کار در آفریقای جنوبی و اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبی


برای افرادی که قصد مهاجرت به آفریقای جنوبی را دارند یکی از بهترین روشهای ممکن اقامت کاری در آفریقای جنوبی و اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبی میباشد.

کشور آفریقای جنوبی نیز از کشورهایی هست که دارای اقتصاد رو به پیشرفت میباشد . کشور آفریقای جنوبی در برخی مشاغل به خصوص در مشاغل مهندسی و فنی دارای بازار کار بسیار گسترده ای میباشد و همواره نیروهای متخصص کشورهای دیگر را به خود جذب میکند . افرادی که قصد اقامت کاری در آفریقای جنوبی را دارند  به چندین روش میتوانند ویزای کاری آفریقای جنوبی را دریافت کنند که در ادامه به طور مختصر به توضیح هر کدام از این روشها میپردازیم.

1-    افرادی که دارای تحصیلات حداقل لیسانس و سابقه کاری میباشند و البته دارای رزومه مناسبی هستند ، میتوانند ویزایی دریافت کنند که اجازه ورود به خاک آفریقای جنوبی به آنها داده میشود مدت این ویزا سه ماه یا 90 روز میباشد ( البته در بسیاری موارد این ویزا برای بار دوم و به مدت 90 روز دیگر تمدید میشود.) افرادی که توسط این ویزا وارد آفریقا میشوند در طی این مدت باید در یک شغل مرتبط مشغول به کار شوند که در این صورت طبق قرارداد کاری منعقد شده افراد  ویزای آنان تمدید شده و نهایتا پس از مدت 5 سال افراد میتوانند برای دریافت اقامت دائم آفریقای جنوبی اقدام نمایند . ویزایی که به این افراد تعلق میگیرد به نام Quota work permit میباشد. البته برای دریافت این ویزا قبل از اقدام برای ویزا حتما باید مدارک تحصیلی در آفریقای جنوبی ارزشیابی و تایید شود .
2-    نوع دیگری از ویزای کاری آفریقای جنوبی به نام General work permit میباشد و مخصوص افرادی هست که قبل از عزیمت به آفریقای جنوبی پیشنهاد شغل از جانب کارفرمایی داشته باشند و قرار داد کاری نیز بین آنها منعقد شده باشد، که در این حالت مدت ویزا بستگی به مدت قرارداد کاری فرد دارد . در این نوع ویزا نیز در صورتیکه افراد به مدت 5 سال در آفریقای جنوبی کار کرده باشند میتوانند برای اقامت دائم اقدام نمایند.
3-    نوع سوم ویزا کاری آفریقای جنوبی مخصوص افراد بسیار ماهری میباشد که در یک رشته تخصص خاص دارند. نام این ویزا Exceptional skills work permit میباشد و مدت اعتبار آن نیز 3 سال میباشد. البته شرایط صدور این ویزا معمولا توسط نهادهای دولتی بررسی میشود .
4-     به افرادی که در کشور مبدا دارای تجارت و کسب و کاری میباشند و قصد دارند که تجارت خود را به آفریقای جنوبی منتقل کنند و یا این که شعبه ای نیز در آفریقای جنوبی داشته باشند ویزایی به نام  Intra-company transfer work permit تعلق میگیرد. اعتبار این ویزا نیز معمولا 2 تا 3 سال میباشد.
بدیهی است که دریافت هر کدام از این ویزاها دارای پیچیدگیهای خاصی میباشد و برای دریافت هر کدام از انواع این ویزاها از آفریقای جنوبی نیاز به طی شدن پروسه کاری و  مدارک تایید شده میباشد .
لطفا برای مشاوره بیشتر در این زمینه و همچنین تحصیل در آفریقای جنوبی با مشاوران موسسه بین المللی راد تماس بگیرید تا شرایط شما به طور دقیق بررسی شود.