-----626x321 کار، حمل و نقل، سلامت و بهداشت، آموزش و پرورش، هزینه زندگی و تحصیل در فرانسه

 

کار، حمل و نقل، سلامت و بهداشت، آموزش و پرورش، هزینه زندگی و تحصیل در فرانسه

 

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به مواردی همچون کار در فرانسه، حمل و نقل و مخابرات در فرانسه، سیستم سلامت و بهداست در فرانسه، آموزش و پرورش در فرانسه، هزینه زندگی در فرانسه و هزینه تحصیل در فرانسه و مطالبی را در این موارد در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

کار در فرانسه

تغییرات ساختاری در اقتصاد به تغییر نیروی کار فرانسه کمک کرده است و باعث ایجاد تغییراتی شده است که این تغییر با افزایش قابل توجه اشتغال زنان همراه بوده است، به طوری که تقریباً نیمی از مشاغل در حال حاضر در اختیار زنان است.

 

حمل و نقل و مخابرات

بخش حمل و نقل شامل شرکت‌های پویایی مانند انجمن ملی راه‌آهن فرانسه و شرکت هواپیمایی ملی است. تولیدکنندگان تجهیزات حمل و نقل و مهندسی عمران مسئول ساخت زیرساخت های جدید هستند. یک سیستم جاده ای گسترده با مسافتی حدود 600000 مایل (965000 کیلومتر) برای مقابله با شرایط ترافیکی سنگین ایجاد شده است. در پایان قرن بیستم، قطارهای مسافربری یورواستار پاریس را در سه ساعت به لندن متصل کرد و سالانه بیش از نه میلیون مسافر را جابه‌جا کرد. حمل و نقل هوایی و مسافربری به سرعت گسترش یافته است و مانند سایر اشکال حمل و نقل، در اطراف پاریس متمرکز شده است. نیس و مارسی شلوغ ترین مراکز هوایی منطقه هستند و به همراه لیون، بوردو، تولوز و استراسبورگ تنها فرودگاه های استانی هستند که ترافیک بین المللی قابل توجهی دارند.

مخابرات

در آغاز قرن بیست و یکم، فرانسه حدود 35 میلیون خط تلفن اصلی داشت که تقریباً همه آنها دارای ظرفیت دیجیتال بودند. بیش از 62 میلیون تلفن همراه در سال 2010 مورد استفاده قرار گرفت که نسبت تقریباً یک تلفن برای هر نفر را ایجاد کرد. تقریباً 70 درصد فرانسوی‌ها کاربران اینترنت بودند.

 

سیستم سلامت و بهداشت

تقیبا تمامی افراد تحت پوشش سیستم تأمین اجتماعی هستند، به ویژه پس از اصلاحات در سال 1998 که پوشش آن را به کسانی که قبلاً به دلیل کمبود درآمد حذف شده بودند، گسترش داد. بیمه اجتماعی در سال 1930 و کمک هزینه عائله مندی در سال 1932 مطرح شد، اما قوانین جامع تأمین اجتماعی در سال 1946 وضع شد. شبکه‌ای منتخب از صندوق‌های تامین اجتماعی و کمک هزینه خانواده که توسط صندوق‌های ملی اداره می‌شود، بودجه قابل توجهی را مدیریت می‌کند و این بودجه متکی بر سهم‌های تامین اجتماعی کارفرمایان و کارمندان و همچنین درآمد حاصل از مالیات ویژه است و کسری ها توسط دولت جبران می شود. سایر پرداخت ها شامل مزایای خانواده برای فرزندان تحت تکفل، غرامت بیکاری و یارانه مسکن است. از سال 1988، در پاسخ به مشکل طولانی مدت بیکاری در فرانسه، افراد با درآمد کم یا بدون درآمد می توانند از یارانه دولتی خاص که به عنوان حداقل بیمه اجتماعی شناخته می شود، بهره مند شوند. فرانسه از اصول پزشکی لیبرال پیروی می کند و بیماران در انتخاب پزشک و درمان آزاد هستند. با این حال، از سال 1960، موافقت نامه هایی در سطح منطقه ای بین کیس ها و انجمن های پزشکی حرفه ای که هزینه ها را تنظیم می کنند، امضا شده است. اصلاحات بیمارستانی در سال 1960 با ایجاد بیمارستان های آموزشی به بیمارستان ها و دانشکده های پزشکی پیوست. بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی در کنار بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کنند و هزینه درمان در مراکز خصوصی نیز ممکن است تا حدی از صندوق تامین اجتماعی بازپرداخت شود. مسکن در سالهای اول پس از جنگ جهانی دوم، فرانسه یک بحران مستمر در بخش مسکن را تجربه کرد. دولت در این کشور ساخت و ساز را با وام، پرداخت حق بیمه و .. تشویق می کند. شهرداری و سایر نهادهای عمومی نیز در برنامه گسترده ای از ساخت مسکن به ویژه در دهه های 1960 و 1970 مشارکت داشتند. در سال 1970 روند دریافت مجوزهای ساختمانی برای ساخت و ساز خصوصی بسیار ساده شد و از سال 1982 شهرداران مسئول اعطای مجوزهای ساخت و ساز و طراحی سیاست های مسکن محلی برای بخش های دولتی و خصوصی بودند. طی سالهای اخیر سطوح تورم در فرانسه مشابه سایر کشورهای صنعتی بوده است در واقع، از اواسط دهه 1980 تورم به ویژه در فرانسه پایین بوده است و زنان به طور کلی حقوق کمتری نسبت به مردان دارند. درآمد یک کارگر در پاریس تقریباً دو برابر بیشتر از بخش های کمتر توسعه یافته مرکز فرانسه است. به طور کلی، اکثریت جامعه فرانسه از افزایش قابل توجهی در قدرت خرید در نیم قرن گذشته بهره مند شده اند.

