loan1 خرید ملک در اسپانیا و اخذ اقامت کشور اسپانیا

 

خرید ملک در اسپانیا و اخذ اقامت کشور اسپانیا

 

سرمایه گذاری در اسپانیا، اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا و خرید ملک در اسپانیا، اقتصاد در اسپانیا، مدارک لازم جهت خرید ملک در اسپانیا و مزایای خرید ملک در اسپانیا از جمله مواردی هستند که در این مطلب به آنها اشاره شده است.

اسپانیا در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا واقع شده است. پایتخت این کشور، شهر مادرید است. اسپانیا با جمعیت 47 میلیون نفر، پنجمین کشور اروپایی از نظر وسعت نیز می‌باشد. بارسلونا، سویا، والنسیا، ساراگوسا، مالاگا، بیلبائو، سالامانگا، گرانادا و مورسیا از جمله شهرهای مهم این کشور می‌باشند.  بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور را مهاجران رومانیایی، مراکشی، آلمانی و انگلیسی تشکیل می‌دهند. واحد پول رسمی اسپانیا همانند بسیاری از کشورهای اروپایی یورو است.

اسپانیا جزء کشور‌های سکولار محسوب می‌شود اما مذهب عمده مردم آن کاتولیک است. از نظر جغرافیائی، اسپانیا یک کشور کوهستانی محسوب می‌شود. هرچند که مناطقی همچون آلمریا در آن به صورت کویری و بیابانی می‌باشند. این کشور از نظر اماکن ثبت شده در یونسکو با 44 مکان تاریخی و دیدنی، رتبه سوم دنیا را پس از ایتالیا و چین از آن خود دارد. همچنین رتبه سوم جذب توریست نیز پس از فرانسه و آمریکا در اختیار اسپانیا است.

رشد و رونق در بخش ساخت و ساز باعث رشد و رونق در بسیاری از بخش ها مانند صنایع فلزیی و فولاد، سیمان و گچ، سنگ و سرامیک، چوب و پلاستیک و امثال آن ها می شود و موقعیت های شغلی زیادی را نیز ایجاد می کند و این تازه غیر از نیروی کاری است که به طور مستقیم در خود ساخت و ساز مشغول به کار خواهد شد. از این رو دولت اسپانیا با هدف توسعه متوازن، نقاط خاصی را در مکان های مختلف این کشور در نظر گرفته و از طریق پیمانکاران خود، اقدام به احداث واحدهای عمدتا مسکونی کرده است. سپس از طریق در نظر گرفتن مشوق هایی، سرمایه داران خارجی را دعوت به خرید این واحدها نموده است.

اقتصاد اسپانیا به منظور رشد و توسعه، احتیاج به سرمایه گذاری خارجی دارد و دولت این کشور سعی کرده است تا با در نظر گرفتن تسهیلات و مشوّق هایی، سرمایه داران از اقصی نقاط دنیا را ترغیب به سرمایه گذاری در این کشور نماید. بدین منظور و در وهله اول، دولت این کشور طرح هایی را برای سرمایه گذاری در اسپانیا در نظر گرفته است. یکی از این طرح ها، سرمایه گذاری در بخش املاک و ساختمان است. ساخت و ساز، از نظر اقتصادی فعالیتی زیرساختی به شمار می رود چرا که فعالیت بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی به نحو مستقیم و غیر مستقیم به آن وابسته است.اقامت اسپانیا یعنی دسترسی سریع و آسان به کل اروپا و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا و همین طور، امکان برخورداری از بسیاری موقعیت های کاری و تحصیلی و تجاری. این کشور با داشتن جمعیتی کمتر از 50 میلیون نفر، جزء 20 اقتصاد برتر دنیا می باشد. دولت اسپانیا برنامه های گسترده ای را برای جذب سرمایه های خارجی به منظور توسعه اقتصادی در پیش گرفته است که یکی از آن ها، اعطای اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری در پروژه های ملکی است.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک از جمله طرق مهاجرتی به این کشور محسوب می گردد که سالانه مورد توجه اشخاص خارجی نیز قرار گرفته است. در سال های گذشته سرمایه گذاران بین المللی به طور میانگین 48000 ملک در این کشور را خریداری نمودند. طبق گزارش های مرکز اطلاعاتی دفتر اسناد رسمی در اسپانیا، شهروندان بریتانیا بیشترین تعداد خریداران اموال در اسپانیا به میزان 14% را به خود اختصاص داده اند. تعداد شهروندان بریتانیایی که در این کشور نسبت به خرید ملک اقدام نموده اند، در سال 2021 در قیاس با سال 2020 به میزان 8% می باشد که به نظر می رسد این روند در سال 2022 نیز ادامه یابد.

