این دانشگاه بدانید این است که پردیس آن فاصله کمی تا مرکز شهر دارد و به راحتی می توانید از طریق مترو به تمام امکانات تجاری و فرهنگی شهر دسترسی داشته باشید.

 

 

در پایان نیز اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در سوئد و دانشگاه های این کشور و اخذ ویزای تحصیلی سوئد نیاز داشتید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایر وب سیات های ما مراجعه کنید .