امتحان زبان دانمارکی برای رشته کارشناس علوم آزمایشگاهی

همانطور که قبلا اشاره شد پس از دریافت ویزای کاری دانمارک برای کارشناسان علوم آزمایشگاهی، این افراد باید در کلاسهای زبان دانمارکی شرکت کنند.
افرادی که لیسانس علوم آزمایشگاهی دارند و می خواهند در کشور دانمارک به عنوان کارشناس علوم آزمایشگاهی مشغول به کار شوند، پس از اینکه مدارک تحصیلیشان مورد تائید وزارت بهداشت دانمارک قرار گرفت بایستی مدارکی دال بر تسلط این افراد به زبان دانمارکی ارائه گردد تا بتوانند دوره کارشناس علوم آزمایشگاهی را زیر نظر یک پزشک دانمارکی بگذرانند.
کارشناس علوم آزمایشگاهی به برای اینکه نشان دهد به زبان دانمارکی مسلط است باید در امتحان Prove I dansk 3 (Danish term 3) نمرات لازم را کسب نماد. این امتحان شامل یک بخش کتبی و یک بخش شفاهی است. کارشناس علوم آزمایشگاهی حتما باید در امتحان شفاهی نمره 10 و در امتحانات کتبی نمره 7 را اخذ نمایند. امتحان Prove I dansk 3 (Danish term 3) دو بار در سال در ماه های می/ ژوئن و نوامبر/ دسامبر در مراکز متعددی در سراسر دانمارک برگذار می گردد. این امکان برای کارشناس علوم آزمایشگاهی فراهم است که مدرک زبان دانمارکی خود را حتی قبل از تائید مدارک تحصیلیشان به نظام پزشکی دانمارک ارائه دهند. افرادی که لیسانس علوم آزمایشگاهی دارند و می خواهند در کشور دانمارک مشغول به کار شوند می توانند تا زمانیکه هنوز مدارک کارشناسی علوم آزمایشگاهی مورد تائید قرار نگرفته است آموختن زبان دانمارکی را شروع کنند تا مدت زمان کمتری به آموختن زبان دانمارکی در کشور دانمارک مشغول باشند و به این ترتیب در هزینه های خود صرفه جویی نمایند. نتیجه امتحان Prove I dansk 3 (Danish term 3) برای رشته علوم آزمایشگاهی 12 ماه اعتبار دارد و پس از آن فرد بایستی دوره کارآموزی خود را زیر نظر یک پزشک دانمارکی بگذراند. چنانچه به هر دلیلی فرد موفق به این کار نشد مدرک زبان دانمارکی او از اعتبار ساقط است مگر اینکه این فرد در این 12 ماه به صورت مستمر در دانمارک زندگی کرده باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به دانمارک و همچنین دیگر روش های مهاجرت پزشکان و رشته های پیراپزشکی به دانمارک می توانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی بهره بگیرید.