معرفی شهر کپنهاگ دانمارک


در این نوشتار قصد داریم در مورد شهر کپنهاگ اطلاعاتی را ارائه نماییم. کپنهاگ پایتخت کشور دانمارک، در شمال اروپا است و جمعیت آن ۵٫۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن دانمارکی میباشد.

زبان‌های فاروئی، گرینلندی و آلمانی نیز به عنوان زبان‌های محلی در کشوردانمارک رسمیت دارند. واحد پول این کشور کرون دانمارک است و با اینکه این کشور در سال ۱۹۷۳ به اتحادیه اروپا پیوسته اما به منطقه یورو نپیوسته‌ است. ۸۰٫۴ درصد مردم دانمارک مسیحی لوتری هستند
دانمارک بخشی از اسکاندیناوی است. دانمارک حکومت مشروطهٔ پادشاهی دارد و از سال ۱۹۴۵ در سازمان ملل متحد عضو است. نظام دموکراسی دانمارک بر اساس قانون اساسی دانمارک در سال ۱۸۴۹ بنیاد گذاشته شده‌است. قانون اساسی دانمارک در تمام این سال‌ها تغییر کرده‌است، به عنوان مثال در سال ۱۹۱۵، حق رأی به زنان دانمارکی نیز اعطا شد. قانون اساسی کنونی دانمارک در سال ۱۹۵۳ تعدیل شده‌است، ولی بیشتر اصول آن از شکل اولیه خود بدون تغییر باقی مانده‌است.


اطلاعات کلی درباره شهر کپنهاگ:


پایتخت و شهر پرجمعیت دانمارک است. در اواخر سال 2018، جمعیت کپنهاگ 777،218 نفر بود. از اواخر قرن بیست و یکم، کپنهاگ رشد و توسعه شهری و فرهنگی را تجربه کرده است، که با سرمایه گذاری در نهادها و زیرساخت های آن، تسهیل می شود. این شهر مرکز فرهنگی، اقتصادی و دولتی دانمارک است. کپنهاگ یکی از مهمترین مراکز مالی شمال اروپا با بورس اوراق بهادار کپنهاگ است. اقتصاد کپنهاگ پیشرفت های سریع در بخش خدمات را، به ویژه از طریق ابتکارات در فن آوری اطلاعات دیده است.


مکان های دیدنی و گردشگری شهر کپنهاگ:


از مکان های گردشگری کپنهاگ می توان به باغ های تیوولی، مجسمه کوچک پری دریایی، کاخ های آمالاینببور و کریستین اسبرگ، باغ های قلعه روزنبورگ، کلیسای فردریک و بسیاری از موزه ها، رستوران ها و کلاب های شبانه اشاره کرد.
علاوه بر این هر ساله ماراتن ها و کارناوال های متفاوتی در شهر کپنهاگ برگزار میشود که یکی از این کارنوال ها معروف به کارناوال گلریزان میباشد که معمولا 50 روز بعد از عید پاک در دانمارک و شهر کپنهاگ برگزار می گردد. شهر کپنهاگ یکی از شهرهایی میباشد که معروف به شهر سالم و دوچرخه سوار میباشد. به طوری که بیش از40 درصد مردم دوچرخه سوار هستند.در همین راستا دولت دانمارک در حال ساخت یک شاهراه عظیم برای دوچرخه در شهر کپنهاگ است.


دانشگاه های کپنهاگ:


دانشگاه کپنهاگ، دانشکده فنی دانمارک، دانشکده تجارت کپنهاگ و دانشگاه فناوری اطلاعات کپنهاگ از مکان های علمی شهر کپنهاگ است. دانشگاه کپنهاگ، که در سال 1479 تأسیس شد، قدیمی ترین دانشگاه دانمارک است. فرودگاه کپنهاگ، تقریبا دو میلیون مسافر را در ماه می گذراند، شلوغ ترین فرودگاه در کشورهای شمال اروپا است.


برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل و کار در دانمارک و اخذ ویزای کاری و ویزای تحصیلی ( ویزای دانشجویی ) و هم چنین معرفی دانشگاه های دانمارک به مطالبی که در این زمینه در سایت موسسه بین المللی راد وجود دارد میتوانید مراجعه کنید.