مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا


کانادا یکی از کشورهایی میباشد که دارای ویزاهای توریستی با زمان طولانی میباشد. باید گفته شود که ویزای توریستی کانادا که به سوپر ویزا معروف است ویزایی 10 ساله میباشد و برای ایرانیان این ویزا 5 ساله صادر میشود. (به دلیل اعتبار 5 ساله پاسپورت ایرانیان) .


کانادا از جمله کشورهایی هست که در صدور ویزا سختگیری هایی را دارد و معمولا به دلیل این که میزان پناهندگان به کشور کانادا زیاد است و افراد زیادی بعد از ورود به کانادا، پناهنده میشوند، بنابراین در صدور ویزا سختگیری هایی را انجام میدهد.
در مقالات متعددی درباره راه های مهاجرت به کانادا توضیح داده ایم و در این نوشتار هم ذکر میکنیم که دریافت ویزای توریستی ویزا به معنای مهاجرت به کانادا نمی باشد و برای مهاجرت به کانادا باید از روشهایی که برای مهاجرت به کانادا وجود دارد استفاده نماییم.
ویزای توریستی کانادا به منظور دیدار از خانواده و اقوام، دیدارهای نمایشگاهی، بازدید از محل و شرایط کسب وکار و یا به قصد سیاحت صادر میگردد.
برای دریافت ویزای کانادا طبیعتا باید مدارکی را به سفارت ارائه نماییم. در این نوشتار قصد داریم که در مورد مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا اطلاعاتی را ارائه نماییم.
لازم به ذکر است که کشور کانادا در ایران سفارت ندارد و برای دریافت ویزای توریستی کانادا، متقاضیان میبایستی به سفارت کانادا در کشورهای دیگر مراجعه نمایند. ایرانیان معمولا برای دریافت ویزای کانادا به سفارت کانادا در ترکیه مراجعه مینمایند و کارهای دریافت و اخذ ویزای خود را از طریق سفارت کانادا در ترکیه پیگیری می نمایند.

در ادامه در مورد مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا اطلاعاتی را درج می نماییم. ولی قبل از مطالعه این مطلب ذکر این نکته الزامی هست که این مدارک ممکن است با توجه به شرایط فرد از جمله شرایط تحصیلی، کاری، وضعیت تاهل و ... تغییر میکند. و همچنین ممکن است در برخی موارد نیاز باشد که مدارکی علاوه بر مدارکی که در ذیل مطلب آمده است نیاز باشد که در پرونده شخص متقاضی قرار گیرد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله ای درارتباط با خصوصیات ویزای توریستی کانادا مراجعه نمایید.
اولین سری مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا مدارک شناسایی متقاضیان میباشد. مدارک شناسایی برای دریافت ویزای توریستی کانادا عبارتند از :
اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت های قدیمی که در آن ها ویزا درج شده است.
یک قطعه عکس جدید ۳٫۵ در ۴٫۵ رنگی با زمینه سفید ( در صورتیکه ویزا 5 ساله در نظر دارید پاسپورت بایستی 5 سال مهلت داشته باشد)
ترجمه شناسنامه
ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر (در صورت همراهی فرزندان حتما گواهی اشتغال به تحصیلشان ترجمه شود.)
ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر (در صورت همراهی فرزندان حتما گواهی اشتغال به تحصیلشان ترجمه شود.)
تکمیل فرم اطلاعات فردی و فرم اطلاعات خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه می بایستی تکمیل گردد.

مدارک مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا


یکی از مدارک مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا، نامه تمکن بانک میباشد که این نامه به زبان انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد.
در صورتی که متقاضی دریافت ویزای توریستی کانادا دارای گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه می باشند ، میتوانند این مدارک را نیز ارائه نمایند. لازم به ذکر میباشد که مدت اعتبار نامه تمکن مالی و ریزپرینت ۴ ماه اخر یک ماه است. 
در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است.
ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی کند.


مدارک شغلی لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا


مدارک شغلی برای افراد مختلف با توجه به شغل آنان یکسان نمی باشد به عنوان مثال کارمندان می بایستی گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر و ... را ارائه نمایند
طبیعتا مدارک شغلی برای کارفرمایان و کسانی که درای مشاغل آزاد میباشند متفاوت میباشد. که با توجه به شغل متقاضیان باید مدارک ارائه شود.


برای مشاوره بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا و یا دریافت ویزای توریستی کانادا و همچنین روشهای دریافت اقامت کانادا میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.