اقتصاد ایالت نیوبرانزویک


افرادی که قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارند و قصد دارند از طریق سرمایه گذاری به کانادا مهاجرت کنند و اقامت کانادا را دریافت نمایند، در مورد اقتصاد ایالتهای مختلف کانادا تحقیقاتی را انجام میدهند تا بتوانند تصمیم بگیرند که کدام ایالت از نظر مهاجرت به کانادا برای سرمایه گذاری مناسب تر است. در این نوشتار قصد داریم در مورد اقتصاد ایالت نیوبرانزویک توضیحاتی را ارائه نماییم. 

ایالت نیوبرانزویک ایالتی در شرق کانادا و ایالتی در ساحل اقیانوس میباشد. بنابراین ایالت نیوبرانزویک یک ایالت ساحلی محسوب میشود و این نشاندهنده این مسئله است که مشاغل و کسب و کارهایی که در ارتباط با مناطق ساحلی رواج دارد در ایالت نیوبرانزویک رواج بسیاری دارد و از طرف دیگر بیش از 80 درصد مساحت این ایالت پوشیده از جنگلهای سرسبز میباشد و این هم به این معناست که صنایعی مانند صنعت چوب و همچنین صنعت کشاورزی و صنایع مرتبط با صنایع غذایی نیز در ایالت نیوبرانزویک از اهمیت خاصی برخوردار است.
ایالت نیوبرانزویک دارای منابع سرشار طبیعی بوده که بخش اصلی اقتصاد این ایالت را تشکیل می دهد. با توجه به مساحت زیاد جنگل ها، محصولات چوبی از صادرات اصلی این ایالت می باشد. امروزه در ایالت نیوبرانزویک علاوه بر این اقتصادهای سنتی ، اقتصاد مدرن خدماتی از جمله خدمات مالی و بیمه ای بسیار رواج پیدا کرده است. دولت کانادا در صدد آن است که با ترغیب این نوع خدمات با بیکاری ناشی از افت صنایع ماهیگیری و کشاورزی (دو صنعت مهم دیگر این استان) مبارزه کند. و ایالت نیوبرانزویک را به سمت اقتصادهای نو نیز بکشاند.
بسیاری از شرکت ها تمایل دارند تا خدمات مشتریان و خدمات فنی خود را در نیوبرانزویک مستقر کنند زیرا در این ایالت به نیروی کار با دو زبان دسترسی دارند. (منظور زبان انگلیسی و فرانسوی میباشد زیرا همان طور که در مقالات دیگر عنوان شده است ، هر دو زبان انگلیسی و فرانسه در این ایالت رواج دارد) فن آوری اطلاعات  نیز از دیگر صنایع رو به رشد ایالت نیوبرانزویک می باشد.
تولید، دیگر بخش مهم اقتصاد ایالت نیوبرانزویک بوده و در سالهای اخیر رشد چشم گیری داشته است. بیشتر صنایع سنگین در شهر Saint John استقرار دارد. تولید اصلی این ایالت، صنایع غذایی، نوشیدنی، کاغذ سازی، فلزکاری و تجهیزات حمل و نقل می باشد. با توجه به مناطق طبیعی زیبا در استان، توریست دیگر صنعت ایالت نیوبرانزویک بوده و در دهه گذشته یکی از عوامل تولید اشتغال در نیوبرانزویک بوده است.
برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا و سرمایه گذاری در کانادا و مهاجرت به ایالت نیوبرانزویک کانادا میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.