معرفی دانشگاه اوپسالا سوئد


دانشگاه اوپسالا یک دانشگاه تحقیقاتی در اوپسالا،کشور سوئد است و قدیمی ترین دانشگاه در سوئد است .دانشگاه اوپسالا در سال 1477 تأسیس شد. دانشگاه اوپسالا در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.


دانشگاه اوپسالا در زمان ظهور سوئد به عنوان یک قدرت بزرگ در پایان قرن شانزده، اهمیت فراوانی به خود گرفت. دانشگاه اوپسالا دارای جایگاه مهمی در فرهنگ ملی سوسیالیستی، هویت و مؤسسه سوئدی است: در تاریخ شناسی، ادبیات، سیاست و موسیقی. دانشگاه اوپسالا ویژگی های خاصی دارد، مانند نظام ملت دانشجویی.

دانشگاه اوپسالا متعلق به گروه Coimbra از دانشگاه های اروپایی و انجمن صنفی دانشگاه های تحقیقاتی اروپایی است. دانشگاه اوپسالا 9 دانشکده در خود جای داده است . در حدود 44000 دانشجوی ثبت شده و 2300 دانشجوی دکتری در دانشگاه اوپسالا وجود دارد . دانشگاه اوپسالا مجموع 6،900 کارمند دارد. دانشگاه اوپسالا 716 استاد دانشگاه را استخدام کرده است. از مجموع گردش مالی خود از 6.6 میلیارد یورو (حدود 775 میلیون دلار) در سال 2016، 29 درصد برای آموزش در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد صرف شده بود، در حالی که 70 درصد صرف برنامه های تحقیق و تحقیق بو کتابخانه دانشگاه حدود 5.25 میلیون جلد کتاب را دارا است که از این مقدار 61.959 نسخ خطی، 7133 نسخه موسیقی و 345.734 نقشه و سایر اسناد گرافیکی در کتابخانه دانشگاه اوپسالا نگهداری می شود.
کارولینا، ساختمان اصلی کتابخانه دانشگاه اوپسالا ، طراحی شده توسط کارل فردریک ودر سال 1841 تکمیل شده است .
بیمارستان دانشگاهی اوپسالا ، که به عنوان یک بیمارستان آموزشی برای دانشکده پزشکی و مدرسه پرستاری عمل می کند، توسط شورای شهرستان اوپسالا با همکاری با دانشگاه اوپسالا اداره می شود. از سال 2003، بیمارستان 7،719 کارمند داشت.
بیمارستان دانشگاه اوپسالا از دانشگاه اوپسالا قدیمی تراست، و در سال 1302 در اوپسالا تأسیس شد و بعدا با کلینیک دانشگاه ادغام شد. بیمارستان دانشگاه اوپسالا 400 سال تا آتشسوزی بزرگ 1702 که بخش های بزرگی از مرکز اوپسالا را تخریب کرد استفاده شد.
دانشگاه اوپسالا در بسیاری از رتبه بندی ها قرار دارد. برای بیش از ده سال، آن را در میان 80 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی علمی دانشگاه های جهانی رتبه بندی شده است.


برای کسب اطلاعات کافی جهت چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد و همچنین حضور در دوره های زبان انگلیسی کشور سوئد میتوانید به مشاورین ما در موسسه راد تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های آنان استفاده نمایید.