آب و هوای  نروژ


یکی از مواردی که افرادی که قصد مهاجرت به نروژ دارند در مورد آن تحقیق میکنند، آب و هوای نروژ میباشد. در این نوشتار قصد داریم در مورد آب و هوای نروژ توضیحاتی ارائه نماییم.
به طور کلی در رابطه با آب¬ و هوا و شرایط اقلیمی نروژ باید گقت که نروژ کشور سردی میباشد و تقریبا آب و هوی قطبی دارد. قسمتهی شمالی نروژ نسبت به قسمتهای جنوبی نروژ سردتر میبشد و در قسمت شمال نروژ در تابستان خورشید نیمه شب دیده می¬شود.  در تابستان ، روز بسیار طولانی است.  خورشید در نروژ  غروب می¬کند اما هرگز شب نمی¬شود. این وضعیت بسیار هیجان¬بخش است اما شمالی¬ نشینان نروژ در زمستانی که به طول یک ماه خورشید را نمی¬بینند بهای آن را می¬پردازند، زیرا خورشید هرگز از افق بالاتر نمی¬آید.؛ و همین مسئله باعث میشود که قسمت شمالی نروژ در زمستان¬ دارای آب و هوای بسیار سردی باشد در حالی که در جنوب زمستان مانند سایر قسمتهای اروپا شاهد زمستان اروپایی هستیم.
همان طور که گفته شد، سرمای نروژ در بخش شمالی آن بسیار شدید است  ولی بخش جنوبی نروژ معتدل سرد و مرطوب است. آب¬وهوای کرانه¬های ساحلی در جنوب در تمامی فصل¬ها ملایم و مرطوب است. در تابستان تمامی مناطق مختلف نروژ دارای آب¬وهوای دل ¬انگیزی است هرچند که گاهی بارانی و سرد می¬شود. تابستان در روحیه نروژی ¬ها تاثیر می¬گذارد و آن¬ها را از حال¬وهوای خشن زمستان بیرون آورده و موجب می¬شود اوقات خود را در طبیعت و با دوستان خود در کنار هم بگذرانند.
به خاطر تابستان های نروژ  که روزهای بلندی دارد و شبهای بسیار کوتاه است ، به طوری که  خورشید در ساعات نیمه شب تو آسمون نیز میدرخشد که اصطلاحا به آن midnight sun  (خورشید نیمه شب) گفته میشود. هوای نیمه تاریک و این حالت طبیعت واقعا بینظیر است  و همین حالت طبیعی بینظیر باعث میشود که توریست ها برای تجربه این اتفاق به شمال نروژ سرازیر شوند.
در نروژ بهار و تابستان از ماه می شروع میشود . در نروژ بهار بسیار کوتاه است و قابل لمس نیست. البته این شرایط آب و هوایی در جنوب نروژ و شهر هایی مثل اسلو، برگن و استاونگر متعادلتر هست.
برای مشاوره بیشتر در مورد مهاجرت به نروژ و راه های مهاجرت به نروژ میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.