دانشگاه گلاسکو انگلستان


کشور بریتانیا بی تردید یکی از بهترین کشورها برای تحصیل می باشد، تحصیل در دانشگاه های برتر انگلستان برای بسیاری از محصلان و

دانشجویان از بهترین گزینه ها می باشد. انگلستان دانشگاه های بزرگی چون کمبریج، آکسفورد، شفیلد و... را در خود جای داده است، بسیاری از دانشگاه های انگلستان، جزو 50 دانشگاه برتر جهان میباشند. انگلستان بعد از امریکا دومین مقصد محبوب دانشجویان تمام دنیا برای تحصیل می باشد. هر ساله هزاران دانشجو از نقاط مختلف دنیا با اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان به بریتانیا مهاجرت می کنند و به تحصیل و کار در این کشور می پردازند.

معرفی دانشگاه گلاسکو انگلستان
دانشگاه گلاسکو یکی از برتری دانشگاه های بریتانیا می باشد. این دانشگاه در سال 1451 میلادی در شهر گلاسکو کشور اسکاتلند تأسیس شده است، این دانشگاه چهارمین دانشگاه انگلیسی زبان قدیمی جهان می باشد. در رتبه های جهانی هموراه دانشگاه گلاسکو یکی از صد دانشگاه برتر جهان بوده است. طبق رتبه بندی QS در سال 2015 رتبه جهانی دانشگاه گلاسکو 55 بوده است. دانشگاه گلاسکو یکی از 17 مؤسسه آموزش عالی انگلستان می باشد. از بین فارغ التحصیلان این دانشگاه می توان به مشاهیری چون، آدام اسمیت، جیمز وات، ویلیام تامسون و بسیاری از برندگان جایزه نوبل اشاره کرد. حدود 25 درصد از دانشجویان دانشگاه گلاسکو را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

خوابگاه های دانشگاه گلاسکو انگلستان
 دانشگاه گلاسکو برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد خوابگا های مجهزی ارائه می دهد، هم چنین خوابگاه هایی نیز به دانشجویان متأهل تعلق می گیرد. هزینه خوایگاه های دانشگاه های گلاسکو بسته به نوع خوابگاه متفاوت می باشد، اما به طور کلی هزینه این خوابگاه های برای دانشجویان دوره کارشناسی بین 90 تا 175 استرلینگ انگلستان و برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد بین 110 تا 211 استرلینگ انگلستان می باشد.

کمک هزینه  و بورس تحصیلی دانشگاه گلاسکو انگلستان
دانشگاه گلاسکو کمک هزنیه ها و بورس هایی نیز به دانشجویان خود می دهد، ولی بورس های تحصیلی معمولاً به دانشجویان دوره دکترا که تز آن ها توسط یکی از اساتید این دانشگاه قبول شده است، تعلق می گیرد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در انگلستان، کار در انگلستان، سرمایه گذاری در انگلستان، دوره های زبان انگلیسی انگلستان، اقامت انگلستان از طریق ازدواج و دیگر راه های مهاجرت به انگلستان می توانید با مشاورین ما در مؤسسه بین المللی راد تماس حاصل نمایید