دریافت مجوز اقامت اسپانیا به روش سرمایه‌گذاری در خرید املاک به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو امکان‌پذیر است و در این حالت شرط ماندن در اسپانیا الزامی نیست. در این روش متقاضی باید بدون بهره‌گیری از وام بانکی‌ در بخش املاک اسپانیا سرمایه‌گذاری کند، این خرید می‎تواند در قالب خرید یک یا چند ملک باشد که باید مجموعه ارزش خرید بالاتر از پانصد هزار یورو باشد. مزایای مهم این روش سرعت‌بالای اخذ اقامت و عدم شرط حضور شش‌ماهه در اسپانیا است. اقامت اخذ شده کشور اسپانیا و اقامت اتحادیه اروپا است که باکارت اقامتی دریافتی، امکان سفر به‌تمامی کشورهای عضو شینگن را خواهید داشت.

 

 

 مدارک لازم جهت اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک:

از جمله مدارک لازم جهت اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک:

  • ارائه گواهی بانکی دال بر موجودی حساب به میزان خرید ملک
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • ویزای توریستی 3 ماهه اسپانیا
  • ارائه سند ملکی خریداری شده
  • ارائه گواهی آزمایش های پزشکی

 

مزایای خرید ملک در اسپانیا

دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک مزایایی دارد که عبارتند از:

مزیت اصلی خرید ملک در اسپانیا را می توان در اخذ اقامت آن خلاصه کرد. داشتن این اقامت، ثمرات و نتایجی دارد که در واقع آن ها هستند که مزایای اصلی به شمار می روند. این مزایا عبارتند از:

  • مهاجرت بدون مدرک زبان
  • مهاجرت بدون محدودیت سنی
  • امکان زندگی در یک کشور زیبا و امن با سطح بالایی از استانداردهای زندگی
  • دسترسی به امکانات گسترده برای تحصیل و کار و بیزنس
  • مالکیت 100% و سرمایه گذاری مطمئن
  • امکان تردد سریع و آسان به حوزه شنگن و بسیاری از کشورهای دنیا
  • افتتاح حساب نزد بانک های معتبر بین المللی و دسترسی به سیستم مالی جهانی و غیره
  • فرد در اسپانیا حق سکونت خواهد داشت.
  • فرد می تواند در بانک های اروپایی افتتاح حساب کند.
  • امکان تحصیل در اسپانیابصورت رایگان پس از اخذ اقامت این کشور
  • بلافاصله بعد از اقامت گرفتن، فرزندان می توانند در این کشور به تحصیل بپردازند.
  • بااین روش، گرفتن ویزای کشورهای دیگر کار آسانی است.
  • اگر فرد به مدت 5 سال بدون وقفه در اسپانیا اقامت داشته باشد، می تواند اقامت دائم در این کشور را اخذ نماید.
  • اگر فرد به مدت 10 سال بدون وقفه در اسپانیا اقامت قانونی داشته باشد، امکان اخذ تابعیت این کشور برای او فراهم است.

 

در انتها نیز اگر به اطلاعات بیشتر در زمینه کار در اسپانیا، اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا، اخذ ویزای کاری اسپانیا، اخذ اقامت دائم در اسپانیا، روش های اخذ اقامت در اسپانیا و  اطلاعاتی دقیق در زمینه سرمایه گذاری در اسپانیا و خرید ملک در اسپانیا نیاز داشتید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.