1611571578_Why_Study_in_Switzerland شرایط زندگی و تحصیل در سوئیس

 

شرایط زندگی و تحصیل در سوئیس

 

شرایط زندگی در سوئیس چگونه است؟ هزینه زندگی و تحصیل در سوئیس چقدر است؟ شرایط سوئیس از نظر اقتصادی چگونه است؟ آیا سوئیس کشور گرانی برای زندگی است؟ هزینه زندگی در سوئیس، هزینه تحصیل در سوئیس، مدت زمان و هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئیس و هم چنین یک معرفی کلی درباره ی کشور سوئیس و شرایط زندگی در این کشور از مواردی هستند که در این مقاله ذکر شده اند. در ادامه مطلب همراه ما باشید.


کشور سوئیس در غرب آسیا واقع شده است و با اتریش از شرق، آلمان از شمال، فرانسه از غرب و ایتالیا از جنوب همسایه است. کشور سوئیس در محدوده شینگن قرار دارد اما عضو اتحادیه اروپا نمی باشد. به دلیل حضور در محدوده شینگن رفت و آمد در این کشور برای اتباع کشورهای حوزه شینگن آسان خواهد بود. کشور سوئیس از جمله بهترین کشورها به لحاظ امنیت و سطح رفاه اجتماعی می باشد به طوری که یکی از مقرهای سازمان ملل در شهر ژنو می باشد. همچنین مقر صلیب سرخ جهانی و سازمان تجارت جهانی هم در سوئیس قرار دارد. پایتخت سوئیس شهر برن است و از 26 ( ایالت ) تشکیل شده است. در این کشور زبان هایی نظیر آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی مرسوم می باشد. کشور سوئیس با وسعتی حدود 40 هزار کیلومتر مربع با جمعیتی در حدود 8.5 میلیون نفر را در خود جای داده است. شهر های ژنو و زوریخ از جمله شهر های مهم در حوزه اقتصاد و توریسم می باشند.

به طور معمول یکی از مهم ترین موضوعات برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشوری را دارند هزینه ها و مخارج در آن کشور است. برای تحصیل و یا زندگی در یک کشور خارجی فرد نیاز دارد تا حدودی از مخارج و هزینه های زندگی و تحصیل در آن کشور را بداند. همچنین متقاضیان باید به دنبال مقصدی باشند که همراه با هزینه های معمولی و کم دارای کیفیت بالای زندگی باشد که به توانند در رفاه و باکیفیت زندگی و تحصیل کنند. مهاجرت به سوئیس که کشوری توسعه یافته و باکیفیت بالا است از جذابیت های بالایی برای متقاضیان برخوردار است.مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل یکی از برترین انتخاب های مهاجرتی است. مدارک تحصیلی سوئیس در تمامی کشورهای جهان از اعتبار و شهرت برخوردار است. البته که راه های دیگر مهاجرت به سوئیس هم وجود داردند مانند: مهاجرت به سوئیس از طریق کار، سرمایه گذاری در سوئیس، ویزای ازدواج سوئیس و ..

کشور سوئیس از نظر اقتصادی، از اقتصاد بسیار پایداری برخوردار است و درآمد سرانه در این کشور بسیار بالاست. این کشور به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تلقی می شود و افراد زیادی این کشور را مقصد سرمایه گذاری های خود انتخاب می نمایند. 

 

