اقامت در انگلستان از طریق ازدواج


همان طور که قبلا ذکر شد برای مهاجرت به انگلستان روشهای مختلفی وجود دارد مانند تحصیل در انگلستان (ویزای تحصیلی ) ، کار در انگلستان  ( ویزای کاری انگلستان ) و .... یکی از روشهای مهاجرت به انگلستان و اقامت در انگلستان ، ازدواج کردن با یکی از شهروندان انگلستان میباشد . طبق قانون بریتانیای کبیر،هر شخصی که  با یکی از شهروندان بریتانیا ازدواج کند میتواند ویزای ورود به انگلستان را دریافت کند و بعد از مدتی نیز برای اقامت دائم و اخذ گذرنامه انگلیسی اقدام نماید. البته همان طور که میدانید قانون تابعیت از طریق ازدواج در کشورها با هم متفاوت میباشد

.

در حالتی شخص متقاضی میتواند تقاضای خود را به سفارت اعلام کند ، که قصد زندگی مشترک با همسر خود در انگلستان را نشان دهد و در ضمن تمامی مدارکی که دال بر ازدواج طرفین و ارتباط زوج و زوجه میباشد به سفارت ارائه نماید . این مدارک میتواند سند ازدواج، و مدارکی که دال بر ارتباط دو نفر در مدت زمان قبل و بعد ازدواج بوده است مانند عکسهای مشترک از مسافرتها یا میهمانیها ، پرینت مکالمات و ... باشد .
 در ضمن زوج یا زوجه ای که اقامت انگلستان را دارد باید مدارکی دال بر استطاعت مالی خود را نشان دهد  . این مورد به این علت است که شخص نشان دهد که میتواند زوج یا زوجه خود را از نظر مالی حمایت کند . برای این منظور باید مدارکی که نشان دهد شخص مشغول به کاری است که حقوق میگیرد یا پرینت بانکی که نشان میدهد شخص استطاعت مالی دارد ؛ بسیار مناسب میباشد.
همچنین مدارکی که نشان میدهد بعد از ورود زوج یا زوجه قصد زندگی مشترک با هم را دارند . برای این منظور حتما باید منزلی و مکانی برای زندگی مشخص باشد این منزل ممکن است خریداری شده باشد و یا اینکه اجاره شده باشد که باید حتما اجاره نامه آن به سفارت ارائه گردد.
در صورتیکه که ویزا دریافت شد و زوج یا زوجه به انگلستان وارد شد ، در صورتیکه نشان دهند در این مدت زندگی مشترکی داشتند ویزا به مدت 2 سال دیگر تمدید میشود و بعد از این مدت شخص میتواند برای اقامت دائم و همچنین دریافت گذرنامه انگلیسی اقدام نماید.
لازم به ذکر است که دولت بریتانیای کبیر از سال 2008 به بعد افرادی را مجاز به اقدام برای این ویزا میداند که بالاتر از 21 سال سن داشته باشند . (این قانون برای جلوگیری از ازدواجهای اجباری تصویب شد ) و در ضمن شخصی اگر چند همسر داشته باشد طبق قانون انگلستان نمیتواند برای چند همسر خود اقدام نماید و تنها برای یک همسر میتواند برای این نوع ویزا اقدام نماید.
سوال دیگری که معمولا بسیاری از متقاضیان این نوع ویزا به ذهنشان خطور میکند این است که اگر همسر آنان شهروند انگلستان نباشد ولی مدت زیادی در انگلستان اقامت داشته باشد میتوانند برای این نوع ویزا اقدام کنند ؟ جواب این سوال بله میباشد . اگر یکی از زوجین مدت زیادی به واسطه کار یا سرمایه گذار ی و ... در انگلستان اقامت داشته باشد دقیقا به همین صورت میتواند برای همسر خود اقدام نماید .
چنانچه در این مورد نیاز به مشاوره بیشتر داشتید میتوانید با مشاوران ما در موسسه بین المللی راد مشاوره نمایید.