مهاجرت به افریقای جنوبی

مهاجرت به افریقای جنوبی از طریق پیدا کردن کار و یا تحصیل در دانشگاه های افریقای جنوبی، هم چنین سرمایه گذاری در این کشور و در نتیجه اخذ اقامت افریقای جنوبی میتواند گزینه مناسبی برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور باشد. در حقیقت سالانه افراد بسیاری از کشورهای مختلف به خصوص کشورهای افریقایی و آسیایی به امید  پیدا کردن کار در این کشور و از طریق اخذ ویزای جستجوی کار افریقای جنوبی و یا با اخذ پذیرش از دانشگاه های افریقای جنوبی و یا از راه های دیگر وارد این کشور میشوند.


افریقای جنوبی کشوری واقع در نوک جنوبی قاره افریقا میباشد. این کشور متنوع دارای ۱۱ زبان رسمی میباشد که شهرهای پروتویا، کیپ تاون و بلوم فونتین پایتخت های این کشور میباشند. شهر ژوهانسبورگ نیز از شهرهای مهم و پرجمعیت این کشور است. کشور افریقای جنوبی کشوری، در حال توسعه و دارای اقتصادی قوی میباشد. افریقای جنوبی  از سطح رفاه اجتماعی مناسبی نیز برخوردار است. افریقای جنوبی آب و هوای گرم و مدیترانه ای دارد که سرشار از جنگل های انبوه میباشد. بدین ترتیب سالانه توریست های بسیار از نقاط مختلف دنیا برای بازدید از جاذبه های دیدنی افریقای جنوبی وارد این کشور میشوند.

 به طور کلی راه های زیر از عمده راه های مهاجرت به افریقای جنوبی میباشند:
ویزای کاری افریقای جنوبی
ویزای تحصیلی افریقای جنوبی
ویزای سرمایه گذاری افریقای جنوبی
ویزای ازدواج افریقای جنوبی
و اقامت از راه تولد در افریقای جنوبی
 

تحصیل در افریقای جنوبی

کشور افریقای جنوبی کشوری انگلیسی زبان میباشد و بنابراین بیشتر رشته های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه میشوند. این امر و هم چنین پایین بودن هزینه زندگی در افریقای جنوبی از جمله دلایل متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های افریقای جنوبی میباشد. البته هزینه تحصیل در دانشگاه های افریقای جنوبی چندان پایین نمیباشد . هزینه تحصیل در افریقای جنوبی معمولا چیزی حدود ۱۲ هزار دلار در سال است که با هزینه تحصیلی در بسیاری از کشورهای اروپایی مثل سوئد و فنلاند و ... برابری میکند و از هزینه تحصیل در کشورهایی چون ایتالیا، بلژیک و اسپانیا بالاتر است.
 

کار در آفریقای جنوبی

به طور کلی کشور افریقای جنوبی جهت جذب نیروی کار لازم از خارج از کشور ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار یا همان Job seeker در نظر گرفته است. این ویزا، ویزای ۳ ماهه ای میباشد که امکان تمدید تا ۳ ماه بعدی هم دارد و در صورت یافتن کار و بعد از گذاران ۳ الی ۵ سال  میتواند به اخذ اقامت دائم کشور افریقای جنوبی منجر شود. به طور کلی شرایط پیدا کردن کار برای رشته های فنی و مهندسی و  رشته های کامپیوتری در این کشور مساعد تر است.
 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به افریقای جنوبی

شخص در صورت داشتن سرمایه کافی لازم برای راه اندازی کسب و کار در افریقای جنوبی و داشتن یک طرح تجاری یا همان Business plan  مناسب میتواند برای درخواست ویزای سرمایه گذاری افریقای جنوبی اقدام نماید.
 

ویزای ازدواج افریقای جنوبی

شخص با ارائه مدارک  ازدواج خود با یک تبعه افریقای جنوبی و ارائه مدارک مالی کافی میتواند برای ویزای ازدواج افریقای جنوبی از طریق سفارت افریقای جنوبی اقدام نماید. در صورتی که در عقد همسر خود بمانید بعد از ۲ الی ۳ سال به شما اقامت دائم افریقای جنوبی داده میشود. هم چنین ویزای کوتاه مدتی به نام ویزای نامزدی وجود دارد که به مدت ۹۰ روزه و برای افرادی ست که با یک تبعه افریقای جنوبی نامزد کرده اند و قصد سفر به افریقای جنوبی به منظور ازدواج با او را دارند. ازدواج همجنس گرایان نیز در افریقای جنوبی به رسمیت شناخته میشود.
 

ویزای تولد در افریقای جنوبی

تا قبل از سال ۱۹۹۵  تولد در افریقای جنوبی از قانون خاک تبعیت میکرد و بنابراین هرکسی که در خاک این کشور به دنیا میآمد، صرف نظر از اینکه والدین چه تابعیتی داشته باشند، تابعیت افریقای جنوبی به او اعطا میشد. اما از سال ۱۹۹۵ به بعد در پی مهاجرت از دیگر کشورهای افریقایی به این صورت و تولد فرزندان متعدد، قانون تولد این کشور به قانون خون تغییر پیدا کردو به این ترتیب فرزند متولد شده در این کشور در صورتی اقامت افریقای جنوبی را به دست می آورد که حداقل یکی از والدین دارای تابعیت افریقای جنوبی باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور افریقای جنوبی و یا کشورهای اروپایی، کانادا، استرالیا و ... به مطالب مرتبط در وب سایت موسسه مراجعه نمایید و یا با برای دریافت مشاوره با شماره تلفن های موسسه بین المللی راد تماس بگیرید.