وضعیت اب و هوای کشور سوئد


کشور سوئد در شبه جزیزه اسکاندیناوی قرار دارد. سوئد از شمال با کشور فنلاند ،از سمت غرب با خلیج بوتنی ،از جنوب غربی با دانمارک،از جنوب شرقی با دریای بالتیک  همسایه است. مساحت کشور سوئد 449،964 میباشد  و جمعیت کشور سوئد بیش از 9 میلیون نفر و پایتخت ان استکهلم میباشد . آب و هوای کشور سوئد از نظرجغرافیایی به سه دسته تقسیم میشود:سویلند در مرکز و گوتالند در جنوب، نورلند در شمال.
 در قسمت های شمالی کشور سوئد شش ماه از سال روز وشش ماه از سال شب است آب و هوای کشور سوئد در منطقه استکهلم نسبت به سایر نقاط نرمال تر است ودر زمستان تا اواخر بهمن برودت هوا نزدیک به صفر است و در زمستان بارش برف ادامه دارد ، در این نواحی پیست های اسکی معروفی مانند romme alpin  وجود دارد . نورلند جزء مناطق کم جمعیت  میباشد اب و هوای این منطقه بسیار سرد و برفی است،دمای هوا از 15 درجه تا 30 درجه زیر صفر میرسد.
 در شهرهای بزرگ مانند استکهلم و گوتنبرگ طبیعت زیبایی میبینیم که هر ساله گردشگران زیادی به این مناطق سفر میکنند،زمستان ها در اینجا کوتاهتر هستند و در تابستانها دما بین 15 تا 25 درجه است . این شهرها در منطقه آب و هوایی سویلند قرار دارند.
 هم چنین آب و هوای گوتالند یعنی مناطق جنوبی معتدل تراست و محصولات کشاورزی در این مناطق کشت میشوند و شهرهای جنوبی مانند مالمو اب و هوای بسیار خوبی دارند در این بخش هستند. به طور کلی منطقه سویلند دارای اب و هوای خنک تری میباشد و بارش برف در این مناطق بیشتر است و میانگین بارش از دویست سانتی متردر جنوب غربی ،تا پنجاه سانتی متر در جنوب شرقی متغیر میباشد.
سافاری در میان برف های زمستان کشور سوئد از بهترین تفریحات این کشور است،اقامت در هتل های اسکیمویی هم یکی از تفریحات کشور سوئد میباشد.
دانشجویان عزیز که قصد تحصیل در سوئد را دارند میتوانند مناطق جنوبی را برای تحصیل انتخاب کنند چون از آب و هوای معتدل تری برخوردارند.
شما عزیزان برای اطلاعات بیشتر میتوانید از مشاوران کار ازموده موسسه ی بین المللی راد راهنمایی بگیرید. در نظر داشته باشید که مشاوره تلفنی با مشاورین موسسه بین المللی راد رایگان میباشد.