مدارک لازم تحصيل در دانشگاه هاي بلاروس


بلاروس از کشورهاي اروپايي است که پايين بودن هزينه تحصيل و زندگي در بلاروس هر ساله دانشجوياني را از ديگر نقاط دنيا به بلاروس وارد ميکند. تحصيل در بلاروس به زبان روسي و يا انگليسي ميتواند شرايط خوبي را براي ادامه تحصيل و يا اشتغال دانشجو در ايران ويا ديگر نقاط دنيا فراهم کند.
به طور کلي اخذ پذيرش از دانشگاه هاي بلاروس در رشته هاي فني و مهندسي و رشته هاي پزشکي و دندانپزشکي متقاضيان بيشتري دارد. 20 مورد از دانشگاه هاي بلاروس مورد تأييد وزارت علوم ايران هستند و هر ساله تعدادي از دانشجويان ايراني با دريافت بورسيه وزارت علوم به کشور بلاروس مهاجرت ميکنند.
تحصيل در بلاروس به زبان انگليسي و يا روسي انجام ميشود، دانشجويان در صورت عدم آمادگي زباني ميتوانند در دروه هاي زبان روسي يا انگليسي در بلاروس شرکت کنند.
متقاضيان تحصيل پزشکي و دندانپزشکي در بلاروس در نظر داشته باشند که تحصيل در رشته هاي پزشکي در بلاروس مستلزم قبولي درآزمون ورودي ميباشد، اين آزمون،چندان دشوار نبوده و شامل دروس زيست وشيمي و انگليسي ميباشد. دانشجويان در صورت عدم آمادگي و يا عدم تسلط به زبان ميتوانند در دوره 9 ماهه کالج روسي و يا انگليسي شرکت کنند. دانشجويان بعد از گذراندن دوره 9 ماهه کالج(پاتفک) و سپري کردن امتحان ورودي و در صورت قبولي در اين آزمون وارد رشته مورد نظر خود ميشوند.
هزينه تحصيل در بلاروس را ميتوان در حدود 1500 تا 2 هزار دلار در هر ترم دانست. هزيه تحصيل پزشکي و دندانپزشکي در بلاروس را نيز ميتوان بين 3500 دلار تا 4200 دلار در هر سال متغيير دانست.


مدارک مورد نيار براي اخذ پذيرش و ثبت نام در دانشگاه هاي بلاروس را ميتوان مدارک زير دانست:
پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار
ديپلم دبيرستان و مدارک پيش دانشگاهي
ريزنمرات
شناسنامه


براي دريافت اطلاعات لازم در خصوص تحصيل در بلاروس، سرمايه گذاري در بلاروس، کار در بلاروس، ويزاي ازدواج بلاروس و ديگر راه هاي مهاجرت به بلاروس ميتوانيد يا مشاورين ما در مؤسسه بين المللي راد تماس بگيريد.