تحصیل دندان پزشکی در انگلستان


رشته دندان پزشکی و تحصیل در رشته دندان پزشکی در دانشگاه های کشورهای خارجی به خصوص کشورهای پیشرفته اروپایی هدف بسیاری از دانشجویان میباشد. یکی از کشورهایی که برای تحصیل دندان پزشکی بسیار مناسب میباشد کشور انگلستان است. دانشگاه های کشور انگلستان از نظر وزارت بهداشت ایران مورد تایید میباشد. و این خصوصیت بسیار مهمی میباشد. علاوه بر این دانشگاه های انگلستان از نظر سطح کیفی آموزش در سطح بسیار بالایی قرار دارند.
در این نوشتار قصد داریم در مورد تحصیل در رشته دندان پزشکی در انگلستان و شرایط تحصیل در رشته دندان پزشکی در انگلستان را شرح دهیم.
برای تحصیل در رشته دندان پزشکی متقاضیان ابتدا باید در دوره هایی به نام A level  شرکت کنند و پس از گذراندن این دوره که در حدود یک سال ونیم تا دو سال به طول میانجامد وارد دانشگاه های پزشکی خواهند شد.
برای ورود به دوره A level  شخص باید دارای کارنامه قبولی کلاس دهم در ایران باشد که بتوان برای این دوره برای شخص پذیرش گرفت.
دانشگاه های بسیاری در انگلستان در رشته دندان پزشکی دانشجو جذب میکنند. مانند دانشگاه کاردیف، کالج سلطنتی انگلستان، دانشگاه برونل و ....
تحصیل در رشته دندان پزشکی در انگلستان  در حدود 4 سال به طول می انجامد. در طول تحصیل دانشجویان اجازه کار پاره وقت دارند. البته باید در نظر داشته باشید که بعد از دوره A level متقاضیان در امتحانی به نام یوکت باید شرکت نمایند وپس قبولی در این آزمون وارد دانشگاه پزشکی میشوند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در رشته دندان پزشکی در انگلستان و هم چنین شرایط تحصیل دندان پزشکی در انگلستان میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های رایگان آنان بهره مند شوید.