تحصیل در هند

برای تحصیل در هند باید اطلاعات کلی درباره تحصیل در هند و اخذ ویزای تحصیلی و ویزای کاری و ویزای سرمایه گذرای و….داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعات کافی در باره ی تحصیل در هند بدست اوریم.
کشور هندوستان در سال های اخیر شاهد حضور دانشجویان آسیایی و حتی اروپایی برای تحصیل در هند بوده است.  کشور هند به دلیل جمعیت بالای آن و نیرونی انسانی زیاد و اقتصاد روبه رشد  و پیشرفت و افزایش تعداد دانشگاه های با سطح استانداردهای بین المللی، مقصد بسیاری از دانشجویان سراسر دنیا جهت تحصیل بوده است. هم چنین ویژگی هایی چون پایین بودن قیمت خدمات و پایین بودن هزینه زندگی در مقایسه با برخی کشورهای دیگر از جمله جذابیت های تحصیل در هند می باشد. مدارک تحصیلی که از دانشگاه های هند اخذ می شود مورد تأیید وزارت علوم ایران می باشد و هرچند قابل مقایسه با مدارک دانشگاه های اروپایی و امریکا نمی باشد اما در اکثر نقاط دنیا مدارک دانشگاه های هند مورد تأیید می باشند. ورود و تحصیل در  هند در هرکدام از مقاطع تحصیلی نیازی به مدرک زبان ندارد و امکان دریافت پذیرش بدون مدرک زبان وجود دارد. هم چنین تحصیل درهند از برخی کشورهای آسیایی هم چون مالزی و فیلیپین کم تر می باشد.
به طور کلی مزایای تحصیل در هند را می توانیم موارد زیر بدانیم:
1)    عدم نیاز به مدرک زبان برای تحصیل
2)    مراکز آموزشی معتبرو دانشگاه های دارای استانداردهای بین المللی
3)    شهریه های تحصیلی پایین
4)    تدریس به زبان انگلیسی در دانشگاه های هند
5)    تنوع در انتخاب رشته
6)    هزینه  پایین زندگی در هند
7)    امکان یادگیری زبان در 6 ماه آموزش زبان به صورت رایگان
8)    گوناگونی ادیان و فرهنگ ها و سنن در هند و تجربه زندگی جذاب در هند
مقاطع تحصیلی در هند:
تحصیل قبل از دانشگاه در هند:
امکان تحصیل در دوره ابتدایی و یا قبل از پیش دانشگاهی در مدارس و کلاس های زبان وجود دارد. مدارکی که از تحصیل در کلاس های زبان و یا مدارس خارجی اخذ می گردد  مورد تأیید همه نقاط دنیا می باشد. این مدارس در شهرهای مختلف هند از جمله شهر بنگلور وجود دارد.هم چنین مدارس خارجی مورد تأیید کمبریج انگلیس می باشد و از این منظر هم تحصیل در این مدارس می تواند گامی جهت ورود به تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا  باشد.

تحصیل درهند در مقطع لیسانس :
دوره کارشناسی در هند 3 ساله می باشد و کلاس های این مقطع از روز شنبه تا دوشنبه به صورت تمام وقت برگزار می گردد. امکان تحصیلی به صورت فشرده تر (3 سال) و هزینه پایین تحصیل از ویژگی ها و مزیت های تحصیل در دوره کارشناسی در هند می باشد. متقاضیان جهت تحصیل در دوره کارشناسی در هند بایستی دارای مدرک پیش دانشگاهی و ترجیحاً معدل بالای13 باشند. در ضمن امکان گدراندن دوره های زبان قبل از تحصیل دردانشگاه وجود  دارد. زمان شروع کلاس ها از ماه سپتامبر و ماه ژانویه می باشد.

 تحصیل در هند در  دوره  کارشناسی ارشد :
تحصیل در دوره فوق لیسانس در هند دو ساله  و به زبان انگلیسی میباشد ، ترجیحاٌ معدل لیسانس افرد باید بالای 14 باشد. افراد برای تحصیل دوره کارشناسی ارشد درهند باید دارای مدرک آیلتس 5 باشند و یا اینکه در دوره های آمادگی دانشگاه شرکت نمایند.

تحصیل درهند در دوره دکترا :
دوره دکترا در هند 3 ساله می باشد. متقاضیان جهت تحصیل در این مقطع باید دارای مدرک فوق لیسانس (ترجیحاً معدل بالای 15 ) و آیالتس 6 باشند. طول دوره دکترا در هند 3 تا 4 سال میباشد. مهم ترین موضوع برای تحصیل در هند در دوره دکترا  پیدا کردن استاد راهنما می باشد. اخذ ویزا برای مقطع دکترا در هند گاهی تا یک سال هم طول می کشد. تا بتوانند ویزای تحصیل در هند را بدست آورید.

تحصیل در هند در رشته دندانپزشکی هند:
طول دوره دندانپزشکی در هند 5 سال می باشد و هزینه آن برای کل دوره 35 هزار تا 42 هزاردلار می باشد.
این دوره به صورت 4 سال تئوری و یک سال عملی می باشد
مدرک دندان پزشکی اخذ شده در هند در ایران نیز مورد تأیید می باشد اما به این صورت که پس از ورود به ایران فرد بایستی یک دوره تکمیلی را بگذراند چرا که دوره دندانپزشکی در هند 5 سال می باشد و داری یک یا دو سال کسری نسبت به طول این دوره در ایران میباشد. مدرک دندانپزشکی هند از مدرک کشورهایی مثل مجارستان که داری مدرک مشروط می باشد بسیار بهتر می باشد. تحصیل پزشکی در شهرهایی مثل بنگلورو منگلور بسیار مناسب می باشد چرا که این دوشهر بهترین و تمیز ترین شهرهای هند و اروپایی نشین آن می باشد.

هزینه های تحصیل در هند:
هزینه تحصیل در هند در مقطع کارشناسی بین 600 تا 800 دلار به صورت سالانه برای رشته های علوم انسانی و 1000 تا 2500 دلار برای رشته های علوم مهندسی و مدیریت به صورت سالانه می باشد.
هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد 1000 تا 1500 دلار برای رشته های انسانی و 2000 تا 4000 دلار به صورت سالانه برای رشته های علوم مهندسی و مدیریت می باشد.
هزینه تحصیل در دوره دکترا برای رشته های علوم انسانی سالانه 3000 تا 4000 دلار و 5000 تا 6000 دلار برای رشته های علوم مهندسی و مدیریت می باشد.
هینه تحصیل در رشته پزشکی در هند برای دوره 5 سال حدود 120 هزار دلار می باشد.
هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در شهر بنگلوربرای کل دوره تحصیلی حدود 45 تا 50 هزار دلار می باشد.
هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در شهر منگلوربرای کل دوره تحصیلی حدود 34 تا 45 هزار دلار می باشد.
برای اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در هند و ویزای کاری و ویزای تحصیلی و ویزای سرمایه گذرای و…. با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باشید.