 

آموزش و پرورش در فرانسه 

سازمان آموزش ملی بسیار متمرکز است با این حال، از سال 1968، به دنبال شورش در میان دانشجویان دانشگاه که به دنبال عملکرد بیشتر در مدیریت بودند، جنبشی به سمت تمرکززدایی در آموزش عالی در حال پیشرفت است. اصلاحات به دنبال اصلاح شخصیت و ساختار آموزش، نه تنها در سطح دانشگاه، بلکه در مدارس ابتدایی و متوسطه نیز بوده است. در مورد دوم، یکی از اهداف اصلی دولت این بوده است که 80 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی را قادر به کسب مدرک کارشناسی خود کنند. فرانسه دارای آموزش دولتی و خصوصی است. کلیه آموزش های عمومی رایگان است و توسط وزارت آموزش ملی اداره می شود که برنامه های درسی را تنظیم می کند، کارکنان را استخدام می کند و اختیارات خود را از طریق روسای دانشکده ها اعمال می کند. آموزش ابتدایی و متوسطه تحصیل در سنین 6 تا 16 سال رایگان و اجباری است. مدارس ابتدایی آموزش ابتدایی را برای افراد 6 تا 11 ساله ارائه می دهند. تحصیلات متوسطه از سنین 11 تا 15 سالگی در کالج ها شروع می شود.آموزش عالیبه دنبال شورش های دانشجویی در ماه مه 1968، آموزش عالی با تصویب اصلاحات در 12 نوامبر 1968 عمیقاً تغییر کرد، اگرچه بسیاری از ویژگی های متمرکز از گذشته باقی مانده است. پیش از این، دانشگاه ها بر اساس موضوعات تدریس شده به دانشکده ها یا کالج ها تقسیم می شدند. پس از سال 1968 دانشکده ها با واحدهای آموزشی و پژوهشی جایگزین شدند که در دانشگاه های چندرشته ای مستقل که توسط نمایندگانی که از میان کارکنان آموزشی، دانشجویان و مدیریت انتخاب می شدند اداره می شدند. این مؤسسات به طور اساسی برنامه های تحقیقاتی، روش های تدریس و ابزار ارزیابی خود را تعیین می کنند. علیرغم تلاش‌های دولت سوسیالیست در اوایل دهه 1980 برای نزدیک‌تر کردن مدارس خصوصی به بخش دولتی، این سیستم اساساً بدون تغییر باقی مانده است.

 

