دانشگاه مک گیل کانادا


تحصیل در دانشگاه های برتر کانادا و گرفتن بورس و کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه های برتر کانادا مدنظر بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا برای تحصیل میباشد.

برخی از بهترین دانشگاه های دنیا در کشور کانادا واقع شده اند؛ بسیاری از شهرهای کانادا همچون مونترال از بهترین شهرهای دانشجویی دنیا میباشند. دانشگاه های کانادا در هر سال دانشجویان و متقاضیان بسیاری را از کشورهای خارجی به خود جذب میکنند. به طور کلی هم کانادا از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا میباشد و حتی نیروی کار این کشور نیز به خصوص در سال های اخیر از کشورهای خارجی وارد این کشور شده اند؛ نیروهای کاری تحت عنوان برنامه های Skilled worker ( نیروهای متخصص) و Express entry و... با دریافت ویزای کاری کانادا به خصوص در سال های قبل تر برای کار و دریافت اقامت کانادا وارد این کشور شده اند.


دانشگاه مک گیل از بهترین دانشگاه های دنیا و کانادا میباشد. دانشگاه مک گیل در رتبه بندی QS رتبه 30 را در جهان دارد؛ بدین ترتیب تحصیل در دانشگاه مک گیل کانادا و به خصوص دریافت بورس و اسکالرشیپ از این دانشگاه بسیاری از دانشجویان نخبه دنیا را به خود جذب میکند. دانشگاه مک گیل در سال 1821 تأسیس شده است. به طور کلی دانشگاه مک گیل به جذب دانشجویان نخبه از کانادا وامریکا و از سراسر دنیا معروف میباشد و قطعاً بین المللی ترین دانشگاه کانادا محسوب میشود؛ بدین ترتیب هم ،دانشگاه مک گیل بورس های بسیاری ار برای جذب افراد نخبه در هر سال اختصاص میدهد. در نظر داشته باشید که دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه و به خصوص دریافت بورس و کمک هزینه تحصیلی از این دانشگاه، نیاز به ارائه رزومه ای قوی دارد؛ این رزومه شامل: دانشگاه خوب، مدرک زبان با نمره بالا، معدل بالا، مقاله های ISI شده و به طور کلی ارائه نمونه کارهای پژوهشی از طرف دانشجو میباشد که باید به دانشگاه ارائه شود. دانشگاه مک گیل حدود 1600 نفر هیئت علمی دارد و حدود 400 رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا ارائه میدهد.


شهر مونترال


دانشگاه مک گیل در شهر مونترال واقع شده است و در جنوب شرقی کانادا قرار دارد، که یکی از بزرگترین شهرهای کانادا محسوب میشود. مونترال در رتبه بندی QS در جایگاه اول بهترین شهرهای دانشجویی دنیا قرار دارد. بنابربراین مونترال بهترین شهر دانشجویی دنیا میباشد. مونترال در حقیقت در استان کبک قرار دارد که استانی فرانسوی زبان میباشد. مک گیل حدود 40 هزار دانشجو دارد که 10 هزار نفر از آن ها دانشجویان خارجی میباشند.


هزینه دانشگاه مک گیل


دانشگاه مک گیل ددانشگاه نسبتاً گرانی میباشد و شهریه تحصیل در دانشگاه مک گیل برای دانشجویان بین المللی معمولاً از 7 هزار دلار در هر ترم شروع میشود.


برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کانادا، تحصیل در استرالیا و کشورهای اروپایی و دیگر راه های مهاجرت با شماره تلفن های مؤسسه بین المللی راد تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما بهره ببرید.