اطلاعات جامع و شناسایی کشور ایسلند

 

بسیاری از افراد علاقه مند به مهاجرت به کشورهای سطح اول اروپایی مخصوصا کشورهای حوزه اسکاندیناوی یعنی : سوئد و نروژ و دانمارک و فنلاند و ایسلند هستند بدین دلیل که این کشورها همیشه در لیست برترین کشور ها از نقطه نظر سطح رفاه اجتماعی بوده اند . در این مقاله قصد داریم به توصیفی کوتاه و کاربردی از کشو ایسلند بپردازیم  و شرایط جغرافیایی و اقتصادی و ... کشور ایسلند را به طور اجمالی بررسی نماییم.
جمهوری ایسلند یکی از شمالی ترین کشورهای  قاره اروپا  میباشد، جمعیت کشور ایسلند در حدود 348,580 نفری که در اقاینوس اطلس قرار دارد. مساحت این جزیره تقریبا  103،000 کیلومتر مربع می باشد. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایسلند ریکیاویک می باشد که با شهر تهران سه ساعت و نیم اختلاف زمان دارد. پایتخت  کشور ایسلند و مناطق اطراف آن دو سوم جمعیت کشور ایسلند را در خود جای داده اند. ۹۳٫۳۶ درصد مردم آن را ایسلندی‌ ها تشکیل می‌دهند که از تبار ژرمن هستند و مابقی عمدتاً از مهاجران دیگر کشورهای اروپایی هستند. کشور ایسلند در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۱۸ از دانمارک مستقل شده‌ است. اکنون کشور ایسلند کم‌جمعیت‌ترین کشور عضو پیمان ناتو است و تنها عضو این سازمان است که ارتش دائمی ندارد.
 کشورایسلند که تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن ماهیگیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال به رفاه دست یافت و توانست در دهه۱۹۹۰ تبدیل به یکی از  کشورهای جهان شود.کشور ایسلند دارای ثبات برابری اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است. کشورایسلند بعد از کشورفنلاند وکشور دانمارک سومین کشور با سواد دنیا می باشد. به طور میانگین از هر 10 نفر در این کشور یک نفر در طول عمر خود اقدام به چاپ کتاب کرده است  .


آب و هوای کشور ایسلند


ایسلند دارای آب و هوای سرد و قطبی است، اما تا حدی تحت تأثیر جبهه‌ هایی از هوای معتدل قرار دارد. جریان‌های آب گرم گلف استریم در کرانه‌های جنوبی ایسلند سبب افزایش نسبی دما و جلوگیری از یخبندان‌های گسترده در زمستان می‌شود.
بالاترین دمای هوا در تاریخ 22 ژوئن 1939 در ساحل جنوب شرقی ثبت شد و به 30.5 درجه سانتی گراد،
پایین ترین دمای ثبت شده -38 درجه سانتیگراد در تاریخ 22 ژانویه 1918 است.


اقتصاد کشور ایسلند :


اقتصاد کشور ایسلند بر پایه ماهیگیری و صنایع شیلات، کشاورزی، گردشگری و منابع انرژی تجدیدپذیر برق‌آبی و زمین‌گرمایی استوار است. سیب‌زمینی، مهمترین فراورده کشاورزی ایسلند است و صادرات ایسلند نیز بیشتر شامل ماهی، فلز آلومینیم، فراورده‌های حیوانی و کانی سیلیسوم میباشدکه بیشتر این فراورده‌ها را به کشورهای هلند، بریتانیا، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان صادر می‌کند. واردات کشور ایسلند نیز از کشورهای ایالات متحده آمریکا، آلمان، چین، دانمارک، سوئد، ژاپن و هلند، میباشد که شامل ماشین‌آلات، فراورده‌های نفتی، مواد خوراکی و پوشاک وارد میباشد. یکی از نکات جالب در مورد کشور ایسلند تولید برق این کشور است، ایسلند بالاترین تولید سرانه برق را در بین تمامی کشورهای دنیا دارد و نزدیک به ۱۰۰ درصد برق و ۸۵ درصد کل انرژی مصرفی خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر به دست می‌آورد. تقریباً تمام برق کشور در نیروگاه‌های برق‌آبی و زمین‌گرمایی تولید می‌شوند، این نکته بسیار حایز اهمیت میباشد که  ایسلند تنها کشور دنیا در این زمینه است که تولید برق از منابع زمین گرمایی را انجام میدهد.یکی از اقلام صادراتی ایسلند نیز برق میباشد که از سال 2012 طی معاهده ایی که با انگلستان انجام داده است برق را با یک خط انتقال برق انجام میدهد.


