مزایای شهروندی و تابعیت آمریکا


ایالات متحده آمریکا کشور مهاجر پذیری میباشد که همواره از طریق پروسه های مختلفی افراد میتوانند به این کشور مهاجرت نمایند  و همچنین

بتوانند اقامت دائم خود را دریافت نمایند. افرادی که در آمریکا اقامت دارند ممکن است اقامت دائم و یا  اقامت موقت داشته باشند. گذشته از این که افرادی که اقامت دائم را دریافت میکنند، پس از مدتی وارد مرحله شهروندی میشوند و میتوانند شهروند آمریکا شوند و در واقع تابعیت آمریکایی بگیرند.

وکلای موسسه بین المللی راد کلیه خدمات مربوط در امر مهاجرت به آمریکا و همچنین دریافت تابعیت آمریکا را ارائه مینمایند.
گرفتن تابعیت آمریکا دارای مزایایی میباشد که در این نوشتار قصد داریم مزایای شهروندی و تابعیت آمریکا را توضیح دهیم . اما در ابتدا باید بگوییم که براي تبدیل شدن به یک شهروند  امريكايي دو راه اصلی وجود دارد: 1-  شهروند شدن در بدو تولد 2-  شهروند شدن بعد از تولد از طریق فرآیند قبول تابعیت.
منظور از شهروند شدن در بدو تولد این است که شخص محل تولدش کشور آمریکا باشد در این صورت به صورت خودکار این شخص تابعیت آمریکا را دارد ویک آمریکایی تلقی میشود. کسانی که حداقل یکی از والدین آنها در زمان تولد شهروند آمریکا باشند،  نیز ممکن است واجد شرایط تابعیت در بدو تولد باشند. اگر کسی در هنگام تولد شهروند امريكايي نشد، پس باید از طریق فرآیند قبول تابعیت در خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) اقدام كند. در مورد این مسئله و اخذ تابعیت آمریکا در مقالاتی دیگر در همین سایت توضیح داده شده است.
در ادامه به این مسئله میپردازیم که شهروندی و تابعیت آمریکا دارای چه مزایایی میباشد.
مزایای تابعيت ایالات متحده آمریکا :
از اصلی ترین مزایای داشتن شهروندی آمریکایی میتوان به مواردی که در ادامه مطلب آورده شده است اشاره کرد. شهروندان امریکایی حق رأي دارند این مسئله در مورد شهروندان غیر آمریکایی صادق نیست. نه تنها شهروندان می توانند در انتخابات فدرال رأي بدهند، بلكه ایالات متحده حق رأي در انتخابات ایالتی و محلی را هم به شهروندان محدود کرده است. در برخی موارد، شهروندان از زمان پردازش سریعتر مهاجرت براي آوردن اعضای خانواده خود از خارج از کشور به ایالات متحده بهره مند مي شوند. حتی افرادي كه خارج از ایالات متحده متولد مي شوند، معمولا با داشتن والديني كه شهروندان امريكايي باشند به صورت خودکار شهروند امريكايي محسوب مي شوند. شهروندان همچنين از مزاياي دسترسی به کمک های دولت ایالات متحده هنگام سفر به خارج از کشور نيز بهره مند مي شوند. و با داشتن یک گذرنامه امريكايي، شهروندان امریکایی ممکن است برای سفر به کشورهای دیگري که با ایالات متحده موافقتنامه محلي دارند نياز به اخذ رواديد نداشته باشند. شهروندان دسترسی بیشتري به مشاغل فدرال دارند از آنجا که اکثر سازمان های دولتی کارکنان خود را مستلزم داشتن تابعيت مي كنند. آنها همچنین دسترسی بیشتري به یکی از برجسته ترين آموزش هاي عالی در جهان دارند و می توانند به راحتی واجد شرایط نرخ شهریه دولتي در کالج ها و دانشگاه های دولتی بشوند. در نهایت، شهروندان همچنين شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مقامات دفتري منتخب دارند چرا كه تابعيت برای بسیاری از مقامات دفتري منتخب الزامي است.
به طور خلاصه مزایای تابعيت امریکايي را میتوان چنین برشمرد:
•    حق رأي
•    آوردن آسان تر اعضای خانواده به ايالات متحده
•    نوزادان شهروندان هم تبديل به شهروند مي شوند
•    دسترسی به نظام آموزش عالی ایالات متحده
•    امکان یافتن شغل های فدرال بیشتر
•    دسترسی به نظام بهداشت و درمان ایالات متحده
در صورتیکه در مورد مهاجرت به آمریکا و همچنین اخذ تابعیت آمریکا نیاز به مشاوره دارید میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند گردید.