وضعیت آب و هوای کشور آلمان


برای مهاجرت به آلمان روشهای مختلفی وجود دارد مانند تحصیل در آلمان (ویزای تحصیلی ) ، کار در آلمان( ویزای کاری آلمان ) و سرمایه گذاری آلمان و..... افرادی که قصد مهاجرت یا حتی مسافرت به کشوری را دارند معمولا در مورد وضعیت آب و هوایی کشوری که قصد مهاجرت یا مسافرت به آن را دارند تحقیقاتی را انجام میدهند.   ما در این مطلب قصد داریم آب و هوای کشور آلمان را بررسی کنیم و به توضیح وضعیت آب و هوای آلمان بپردازیم¬¬.
کشور آلمان در مرکز اروپا قرار دارد و حدود 82 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است , مساحت کشور آلمان 41/357121 کیلومتر مربع و پایتخت کشور آلمان برلین می باشد؛ کشور آلمان از جاذبه های طبیعی غنی برخوردار میباشد و این باعث مسافرت توریستهای فراوانی به این کشور میشود. کشورهای همسایه و هم مرز با کشور آلمان: اتریش،بلژیک، جمهوری چک، دانمارک،فرانسه، لوکزامبورگ،هلند ،لهستان،سوئیس میباشند.
همان طور که گفته شد در این مطلب در مورد آب و هوای کشور آلمان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. در ابتدا باید بگوییم که به طور کلی وضعیت آب و هوای آلمان غیر قابل پیش بینی است وممکن است در فصل بهار و در ماه مارچ برف ببارد و یا اینکه در ماه آوریل هوا آفتابی باشد . البته در این مقاله سعی شده است با توجه به میانگین دماهای سالیانه اطلاعاتی در مورد آب وهوای آلمان در اختیار شما قرار داده شود که بتوانید پیش بینی از آب و هوای آلمان را در ذهن خود داشته باشید.
شرایط هوایی آلمان در فصل بهار بسیار دلپذیر میباشد. دمای هوا در ماه مارچ در آلمان حداقل دما 5 درجه سانتیگراد است و در ماه می افزایش یافته و حداکثر بالغ بر 19 درجه سانتیگرادمیباشد. در فصل تابستان دمای هوا به بالاتر از 26 درجه سانتیگراد هم میرسد البته به طور کلی میتوان گفت که ¬¬مناطق جنوبی آلمان گرم تر هستند .
 در فصل پاییز روزها سرد و گاهی اوقات با بارش برف همراه است در ماه سپتامبر حداقل دما به نه (9)درجه سانتیگراد و حداکثر دما به 19  درجه سانتیگراد میرسد ،در ماه اکتبر دمای هوا کاهش یافته  و حتی به زیر 4 درجه سانتی گراد نیز میرسد.
لازم به ذکر است که در قسمت شرقی کشور آلمان وضعیت آب و هوا بیشتر قاره ای است،زمستان بسیار سرد وتابستان بسیار گرم است یعنی هر دو نوع هوای اقیانوسی و اقلیمی را در بر می گیرد.
فصل زمستان در آلمان سرد است و دما به صفر درجه می رسد در ماه دسامبر حداقل دما  به صفر و به زیر صفر نیز میرسد به طوری که به صورت میانگین دمای 7 درجه زیر صفر به ثبت رسیده است و در ماه فوریه کاهش دمای هوا محسوس تر میشود.
در کشور آلمان به ندرت خشکسالی ،گردباد پیش می آید ،سیل تقریبا هر ساله رخ می دهد .
اگر قصد سفر به کشور آلمان را دارید بهترین فصل سفر، فصل پاییز و بهار می باشد که آب و هوای معتدلی دارد ،در این فصول تعداد گردشگران افزایش می یابد .
زمان مناسب برای اسکی ماه دسامبر تا اواخر ماه مارس میباشد.
 برای دریافت اطلاعات لازم در خصوص تحصیل در آلمان، بلو کارت آلمان ، ویزای ازدواج آلمان و دیگر روش های مهاجرت به آلمان میتوانید به مقالات مرتبط در سایت مؤسسه بین المللی راد مراجعه نمائید؛ و اطلاعات کاملتری بدست آورید. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه ی بین المللی راد تماس حاصل فرمایید و از مشاورین با تجربه راهنمایی کسب نمایید.