1611571578_Why_Study_in_Switzerland چرا در سوئیس تحصیل کنیم؟

 

چرا در سوئیس تحصیل کنیم؟

تصمیم برای تحصیل در خارج از کشور احتمالا یکی از سخت ترین تصمیماتی است که یک دانشجو می گیرد. به همین دلیل است که آنها برای یافتن بهترین دانشگاه در بهترین کشور فکر و توجه زیادی کردند. هر کشوری میزبان تعدادی دانشجوی بین المللی است و سعی می کند بهترین فرصت ها را برای آنها ایجاد کند. سوئیس نیز تمام تلاش خود را می کند تا این دسته از دانش آموزان را جذب کند. اما چرا تحصیل در خارج از کشور در سوئیس؟ چه چیزی آن را به یک مکان مناسب برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل می کند؟ در ادامه میپردازیم به دلایلی که سوئیس را برای تحصیل برتر میکند. در ادامه همراه ما باشید.

 

آیا در حال حاضر تحصیل در خارج از کشور در سوئیس بی خطر است؟

سوئیس یکی از کشورهای اروپایی است که بیشترین آسیب را از ویروس کووید-19 گرفته است. سوئیس نیز مانند بسیاری از کشورها، با بستن مرزها و اعمال محدودیت‌های فراوان بر جمعیت، اقدامات لازم را برای مهار شیوع این ویروس انجام داد.با این حال، پس از گزارش‌ها حاکی از بهبود وضعیت ویروس کرونا در سوئیس، دولت سوئیس تصمیم گرفت در 15 ژوئن مرزهای خود را با تمام کشورهای اتحادیه اروپا/EFTA باز کند (از زمان انتشار، سفر برای شهروندان سایر کشورها بسته است).افرادی که وارد کشور می شوند در صورت عدم مشاهده علائم بیماری، ملزم به قرنطینه نیستند. مسافرانی که از کشورهای با نرخ بالای عفونت می آیند ممکن است تحت اقدامات احتیاطی خاصی قرار بگیرند.

 

 

12 دلیل برای تحصیل در سوئیس

دلایل زیادی وجود دارد که چرا تحصیل در خارج از کشور در سوئیس می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد! برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

یک سیستم آموزشی در سطح جهانی

سوئیس دارای یک سیستم آموزشی مشهور است بنابراین انتخاب تحصیل در خارج از کشور در سوئیس منطقی است! این کشور به داشتن استانداردهای بالا و روش‌های آموزشی مبتنی بر یادگیری فعال مشهور است. این نه تنها یک سیستم آموزشی کیفی است، بلکه یک سیستم آموزشی مقرون به صرفه است. بسیاری از دانشگاه های دولتی برجسته سوئیس شهریه دارند که از 1000 CHF یا 1100 USD تجاوز نمی کند.

 

 

تعداد زیادی دانشجوی بین المللی وجود دارد

هر کشوری میزبان تعدادی دانشجوی بین المللی است. سوئیس هم همینطور! بخش بزرگی از جمعیت دانشجویی در سوئیس خارجی هستند. سیستم آموزشی تحسین‌شده، قیمت‌های متوسط ​​و گزینه‌های متعدد بورسیه، دانشجویان بین‌المللی را برای مهاجرت و تحصیل در سوئیس برای اخذ مدرک خود جذب می‌کند.

 

 

حقوق بالا و نرخ پایین بیکاری

به عنوان یکی از کشورهایی با بالاترین استانداردهای زندگی و اقتصاد با ثبات، منطقی است که کارگران این کشور برخی از بالاترین حقوق را در اروپا دریافت کنند. کارگران سوئیسی به طور متوسط ​​6502 فرانک فرانک (7140 دلار آمریکا) در ماه درآمد دارند. در میان کشورهای OECD، سوئیس از نظر میانگین دستمزد سالانه با 62300 فرانک فرانک (68400 دلار آمریکا) در رتبه دوم قرار دارد.

در مورد نرخ بیکاری، این نرخ در سال 2019 تنها 4.87 درصد بود. اکثریت کارگران سوئیسی نسبتاً تحصیل کرده و در زمینه های شغلی خود متخصص هستند. در نتیجه، سوئیس مشاغلی با دستمزد بالاتر ارائه می دهد. همه چیزهایی که می توان گفت: تحصیل در خارج از کشور در سوئیس می تواند درها را برای فرصت های شغلی باورنکردنی در این کشور بعدا باز کند!

 

 

امنیت

بر اساس شاخص صلح جهانی، سوئیس دهمین کشور امن در جهان است. نرخ پایین جرم و جنایت و قوانین سختگیرانه اسلحه تنها برخی از عواملی است که به سوئیس کمک کرده تا شهرت یک کشور امن را حفظ کند.