هزینه زندگی در فرانسه 

اینکه ماهانه چقدر برای هزینه های زندگی در فرانسه هزینه می کنید به سبک زندگی شما و محل اقامت شما بستگی دارد.اگر فکر می کنید هزینه های بالای زندگی در فرانسه، به ویژه در شهرهای بزرگ، بسیار زیاد است، به خاطر داشته باشید که فرانسه یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را نیز دارد. آنطور که تخمین زده شده است یک خانواده چهار نفره به حدود 3000 یورو در ماه بدون احتساب اجاره بها نیاز دارد، در حالی که میانگین هزینه های ماهانه یک فرد مجرد حدود 800 یورو قبل از اجاره است.دستمزد و حقوق در فرانسهمتوسط ​​دستمزد کارگران بخش خصوصی 2370 یورو است، در حالی که بخش دولتی اندکی کمتر پرداخت می کند حدود 2300 یورو. حداقل دستمزد در فرانسه 10.48 یورو در ساعت یا 1589.47 یورو برای یک هفته کاری 35 ساعته است. طبق قانون کار فرانسه، حداقل دستمزد باید در ابتدای هر سال افزایش یابد و زمانی که تورم از 2 درصد فراتر رفت، افزایش یابد.هزینه های مسکن در فرانسه هزینه مسکن می تواند بسته به شهر، متراژ و ... متفاوت باشد به عنوان مثال، برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز پاریس، شما باید تا حداکثر 1800 یورو در ماه بپردازید، یا اگر خانه ای با دو یا سه اتاق خواب می خواهید، باید بیش از دو برابر آن بپردازید. لیون از نظر اقامت بسیار ارزان‌تر است، با قیمت‌های حدود 600 تا 1250 یورو در ماه برای یک آپارتمان یک خوابه یا 1250 تا 3000 یورو برای یک آپارتمان سه خوابه منطقه مارسی همچنین ارزان‌تر است، آپارتمان‌های یک خوابه از حدود 600 یورو در ماه و املاک سه خوابه با قیمت 1125 یورو شروع می‌شوند. هزینه ها و مالیات های متعددی برای خرید خانه اعمال می شود به عنوان مثال، ملک در مرکز پاریس به طور متوسط ​​13000 یورو برای هر متر مربع هزینه دارد، در حالی که در خارج از مرکز می توانید حدود 9000 یورو هزینه کنید.قبوض آب و برق در فرانسهپاریس هزینه های اولیه آب و برق مشابه بقیه اروپا را دارد که در مجموع به طور متوسط ​​حدود 180 یورو در ماه برای یک آپارتمان 85 متر مربعی است. خدمات اساسی در این مورد به آب، گرمایش، برق و جمع آوری زباله اشاره دارد. در شهرهای کوچکتر در جنوب فرانسه، به لطف آب و هوای مطبوع در تمام طول سال، قبوض آب و برق می تواند بسیار ارزان تر باشد. هزینه برق در فرانسه در مقایسه با استانداردهای اتحادیه اروپا زیاد نیست. میانگین هزینه برق در فرانسه حدود 0.13 یورو به ازای هر کیلووات ساعت است که کمتر از میانگین اتحادیه اروپا 0.22 یورو است.مخابرات در فرانسههزینه اینترنت در فرانسه نیز نسبی است و بسته های اولیه از حدود 20 تا 30 یورو در ماه شروع می شود. اگر تلویزیون دارید، باید هزینه مجوز سالانه تلویزیون (138 یورو) را نیز در نظر بگیرید. هزینه های مراقبت های بهداشتی در فرانسهیکی از جنبه های مثبت هزینه زندگی در فرانسه یارانه مراقبت های بهداشتی است. همه افرادی که بیش از سه ماه در فرانسه زندگی می کنند، واجد شرایط بیمه درمانی دولتی هستند، از جمله خارجی ها. این بیمه، توسط سیستم تامین اجتماعی فرانسه تامین می شود، به این معنی که حدود 8٪ از بسته های حقوقی بیشتر کارمندان به آن اختصاص می یابد و 13٪ دیگر توسط کارفرمایان پرداخت می شود. کسانی که خواهان پوشش 100 درصدی هستند می توانند برای پوشش مابقی بیمه درمانی خصوصی ثبت نام کنند.

 

هزینه تحصیل در فرانسه 

دانشگاه های فرانسه، اگر دانشگاه های دولتی باشند، قیمت بسیار مناسبی دارند، مخصوصاً در مقایسه با شهریه ای که در ایالات متحده یا بریتانیا می پردازید. دانشجویان فرانسوی، اتحادیه اروپا، آندورا و سوئیس هزینه های زیر را در دانشگاه های دولتی پرداخت می کنند:170 یورو در سال برای مدرک لیسانس243 یورو در سال برای مدرک کارشناسی ارشد601 یورو در سال در دانشکده مهندسی380 یورو در سال برای دکتراعلاوه بر این، موارد متعددی وجود دارد که ممکن است حتی اگر دانشجوی اروپایی نباشید، این هزینه ها را پرداخت کنید. به عنوان مثال افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند باید 2770 یورو برای مجوز و 3770 یورو برای مدرک کارشناسی ارشد بپردازند. دانشگاه های خصوصی سالانه 3000 تا 10000 یورو دریافت می کنند.

 

در انتها چنانچه از متقاضیان مهاجرت به کشور فرانسه هستید پیشنهاد میکنیم برای دریافت اطلاعات تکمیلی درخصوص انواع راه های مهاجرت به فرانسه با شماره های موسسه مهاجرتی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی در این زمینه با مشاورین مجرب در امر مهاجرت بهره مند شوید .