شهرهای کشور ایسلند


در این قسمت به توضیح مختصری در مورد شهرهای کشور ایسلند میپردازیم.
شهر ریکیاویک پایتخت کشور ایسلند و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. جمعیت ریکیاویک در حدود ۱۲۳ هزار نفر است. این شهر در جنوب غربی ایسلند واقع شده است. ریکیاویک یکی از پاک‌ترین، سبزترین و امن‌ترین شهرهای جهان است.
شهر آکوریری Akureyri یکی از شهرهای ایسلند است که ۱۷٬۷۵۴ نفر جمعیت دارد. این شهر در شمال شرق کشور ایسلند قرار گرفته است. شهر آکوریری  دارای زمستان‌هایی سرد و وتابستان‌هایی خنک می‌باشد. این شهر ۱۲۵ کیلومتر مربع مساحت دارد، مرکز استان نوردورلاند وسترا میباشد و مجاور آبهای آزاد (دریای گرینلند) قرار گرفته است. از شهرهای بخش جنوب غربی کشور ایسلند میتوان به شهرهای زیر اشاره کرد . شهر کوپاوگور با جمعیتی حدود سی هزار نفر، شهر هافنارفیوردور با جمعیتی حدود بیست و شش هزار نفر ، شهر ریکیاتس بایر با جمعیتی حدود چهارده هزار نفر و شهر موسفل بایر با جمعیتی در حدود نه هزار نفر د رجنوب غربی ایسلند که به نسبت آب و هوای بهتری دارد قرار گرفته است. از شهرهای شمالی ایسلند نیر میتوان به شهر آکراتس در شمال غربی و شهر فیاردابیگد در شمال شرقی ایسلند اشاره نمود که این دو شهر از شهرهای کوچک ایسلند میباشند.


جغرافیای ایسلند:


ايسلند داراى حدود ۱۸۰۰ درياچه است که بزرگ‌ترين اين درياچه‌ها ، دریاچه Pingvallavaten) )میباشد.  وسعت این دریاچه ۸۴ کيلومتر مربع وسعت و ۱۱۴ متر عمق  است و به‌طورکلى ۲۷ درياچه در ايسلند وسعتى حدود ۵ کيلومتر مربع يا بيشتر دارند و وسعت بقيه درياچه‌هاى اين کشور کمتر از اين مقدار مى‌باشند. از سوى ديگر تعداد رودخانه‌ها نيز در ايسلند به‌دليل بارندگى فراوان در اين منطقه تقريباً زياد بوده و تعداد آنها به بيش از ۲۵۰ رودخانه بالغ مى‌گردد. ايسلند هم‌چنين داراى تعدادى آبشار مى‌باشد. تعدد رودخانه ها و آبشارها در ایسلند باعث شده است که صنعت تولید برق آبی در این کشور یکی از پر رونق ترین صنایع در این کشور باشد. در حال حاضر حدود ۱۱۲،۰۰ کيلومتر مربع يعنى تقريباً ۱۱ درصد از کل مساحت ايسلند را يخ‌هاى شناور مى‌پوشانند که اين امر خود به موقعيت جغرافيايى اين کشور در منطقه شمال اروپا باز مى‌گردد.
همچنین کشور ایسلند دارای کوه های آتشفشان نیز هست که تعدادی از آنها در دسته آتشفشانهای فعال قرار گرفته اند و همچنین پدیده ای به نام چاه های بخار نیز در ایسلند بسیار فراوان میباشد که این چاه های بخار از جاذبه های توریستی ایسلند میباشند. در سالهای اخیر دولت ایسلند موفق شده است که گرمایش بسیاری از منازل را از طریق چاه های بخار فراهم نماید که انرژی پاک و ارزانی را میتوان از این چاه ها به دست آورد.
مناظری که در اثر شفق قطبی پدید می آید از دیگر جاذبه های ایسلند میباشد. که تصاویری و مناظری بسیار زیبا و بی بدیل را ایجاد میکند که تمامی طبیعت دوستان را به خود جذب میکند.


تحصیل در ایسلند


همانطور که قبلا گفته شد؛ ایسلند یکی از کشورهایی میباشد که بیشترین مردم باسواد را دارد. در ایسلند مقطع دبستان اجباری و رایگان میباشد و برای کودکان از سن 5 سالگی شروع میشود . و همچنین دانشگاه های ایسلند نیز رایگان میباشد و کیفیت دانشگاه های ایسلند نیز جزو دانشگاههای برتر اروپا میباشد.


برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی تحصیل در ایسلند ، هزینه های زندگی در ایسلند ، کار  در ایسلند و مطالب مرتبط می توانید یا مشاورین ما در موسسه بین الملی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره ببرید