مهاجرت کاری به نروژ/ مهاجرت آشپز به نروژ


در این سری از مقالات به مهاجرت کاری رشته های مختلف کاری به نروژ میپردازیم و در این نوشتار به بررسی مهاجرت کاری آشپزهای سنتی یک ملیت یا قومیت به کشور نروژ پرداخته و شرایط مهاجرت کاری آشپزها به نروژ بررسی میشود.

نروژ یکی از کشور های شبه جزیره اسکاندیناوی است که از شرایط رفاهی بسیار عالی برخوردار است. نروژ کشور بسیار ثروتمندی است که افراد زیادی هر ساله برای کار و اقامت به این کشور مهاجرت می کنند. برای مهاجرت به نروژ می توان از طریق ویزای ازدواج نروژ، ویزای کاری نروژ، ویزای تحصیلی نروژ، ویزای توریستی نروژ و غیره اشاره کرد. ویزای کاری نروژ انواع متفاوتی دارد. یکی از این ویزاهای کاری نروژ مخصوص آشپزهایی است که در حوزه غذاهای سنتی غیر نروژی فعالیت می کنند. ما در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم.
مهاجرت کاری آشپز به نروژ چگونه است؟
آشپزی که قصد مهاجرت به نروژ را دارد ، چنانچه به عنوان آشپز سنتی (آشپزی که غذا های بومی یک کشور دیگر را می پزد، مثل غذاهای چینی یا ایرانی یا تایلندی و ...) اقدام کند، نروژ اجازه اقامت یکساله ای به عنوان Ethnic cook برایش صادر خواهد کرد ، چنانچه آشپز مورد نظر برای شغل آشپزی در یک رستوران یا هتل اقدام کند باید از طریق ویزای کاری skilled worker نروژ اقدام کند.
چگونه آشپزی می تواند برای ویزای کاری نروژ تحت عنوان  Ethnic cook اقدام کند؟
اولین شرط برای اقدام کاری نروژ به عنوان آشپز داشتن یک پیشنهاد کاری تمام وقت از یک کارفرمای در کشور نروژ است. این پیشنهاد کاری باید دقیقا مشخص کند که در چه رستورانی کارجو بایستی فعالیت کند. آشپزی که قصد اخذ ویزای کاری نروژ را دارد نباید در رستوران و هتلی غیر از آنچه در job offer بیان شده مشغول کار شود ، حتی اگر این رستوران یا هتل برای یک کارفرمای واحد باشد.
آشپز همچنین می تواند در کترینگ ها و رستوران هایی که غذاهای چند ملیتی فراهم می کنند هم کار کند به شرطی که کترینگ غذای سنتی یک یا چند کشور غیر نروژی را تهییه کند.
حق و حقوق آشپزی که قصد مهاجرت کاری به نروژ را دارد به چه ترتیب است؟
حقوق آشپزی که با ویزای کاری نروژ در این کشور مشغول است از حقوق یک آشپز نروژی کمتر نمیباشد.
آشپزی که قصد مهاجرت کاری به نروژ را دارد، پس از واجد الشرایط بودن اجازه اقامت یکساله در نروژ را خواهد داشت.
چنانچه آشپز مورد نظر 3 سال در نروژ مشغول کار باشد می تواند برای اجازه اقامت موقت نروژ (PRP) اقدام کند.
خانواده شخص داوطلب ویزای کاری نروژ به عنوان آشپز می توانند به همراه فرد به کشور نروژ بروند.
چنانچه فرد شغل دیگری را در نروژ برگزیند بایستی اجازه اقامت دیگری را اتخاذ نماید.
چنانچه قصد مهاجرت به نروژ از طریق ویزای ازدواج نروژ، ویزاب کاری نروژ، ویزای تحصیلی نروژ، ویزای توریستی نروژ و غیره را دارید می توانید با شماره تماس موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی بهره ببرید.