Australia-visa موسسه بین المللی راد

اخذ اقامت استرالیا از طریق ویزای ازدواج و ویزای نامزدی


استرالیا یکی از کشورهایی هست که بسیاری از افراد قصد مهاجرت به این کشور و گرفتن اقامت و تابعیت آن را دارند. یکی از راه هایی که برای اخذ اقامت استرالیا وجود دارد ازدواج و دریافت ویزای نامزدی یا ازدواج میباشد .

در این مقاله قصد داریم که در مورد ویزای ازدواج استرالیا و همچنین ویزای نامزدی استرالیا توضیحاتی ارایه دهیم . و اقامت از طریق ازدواج را بررسی نماییم.
ویزای نامزدی استرالیا و ویزای ازدواج استرالیا مخصوص شهروندان استرالیا میباشد که قصد دارند همسر یا نامزد خود را به استرالیا ببرند و طبیعتا این ویزا نیز به مانند سایر ویزاهای صادر شده از کشور استرالیا شرایط و ضوابط خود را دارد.
ویزای نامزدی استرالیا ( زیر گروه 300 ) :
ویزای نامزدی استرالیا برای شهروندان استرالیایی یا افراد مقیم در استرالیا میباشد که قصد دارند همسر آینده خود را به استرالیا بیاورند . در این صورت برای نامزد خود از اداره مهاجرت درخواست ویزای نامزدی میکنند .
در این صورت شخص استرالیایی باید ثابت نماید که از نظر مالی میتواند هزینه های شریک آینده زندگی خود را حداقل تا 9 ماه تامین نماید . پروسه اخذ این ویزا معمولا 2 تا 6 ماه میباشد و زمانی که این ویزا صادر شود . و زمانی که طرفین این ویزا را درخواست میکنند حتما باید به سن قانونی (بالای 18 سال ) رسیده باشند . بعد از اخذ ویزای نامزدی و مسافرت نامزد به استرالیا طرفین ازدواج تا 9 ماه فرصت دارند که با هم ازدواج کنند ؛ البته مهم نیاز نیست که این ازدواج حتما در داخل خاک استرالیا صورت گیرد . در این نوع ویزا نیازی به داشتن مدرک زبان و یا ارزیابی تخصصی نمیباشد . البته بهتر است که شخصی که این ویزا را دریافت میکند تا حدی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد .
از خصوصیات خوب این ویزا این است که کسانی که این ویزا را دریافت میکنند میتوانند در این مدت 9 ماه که در استرالیا هستند ؛ به کار و یا به تحصیل مشغول شوند .
ویزای ازدواج استرالیا ( زیر گروه 100):
این ویزا مخصوص شهروندان استرالیایی هست که قصد دارند همسر خود را (که تابعیت استرالیایی ندارد ) به استرالیا ببرند . در این صورت ویزای ازدواج برای همسر قانونی خود در خواست میکنند . در این نوع ویزا این مسئله مهم است که طرفین ثابت کنند که رابطه و ازدواج آنها یک رابطه واقعی میباشد و هدف کسب اقامت استرالیا نمیباشد؛ که معمولا برای اثبات این ادعا باید مدارک مختلفی از جمله عکسهای مراسم های مختلف یا مسافرتهای که زوج و زوجه با هم داشتند  و ...  را به سفارت ارایه کنند تا آفیسر ویزا از واقعی بودن رابطه مطمین شود . در این ویزا هم باید شخص متقاضی که قصد دارد همسر خود را به استرالیا بیاورد باید نشان دهد که از نظر مالی میتواند هزینه زندگی همسر خود را تامین نماید . اشخاصی که این ویزا را دریافت میکنند میتوانند از تمام امکاناتی که یک شهروند استرالیایی دارند برخوردار باشند در ضمن میتوانند به طور تمام وقت کار و بدون هیچ شرایطی در استرالیا کار کنند و همچنین میتوانند در استرالیا تحصیل نمایند . این ویزا نهایتا به اخذ اقامت ختم میشود به شرط آنکه زوج و زوجه نشان دهند که در تمام مدت زندگی مشترک داشته اند و آفیسر ویزا را قانع کنند که با هم زندگی مشترک داشته اند .
لازم به ذکر میباشد دانشجویانی که در استرالیا دارای ویزای دانشجویی هستند و یا کسانی که ویزای کاری استرالیا را دارند چنانجه با شهروند استرالیایی ازدواج کنند میتوانند ویزای خود را تبدیل به ویزای ازدواج کنند . ولی کسانی که ویزیتور هستند یعنی با ویزای توریستی وارد استرالیا شده اند نمیتوانند از داخل استرالیا ویزای خود را به ویزای ازدواج تبدیل کنند.
چنانچه در این زمینه یا در مورد مهاجرت به استرالیا نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید میتوانید با مشاوران ما در موسسه بین المللی راد تماس برقرار کنید تا از راهنماییها و مشاوره مشاوران ما برخوردار شوید.