هزینه زندگی در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس بالا می باشد اما دسترسی به یکی از بالاترین کیفیت های زندگی در جهان را نیز فراهم میکند. 3 شهر برجسته سوئیس نظیر ژنو، برن و زوریخ از گران قیمت ترین شهرهای جهان در لیست جهانی در سال 2021 می باشند. با وجود هزینه های بالای زندگی در سوئیس همچنان مقصدی جذاب برای دانشجویان خارجی است که تحت عنوان 12 کشور محبوب برای مهاجران محسوب می گردد. حداقل هزینه زندگی در کشور سوئیس 1000 فرانک در ماه است کخ بیشترین مقدار آن نیز معمولا صرف هزینه مسکن میشود. به عنوان مثال همان طور که اشاره شد شهر های زوریخ و ژنو در چند سال اخیر به عنوان گران ترین شهرهای این کشور شناخته شده اند که در این شهرها اجاره یک اپارتمان تک خوابه ممکن است از 2000 فرانک در ماه نیز بیشتر شود. به صورت معمول یک فرد شاغل در کشور سوئیس لازم است ماهیانه هزینه حدودی 470 فرانک را بابت حمل و نقل و 450 فرانک را بابت مواد غذایی هزینه کند. باری اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران موسسه بین المللی راد در تماس باشید.

 

هزینه تحصیل در سوئیس

یکی از دلایل مهم برای مهاجرت به سوئیس و تحصیل در سوئیس سیستم آموزشی قوی در این کشور می باشد که این موضوع بسیاری از مشتاقان تحصیل را همه ساله ترغیب به اقدام برای مهجرت تحصیلی و تحصیل در سوئیس  می کند. دانشجویان با توجه به رشته انتخابی، دانشگاه مورد نظر و مقطع تحصیلی خود در سوئیس باید شهریه متفاوتی پرداخت نمایند. دانشگاه های دولتی سوئیس حتی برای دانشجویان بین المللی، یعنی کسانی که تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا را ندارند، بسیار مقرون به صرفه است. معمولا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی سوئیس از دانشجویان سالانه بین 400€ تا 3700€ (یورو) شهریه اخذ می کنند.  هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و آمریکا  پایین تر است. همچنین دانشگاه های دولتی  در این کشور از هزینه های کمتری نسبت به دانشگاه های خصوصی برخوردار هستند هزینه های تحصیل در سوئیس با توجه به شهر انتخابی برای تحصیل در سوئیس، مقطع تحصیلی، دانشگاه و نوع فعالیت شخصی دانشجو متفاوت است. به طور کلی نیز هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئیس به دولتی و خصوصی بودن این دانشگاه ها بستگی دارد، شهریه دانشگاه های دولتی نسبتا کمتر از دانشگاه های خصوصی کشور سوئیس است. همچنین دولت سوئیس با توجه به این‌که به دانشجویان در هفته اجازه کار به مدت  20 ساعت را داده است آن‌ها می‌توانند بابت هر ساعت کار بین 20 تا 30 فرانک را کسب کرده  و قسمتی از مخارج زندگی خود را پرداخت نمایند.

 

مدت زمان و هزینه ی تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی

مدت زمان تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی یک دوره ی 4 ساله است و هزینه ی تحصیل در سوئیس در این مقطع بسته به دانشگاه و نوع رشته سالیانه از حدود 2 تا 3 هزار یورو شروع می شود.

مدت زمان تحصیل در سوئیس در  مقطع کارشناسی ارشد یک دوره ی 1.5 ساله است و هزینه ی تحصیل در سوئیس در  این مقطع بسته به دانشگاه و نوع رشته سالیانه از 3 تا 4 هزار یورو شروع می شود.

مدت زمان تحصیل در سوئیس در مقطع دکترا یک دوره ی 3 تا 5 ساله است و هزینه ی تحصیل در  سوئیس در این مقطع حدود 2000 یورو در سال می باشد.

 


در انتهای مطلب نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی مهاجرت به کشور سوئیس، اخذ ویزای تحصیلی سوئیس، اخذ ویزای کار در سوئیس، سرمایه گذاری در سوئیس، اخذ ویزای ازدواج سوئیس، و دیگر راه های مهاجرت به کشور سوئیس و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه های زندگی در سوئیس و هزینه های تحصیل در سوئیس و شرایط آنها میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید همچنین می توانید با ورود به منوهای وبسایت ما سایر مقالات مرتبط به کشور سوئیس و مهاجرت به کشور را مطالعه کنید.