ویزای J1  (J1 VISA ) آمریکا


بسیاری از افراد برای تحصیل در آمریکا اقدام مینمایند . افرادی که برای تحصیل در آمریکا اقدام میکنند برای دریافت ویزای آمریکا معمولا سوالاتی را از مشاورین ما میپرسند. ویزاهای تحصیلی آمریکا تحصیلی آمریکا گوناگون هستند. معروفترین و معمول ترین ویزای تجصیلی آمریکا ویزای f1  میباشد. ولی همانطور که گفته شد ویزاهای مختلفی وجود دارد یکی از ویزاهای دیگری که وجود دارد ویزای j1  آمریکا میباشد. که با ویزای f1 متفاوت هست.
 ویزای J1  به دانشجویانی تعلق میگیرد که در اثر یک برنامه تبادلی بخواهند برای تحصیل به آمریکا سفر کنند مثل کسانی که تحت حمایت مالی دولت ایالات متحده باشند یا  سایر برنامه های تبادل تخصیص یافته قرار دارند ( مانند برنامه های تبادل دانشجو که بین دانشگاه های مختلف متداول میباشد ) .  ویزای JI  معمولا به محققین و پژوهشگران داده می شود . طبق قانون مهاجرتی آمریکا محقق و پژوهشگر کسی است که حداقل لیسانس داشته باشد و در رشته فوق لیسانس به بالا در آمریکا بخواهد در یک موسسه آموزشی ویا تحقیقاتی مشغول به تحقیق شود. و پس از پایان تحقیق مدرک فوق لیسانس و یا مدرک بالا را اخذ نماید. البته باید بگوییم که این ویزا برای دانشجویان ایرانی بسیار مشکل میباشد . ویزای JI  نیز دارای  مزایایی میباشد از جمله مزایای این ویزا اجازه کار در آمریکا و گرفتن شماره ملی آمریکایی ( Social Security Number  ) می باشد.لازم به توجه است که افرادی که این ویزا را اخذ کرده اند پس از پایان تحقیقشان باید به مدت 2 سال از آمریکا خارج شوند.  
دانشجویی که با ویزای j1  برای تحصیل در آمریکا اقدام کرده است میتواند برای همراهان خود نیز ویزای همراه دریافت نماید که این ویزا با نام j2  میباشد.
برای اطلاعات بیشتر در این مورد و همچنین راه های مهاجرت به آمریکا میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.