مهاجرت پرستاران به کانادا


کانادا کشور مهاجر پذیری میباشد که افراد با مشاغل گوناگون برای مهاجرت به کانادا اقدام میکنند. یکی از مشاغلی که برای مهاجرت به کانادا اقدام میکنند پرستاران میباشند.
کشور کانادا به دلیل شرایط ایجاد شده در آن که مهاجرین زیادی به این کشور مراجعه کرده اند نیاز به رشته های مختلف پزشکی و پیزاپزشکی در سیستم درمانی این کشور مشاهده میشود. بنابراین کشور کانادا رشته های پیرا پزشکی را از طریق سیستم skill workers  جذب میکند.
 با بررسیهای انجام شده در کانادا نیاز به شغل پرستاری تا سال 2020 به 60000 نفر میرسد. این بررسیهای انجام شده به واسطه بیمارستانهای جدیدی است که تاسیس میگردد. بنابراین پرستاران میتوانند برای کار به کشور کانادا مهاجرت نمایند.
در سیستم skill workers  برای پرستاران مواردی دارای امتیاز میباشد. مواردی که در امتیاز بندی مهاجرت پرستاران نقش دارد مواردی مانند، سطح زبان، مدرک تحصیلی، سابقه کار و مواردی از این دست میباشد.
شرایط کار برای پرستاران در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای جهان ، بهتر و مطلوب تر به نظر میرسد، معمولا پرستاران در کانادا از نظر جایگاه اجتماعی ، از نظر مالی و همچنین امکانات ادامه تحصیل دارای شرایط مطلوبی میباشند.

پرستاران برای ورود به شغل پرستاری در کانادا باید علاوه بر  داشتن مدرک معتبر کارشناسی پرستاری دارای مدرک زبان نیز میباشند. و باید در امتحانات ریجستری شرکت کنند، در برخی از موارد پرستاران برای ورود به بازار کار باید در دوره هایی را به نام  Refresh Course شرکت نمایند تا با سیستم بیمارستانی کانادا آشنا شوند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت کانادا میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های مشاورین ما استفاده نمایید.