 

 

کیفیت زندگی بالا

در حالی که سوئیس یکی از گران ترین کشورها برای زندگی است، ساکنان آن مطمئناً ارزش پولی دارند. در گزارشی که توسط Social Progress Imperative انجام شد، سوئیس در سه شاخص اصلی - نیازهای اساسی انسان (مراقبت های پزشکی، سرپناه و بهداشت)، پایه رفاه (آموزش، امید به زندگی، و دسترسی به فناوری)، و فرصت (آزادی انتخاب، مدارا و حقوق شخصی).

 

 

سبک زندگی سالم

در میان بسیاری از جنبه هایی که مردم سوئیس در آن شهرت دارند، داشتن یک سبک زندگی سالم یکی از آنهاست.

 

 

غذاهای خوشمزه

سوئیس مکانی با غذاهای خوشمزه و لذیذ است که فقط در آنجا می‌توانید پیدا کنید. غذاهایی مانند Älplermagronen یا ماکارونی آلپ، Rösti، Malakoff، Polenta و بسیاری دیگر از غذاهای سنتی، سوئیس را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است. پیشنهاد می کنیم هنگام تحصیل در سوئیس، شلوارهای کشدار را بسته بندی کنید.

 

 

چند زبانه بودن سوئیس

در سوئیس به چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش صحبت می شود. همه آنها وضعیت مساوی زبان های رسمی در کنفدراسیون سوئیس را حفظ می کنند. با این حال، مردم سوئیس فقط به این زبان ها محدود نمی شوند. انگلیسی نیز در آنجا به طور گسترده صحبت می شود. بنابراین، حتی اگر به هیچ یک از چهار زبان رسمی صحبت نمی‌کنید، همچنان می‌توانید با مردم محلی به زبان انگلیسی زندگی کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید و فرصت‌های باورنکردنی را برای فراگیری زبان‌های خارجی هنگام تحصیل در خارج از کشور در سوئیس به دست آورید.

 

 

تنوع و فرهنگ

سوئیس با تنوع جغرافیایی و فرهنگی مشخص می شود. با بیش از دو میلیون نفر در این کشور، غیرممکن است که فرهنگ سوئیس تحت تأثیر قرار نگیرد.کشورهای همسایه و تاثیر آنها نیز در فرهنگ متنوع کشور نقش دارد. در میان زبان‌های رسمی سوئیس، زبان‌های بسیاری را می‌شنوید که توسط خارجی‌ها صحبت می‌شود، از جمله انگلیسی. وقتی در خارج از کشور در سوئیس تحصیل می کنید، هرگز احساس تنهایی نمی کنید! به علاوه، مردم سوئیس به هنر علاقه زیادی دارند. به همین دلیل است که 600 موزه در سراسر کشور پراکنده شده است. تقریباً در هر شهر سوئیس، چندین موزه برای انتخاب و کاوش خواهید داشت.

 

 

جمعیت مهاجر زیاد

از میان 8.57 میلیون نفری که در سوئیس زندگی می کنند، 2.1 میلیون نفر خارجی هستند. این تعداد بالا، سوئیس را به یکی از کشورهایی تبدیل می کند که بیشترین تعداد بین المللی را در میان خود دارد. بیش از 80 درصد آنها از کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و پرتغال هستند و در منطقه دریاچه ژنو و زوریخ زندگی می کنند.

 

 

 

از بقیه اروپا فقط چند ساعت فاصله دارد!

سوئیس نه تنها جاذبه های زیادی را برای بازدید در داخل کشور به شما می دهد، بلکه به شما اجازه می دهد تا در سراسر مرزها حرکت کنید تا از کشورهای اطراف آن بازدید کنید. سوئیس با پنج ایالت هم مرز است و با همه آنها ارتباط خوبی دارد. سیستم حمل و نقل سوئیس در اختیار شماست تا سفر شما را کارآمدتر و لذت بخش تر کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقصد را انتخاب کنید!

 

 

مناظر کوهستانی باورنکردنی

سوئیس با 83.6 درصد از سطح کوهستانی، در رتبه سوم فهرست کشورهای اروپایی با بیشترین درصد کوه قرار دارد. دو رشته کوه اصلی آلپ و جورا هستند. فلات سوئیس این دو رشته کوه را از هم جدا می کند.سوئیس میزبان تنها 20 درصد از رشته کوه های آلپ با تقریباً 100 قله با ارتفاع نزدیک یا بالاتر از 4000 متر است. در حالی که قله های رشته کوه جورا از ارتفاع 1800 متری فراتر نمی روند.

 

در پایان نیز اگر قصد مهاجرت به کشور سئیس و دریافت اقامت این کشور را دارید و به اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط و هزینه های زندگی و همچنین تحصیل در سوئیس نیاز دارید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.