هزینه های زندگی در هلند


سالیانه متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا  برای تحصیل در هلند و کار در هلند راهی این کشور می گردند. هزینه زندگی در هلند برای مهاجرت به این کشور و زندگی در آن از راههای گوناگون هم چون ویزای تحصیلی هلند و ویزای کاری هلند و ویزای سرمایه گذاری هلند و... جزو مواردی می باشد که قبل از سفر به این کشور زیبا و مهاجرت به هلند همواره باید مورد بررسی و مدنظر قرار داشته شود.
کشور هلند از کشورهای اتحادیه اروپا معروف به آسیاب های بادی،دوچرخه، پنیر و  گل لاله است. هلند دارای اقتصادی پویا است و مردمان آن از کیفیت زندگی بالایی برخوردار می باشند، هلند از پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه های تجارت و توریسم و کشاورزی می باشد، با توجه به این که هلند از کشورهای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن می باشد، همین امر موجب می گردد که بسیاری از متقاضیان از سراسر دنیا این کشور آرام و امن را برای مهاجرت انتخاب نمایند.
سیستم اقتصادی هلند متنی بر بازار می باشد که در طی تاریخ این کشور معمول بوده و کارایی داشته است. هلند از سال 1959 به جامعه اقتصادی اروپا ملحق گردیده . منطقه گرایی اقتصادی و همکاری های چند جانبه در جامعه اقتصادی اروپا مؤثرترین عامل در جهت توسعه و ارتقای سطح زندگی مردم هلند  بوده است. اقتصاد کشور هلند بسیار پیشرفته بوده  و تورم در هلند همیشه کم و حدود 2/1 بوده است. و به همین دلیل هم هزینه های زندگی در این کشور همیشه در تناسب باهم بوده و مردم برای تأمین هزینه های زندگی مشکلی نداشته اند. اما هزینه زندگی در هلند نسبت به کشورهای درجه یک اروپا کم تر می باشد.
عوملی هم چون طرز زندگی کردن، شهر محل اقامت فرد درمیزان هزینه های فرد مؤثر می باشد. به طور متوسط می توان گفت هزینه زندگی در هلند ماهیانه حدود 900 تا 1000 یورو می باشد که بیشترین هزینه صرف مسکن و سپس خورد و خوراک می گردد.گفتنی است که هزینه زندگی در شهر آمستردام هلند بسیار بیشتر از شهرهای دیگر هلند می باشد.
هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در هلند:
شهریه دانشجویی در دوره کارشناسی حدود سالانه 7500یورو در سال می باشد. هزینه شهریه در دوره کارشناسی ارشد 7000 یورو در سال می باشد . همانطور که ذکر شد امکان کار پاره وقت(حدود 20 ساعت در هفته) هم در حین تحصیل در هلند وجود دارد
هزینه های زندگی دانشجویی در هلند ماهیانه 700 تا 1000 یورو می باشد هم چنین هزینه مسکن دانشجویی به طور میانگین 250 تا 600 یورو می باشد(بسته به شهر محل تحصیل و امکانات منزل)
شهریه های تحصیل درهلند معمولاً برای دانشجویان غیر اروپایی بالاتر از دانشجویان اتحادیه اروپا می باشد. هم چنین دانشجویان غیر اروپایی واجد شرایط کمک های مالی دولتی از طرف مقامات هلندی نمی باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رایگان در اروپا و اخذ ویزای تحصیلی اروپا با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس حاصل بفرمایید.