معرفی دانشگاه هلسینکی فنلاند


فنلاند یکی از کشورهای اروپای شمالی میباشد که جزو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن میباشد. این کشور به دلیل رفاه اجتماعی و هم چنین ثبات اجتماعی بسیار بالا افراد بسیاری را به مهاجرت به این کشور جذب میکند. افراد بسیاری علاقه مند به مهاجرت به فنلاند میباشند. بسیاری از دانشجویان نیز به دلایل یاد شده کشور فنلاند را جهت ادامه تحصیل انتخاب میکنند. همان طور که میدانید تحصیل در فنلاند تا ژانویه سال 2017 رایگان بود ولی از ژانویه سال 2017 تحصیل در فنلاند به صورت هزینه دار شده است. ولی همچنان به دلیل کیفیت بالای دانشگاه های فنلاند بسیاری از دانشجویان فنلاند را به  عنوان کشوری که در دانشگاه های آن ادامه تحصیل دهند انتخاب میکنند.
یکی از دانشگاه های فنلاند، دانشگاه هلسینکی میباشد. دانشگاه هلسینکی جزو بهترین و معتبرترین دانشگاه های فنلاند میباشند. بسیاری از دانشجویان دانشگاه هلسینکی را برای ادامه تحصیل در فنلاند انتخاب میکنند. در این نوشتار قصد داریم دانشگاه هلسیینکی فنلاند را معرفی کنیم و اطلاعات مختصری ارائه نماییم.
دانشگاه هلسینکی فنلاند معروف ترین و بزرگترین دانشگاه فنلاند میباشد . این دانشگاه در سال 1640 در شهر تورکو تاسیس شد و در سال 1829 به شهر هلسینکی انتقال داده شد و از آن به بعد نام هلسینکی را به خود گرفت . دانشگاه هلسینکی فنلاند  معمولا جزو 100 دانشگاه برتر جهان میباشد . دانشگاه هلسینکی در سال 2015 دارای 34833 دانشجو بوده که در 11 دانشکده ( دانشکده کشاورزی و جنگلداری ، دانشکده هنر ، دانشکده علوم زیستی و زیست محیطی ، دانشکده پزشکی ، دانشکده حقوق ، دانشکده علوم ، دانشکده داروسازی ، دانشکده الهیات ، دانشکده دامپزشکی ، دانشکده علوم اجتماعی و دانشکده علوم رفتاری )  مشغول به تحصیل میباشند . دانشگاه هلسینکی در 6086 رشته و مقطع تحصیلی مدارک دانشگاهی ارائه میکند . و در سال 2015 میلادی 4682 نفر از دانشجویان در مقطع دکتری مشعول به تحصیل بوده اند. دانشگاه هلسینکی دارای 4 کمپس در شهر هلسینکی میباشد . این دانشگاه در مقطع دکتری رشته های بسیاری را ارائه میدهد که دانشجویان دکتری معمولا بسیار علاقه مند دوره های دکتری در دانشگاه هلسینکی هستند. مسئله بسیار حائز اهمیت این است که 22 درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل میدهند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به فنلاند و تحصیل در فنلاند و اطلاعات بیشتر از دانشگاه های فنلاند میتوانید با مشاورین ما در موسسه راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.