us-lgflag موسسه بین المللی راد

اخذ تابعیت آمریکا از طریق ازدواج  و نامزدی 


ازدواج یکی از راه هایی هست که میتوان برای مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت آمریکا  و اخذ تابعیت آمریکا استفاده  کرد

.قانون تابعیت از طریق ازدواج در کشورهای جهان متفاوت میباشد.

در واقع طبق قانون آمریکا چنانچه یکی از شهروندان آمریکایی با یکی از اتباع کشورهای دیگر ازدواج کند یا نامزد باشد میتواند برای دریافت ویزا و همینطور برای دریافت تابعیت و اقامت همسر خود اقدام کند . البته شرایط برای نامزد و برای همسر قانونی متفاوت میباشد . این ویزاها که به ویزاهای ازدواج و ویزاهای نامزدی معروف است دارای انواع مختلفی میباشد.

در این مقاله قصد داریم که انواع ویزاهایی که به واسطه ازدواج یا نامزدی با یکی از شهروندان آمریکایی را میتوان اخذ کرد را توضیح دهیم . اصطلاحا به این ویزاها ویزای نامزدی و ویزای ازدواج گفته میشود .
ابتدا انواع ویزاهایی که در این زمینه وجود دارد را نام میبریم و سپس هر کدام را به تفصیل توضیح خواهیم داد .
ویزای K1  (K1 VISA )
ویزای K2  (K2 VISA )
ویزای K3  (K3 VISA )
ویزای K4  (K4 VISA )


ویزای نامزدی K1  )K1 VISA )
ویزای نامزدی که به آن در طبقه بندی های ویزاهای کشور آمریکا ویزای  K1  (K1 VISA)   گفته میشود مخصوص نامزدان شهروندان آمریکایی میباشد . در واقع صدور این ویزا از سفارت فقط برای اشخاصی میباشد که بتوانند ثابت کنند با یکی از شهروندان آمریکایی نامزد هستند و قصد ازدواج را دارند . پس صدور ویزای K1   یا ویزای نامزدی دارای شرایطی میباشد که عبارتند از :
1-    متقاضی باید شهروند آمریکا باشد
2-    طرفین ازدواج به لحاظ قانونی مشکل و مانعی برای ازدواج نداشته باشند ( هر دو نفر مجرد باشند).
3-    طرفین ازدواج باید ثابت کنند که در 2 سال گذشته با همدیگر ارتباط داشته اند و همدیگر را ملاقات کرده اند .
4-     طرفین ازدواج به سن قانونی رسیده باشند .
در صورتی که شرایط بالا مهیا باشد به کسی که نامزد شهروند آمریکایی میباشد ویزای K1  (K1 VISA )  تعلق میگیرد . هنگامی که این ویزا صادر میشود شخص باید به کشور آمریکا سفر کند . مدت این ویزا معمولا 90 روز میباشد . و بهتر است که طرفین ازدواج در طی این مدت با هم ازدواج قانونی داشته باشند . بعد از ازدواج قانونی شخص میتواند برا ی اقامت دایم و تابعیت همسر خود از آمریکا اقدام کند .
شخصی که ویزای K1  را دریافت کرده است میتواند بالافاصله بعد از ورود به خاک آمریکا تقاضای کار کند . منظور این است که شخصی که با ویزای K1  به آمریکا وارد میشود اجازه کار تمام وقت را دارد.


ویزای K2) K2 VISA )
اگر شخصی که به عنوان نامزد شهروند آمریکایی میباشد و ویزای K1  یا همان ویزای نامزدی را میخواهد دریافت کند ؛ دارای فرزند یا فرزندانی باشد که زیر 21 سال باشند و در ضمن مجرد هم باشند میتواند برای فرزندان خود درخواست ویزا دهد در این صورت ویزایی که به فرزندان تعلق میگیرد ویزای K2  نامیده میشود.


ویزای k3  )k3 visa )
مورد بعدی در این مسئله موقعی هست که یک شهروند آمریکایی بخواهد همسر قانونی خود را وارد آمریکا کند در این حالت ابتدا باید فرم ای I-130  پر شود و به اداره مهاجرت آمریکا ارسال شود بعد از تایید شدن این فرم باید صبر کنند تا مراحل  بعد از طریق اداره مهاجرت و سفارت آمریکا انجام شود و همسر با گرین کارت وارد آمریکا شود . این پروسه به طور معمول در حدود 1.5  تا 2 سال به طول می انجامد . در این حالت برای این که شخص بتواند همسر قانونی خود را سریعتر وارد آمریکا نماید اقدام به اخذ ویزای K3  برای همسر خود میکند تا همسر خویش را وارد آمریکا کند و شخص پرونده را در داخل آمریکا تکمیل میکند . در واقع ویزا یk3  آمریکا برای راحتی همسران میباشد که موقعی که منتظر تکمیل پرونده و اخذ گرین کارت میباشند در کنار همدیگر باشند .    برای صدور این ویزا در واقع دو شرط موجود است  :
1= همسر شهروند آمریکایی بودن
2- هنوز جواب فرم I-130  نیامده باشد .
ویزای k4  )k4 visa )
این ویزا مختص فر زندان مجرد و زیر 21 سال همسر میباشد و موقعی که شخصی همسر یک شهروند آمریکایی شده است و قبل از دریافت گرین کارت و اقامت آمریکا میتواند با ویزای k3  وارد آمریکا شود در واقع به ویزایی که به فرزند یا فرزندان همسر تعلق میگیرد ویزای k4  میگویند.
چنانچه در این زمینه نیاز به مشاوره داشتید با مشاوران ما در موسسه بین المللی راد تماس بگیرید و از راهنماییهای آنها برخورد دار شوید