صنعت کشور پرتغال و اقتصاد کشور پرتغال و صادرات کشور پرتغال و کار اقتصادی در پرتغال


امکان ادامه تحصيل در دانشگاه هاي پرتغال به زبان انگليسي و با هزينه پايين وجود دارد . بدين ترتيب يکي از راههاي مهاجرت به پرتغال اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال است. پرتغال دانشگاه هاي بزرگي دارد. دانشگاه پورتو پرتغال رتبه 293 جهاني و دانشگاه ليسبون پرتغال رتبه 312 در رنکينگ جهاني را دارا است. هم چنين پرتغال از سرمايه گذاري و راه اندازي کسب و کار در کشور نيز استقبال مي کند. پرتغال از اعضاي اتحاديه اروپا و شينگن است.

پرتغال دو ناحيه کلان شهر بزرگ دارد: کلان شهر ليسبون در جنوب و کلان شهر پروتو در شمال پرتغال قرار دارد. از توليدات صادراتي پرتغال مي توان به سيب زميني و گوجه فرنگي و زيتون، پارچه، کفش، کاغذ، پالايش نفت، پلاستيک و مشروبات است. هم چنين توريسم نيز از ديگر منابع درآمد کشور پرتغال است. ليسبون ، الگوريا و مادريا از مقاصد اصلي توريست ها در پرتغال بوده است، جهانگردان انگليس و آلماني و اسپانيايي بيشترين گردشگران پرتغال بوده اند. بيشترين درآمد از جهانگردان فرانسوي بوده است.
کشور پرتغال جزو کشورهايي بودده که در طي رکود اقتصادي از بيشترين ميزان بيکاري و رکود آسيب ديده است. بحران اقتصادي موجب شده است که اين کشور از صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا  کمک هاي مالي دريافت کند. اين کشور براي مقابله با بحران در کشور خود تدابير رياضت اقتصادي را اتخاذ کرده است که البته اين ميزان رياضت اقتصادي در پرتغال بيکاري را در اين کشور افزايش داده است. طبق آمارهاي موجود بيشترين ميزان بدهي متعلق به پرتغال بوده و بعد از آن اسپانيا، فرانسه و انگليس قرار دارند. نرخ بيکاري در پرتغال نيز روندي نگران کننده دارد، اين مسئله موجب مهاجرت جوانان و نيروي کار از پرتغال به کشورهاي ديگر از جمله آلمان و فرانسه وپرتغال و برزيل شده است.
براي به دست آوردن اطلاعات لازم در خصوص تحصيل در پرتغال، کار در پرتغال، سرمايه گذاري در پرتغال و ديگر راه هاي مهاجرت به پرتغال با مشاورين مؤسسه بين المللي راد تماس بگيريد.