اخذ تابعیت انگلستان از طریق پناهندگی

انگلستان از کشورهای اروپایی هست که بسیاری از علاقه مندان به مهاجرت این کشور را جهت مهاجرت انتخاب میکنند. در این میان افرادی هستند که مایل هستند از طریق پناهندگی  اقامت انگلسان را دریافت کنند.
در ابتدا باید بگوییم که منظور از پناهنده  چیست و به چه کسی پناهنده گویند. بر طبق تعریف ارائه شده در کنوانسیون ژنو پناهنده به شخصی گفته میشود که که ازکشور خود به دلیل فعالیت سیاسی، تفاوت وتبعیض نژادی قومی مذهبی، جنگ وهر خطر دیگری که جان وی را تهدید می کند خارج شده است و به کشوری دیگر مهاجرت نموده تا تحت پناه آن کشور  در سایه شرایط اقتصادی و اجتماعی بهتر به آزادی  و زندگی ارام دست یابد.
ممکن است پناهندگان هر کشوری را برای پناهندگی انتخاب نمایند ولی معمولا افراد کشورهایی که ازنظر اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار دارند را برای پناهندگی انتخاب میکنند و همچنین کشورهایی که نسبت به پناهندگان قوانین دوستانه ای دارند را برای پناهندگی انتخاب میکنند.
در این نوشتار قصد داریم در مورد پناهندگی در انگلستان توضیحاتی را ارایه نماییم . ولی در ابتدا میگوییم که تمام قوانین مربوط به پناهندگی در انگلستان و پناهندگان درانگلستان در وب سایت رسمی بریتانیا به آدرس اینترنتی  www.ukba.homeoffice.gov.uk/asylum.   آورده شده است.
برای  این که شخصی در خواست پناهندگی به انگلستان بدهد باید در واقع درخواست پناهندگی باید به وزارت کشور یا وزارت داخله انگلستان ارائه شود. در ابتدا باید شخص متاقضی درخواست پناهندگی را ارائه نماید. در مورد چگونگی ارائه درخواست پناهندگی باید بگوییم که شخصی که قصد دارد درخواست پناهندگی ارائه نماید باید در اولین فرصت این کار را انجام دهد و باید از یکی از مراجع زیر این درخواست را ارائه نماید.
الف) درخواست به افسر اداره مهاجرت در مبادی ورودی کشور از قبیل فرودگاه، مرزهای خاکی و یا بندر دریایی و .... ارائه گردد.
ب) درخواست به نزدیک ترین مرزبانی انگلستان ارائه گردد.
ج) درخواست از طریق پست ارائه گردد.
افرادی که متقاضی پناهندگی در انگلستان هستند و بعد از ارائه درخواست در مراکزی خاص نگهداری میشوند. این مراکز برای اقایان و خانمها جداگانه میباشد، معمولا این مراکز از حداقل امکانات رفاهی و زندگی برخوردار هستند. افراد در این مکانها زندگی میکنند تا به پرونده آنان رسیدگی شود. معمولا با توجه به تعداد زیاد پناهندگان رسیدگی به پرونده های با زمانهای طولانی مواجه میشود.در هنگام رسیدگی به پرونده های معمولا برای پناهندگان مترجم در نظر میگیرند و از متقاضیان پناهندگی سوالاتی پرسیده میشود. سوالاتی که پرسیده میشود معمولا دلیل درخواست پناهندگی و علت عدم مراجعت به کشور مادر پرسیده میشود و همچنین زمان و نحوه ورود به کشور نیز از سوالات اصلی میباشد.
متقاضیان پناهندگی باید در مورد سوالات پرسیده شده به تفصیل توضیح دهند به طوری که مسئول پرونده را قانع نماید که شخص نیاز به پناهندگی در انگلستان را دارد. و همچنین مسئول پرونده را قانع نماید که در صورت بازگشت به کشور مادر خطر جانی برای وی وجود دارد و همچنین برای ادعای خود اسناد و مدارکی را ارائه نماید.
پس از این مرحله معمولا به متقاضیان مجوزی ارائه شود که به پناهجویان مجوز اقامت و زندگی موقت را در کشور انگلستان را میدهد، به طوری که در فواصل زمانی معین به مرکزی مراجعه نماید و حضور خود را اعلام نماید.
باید بگوییم که اکثر درخواست های پناهندگی مورد قبول واقع نمی شوند. علی رغم امکان درخواست تجدیدنظر، در بعضی موارد به شرط ترک خاک بریتانیا، در بسیاری از موارد رای بدوی مبنی بر رد درخواست پناهنگی، تکرار(ابرام) می گردد. دولت بریتانیا از آنها می خواهد تا داوطلبانه خاک آن کشور را ترک گویند.
در انتها یادآوری میکنیم که مشاورین موسسه بین المللی راد به هیچ وجه پناهندگی در انگلستان را به افراد توصیه نمیکنند و همواره راه های قانونی را برای مهاجرت پیشنهاد میدهند.
مشاورین موسسه بین المللی راد با توجه به شرایط افراد راه های قانونی برای مهاجرت را به افراد پیشنهاد میکنند. برای دریافت مشاوره میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.