معرفی شهر اسلو نروژ


اسلو بزرگترین و پرجنب و جوش ترین شهر نروژ است و همچنین مرکز اسلو میباشد. در این نوشتار قصد داریم که که شهر نروژ را معرفی نماییم و در مورد شهر نروژ اطلاعاتی را به افرادی که قصد مهاجرت به نروژ را دارند ارائه نماییم.
ابتدا باید بگوییم که از نظر آب و هوایی شهر اسلو به خاطر وجود جریان گلف استریم، آب و هوای نسبتا معتدلی دارد. آب و هوای این شهر نسبت به سایر شهرهایی که در عرض جغرافیایی یکسان قرار دارند، ملایم‌تر است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اسلو یک مقصد زمستانی است در حالی که این شهر بیشتر یک مقصد تابستانی است. در روزهای زیبای تابستانی، قایق‌ها در آبدره‌های اسلو به گشت و گذار مشغولند و پارک‌ها پر از گردشگران و مسافرانی هستند که تفریح و استراحت می‌کنند.
اسلو یکی از بزرگترین پایتخت‌های دنیا است اما فقط ۲۰ درصد از مساحت آن زندگی شهری توسعه یافته و باقیمانده‌ی مساحت آن را پارک‌ها، جنگل‌های حفاظت‌شده، تپه‌ها و دریاچه‌های متعدد می پوشانند. پارک‌ها و فضاهای باز، بخش‌هایی جدانشدنی از چشم‌انداز شهری اوسلو هستند و در هر گوشه‌ای از شهر به راحتی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.
مرکز این شهر، مکانی فوق‌العاده برای قدم زدن است. پیاده‌رو و مسیرهای متعددی این مکان‌های عمومی را به هم متصل می‌کنند و بسیاری از خیابان‌ها، خیابان‌های پیاده‌رو هستند. خیابان اصلی شهر از ایستگاه مرکزی اسلو در نزدیکی اسکله تا کاخ سلطنتی ادامه دارد. این خیابان وسیع از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر می‌گذرد که از میان آنها می توان تئاتر ملی، ساختمان قدیمی دانشگاه و کلیسای جامع اسلو را نام برد.
این شهر همواره در فهرست بهترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار داشته و به خاطر فرهنگ و هنر و تئاترها و موزه‌ها متعدد، مشهور است. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا می‌شویم که در سفر به اسلو باید از آنها دیدن کرد.
قلعه آکرشوس
این قلعه‌ی باشکوه بر فراز خلیج اسلو قرار گرفته و در اواخر قرن سیزدهم میلادی ساخته شده است. در این قلعه می‌توانید از طبقات مختلف و برج و باروهای آن دیدن کرد. یک موزه‌ هم در این مجموعه‌ی تاریخی وجود دارد که در آن می‌توانید در مورد تاریخ نروژ و اشغال آن توسط آلمانی‌ها در سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ چیزهای زیادی یاد گرفت.
کلییسای جامع اسلو
این کلیسا در سال ۱۶۹۷ پایه‌گذاری شده اما در طول زمان بارها بازسازی و مرمت شده است. برج‌های این کلیسا در سال ۱۸۵۰ بازسازی شده‌اند و فضای داخلی این کلیسا هم اندکی بعد از پایان جنگ جهانی دوم مرمت شده است. از ویژگی‌های مهم این کلیسا می‌توان ورودی اصلی آن را نام برد که درب برنزی مزین دارد. نقاشی‌های سقف این کلیسا را H. L. Mohr نقاشی کرده است. در کنار دیوارهای این کلیسا، بازار اسلو واقع شده است که قدمت آن به سال ۱۸۴۱ برمی‌گردد. اکنون در سراسر این بازار، گالری‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های اشیای عتیقه خودنمایی می‌کند.
خانه اپرای اسلو
این بنا میزبان اپرای ملی نروژ و تئاتر ملی نروژ است. این خانه‌ی اپرا بزرگترین بنای فرهنگی در نروژ است که با مرمر و گرانیت سفید ساخته شده و با نمای زیبای خود در بندر خودنمایی می‌کند. علاوه بر اجراهای مختلفی که در این مجموعه انجام می‌شود، گردشگران می‌توانند از نمایش‌های عمومی دیدنی و تورهای پشت صحنه لذت ببرند. قدم زدن در بام این بنا هم از دیگر فعالیت‌های جذاب گردشگران است.

موزه ملی اسلو
موزه‌ی ملی اسلو یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر است که نمایشگاه‌های مختلف آن در گوشه و کنار شهر برپا شده است. محل برگزاری این نمایشگاه‌ها عبارت است از گالری ملی که در آن آثار هنرمندان نروژی از قرن نوزدهم تا زمان حال به نمایش درآمده است، موزه‌ی هنر معاصر که در آن آثار هنرمندان مدرن نروژی و بین‌المللی نگهداری می‌شود، موزه‌ی ملی معماری و موزه‌ی ملی هنر دکوراتیو و طراحی.
موزه تاریخ طبیعی و گیاه شناسی اسلو
موزه‌ی تاریخ طبیعی اسلو از چند بخش تشکیل شده است: موزه‌ی زمین‌شناسی، موزه‌ی جانورشناسی و باغ گیاه‌شناسی. این موزه، بزرگترین مجموعه‌ی تاریخ طبیعی در نروژ است. موزه‌ی زمین‌شناسی مجموعه‌ای از سنگ‌های معدنی، فلزهای گران‌بها و شهاب‌سنگ‌ها است. بخش دیگری از این موزه را مجموعه‌ی شگفت‌انگیزی از اسکلت دایناسورها و دایورامای پوشش جانوری نروژ تشکیل می‌دهند. بهتیرن بخش موزه‌ی تاریخ طبیعی، باغ گیاه‌شناسی است که در سال ۱۸۱۴ پایه‌گذاری شده و ۷۵۰۰ گونه‌ی گیاهی مختلف از نروژ و سایر نقاط دنیا در آن نگهداری می‌شود. ۱۵۰۰ نمونه از آنها در باغ زیبای Rock قرار دارند که تعدادی آبشار هم دارد.
چنانچه قصد مهاجرت به نروژ را دارید میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.