اقامت خانه دوم مالزی(ویزای MM2H)


ویزای اقامت خانه دوم مالزی از راه های پرطرفدار برای مهاجرت به مالزی میباشد، این ویزا به شخص و خانواده او( همسر و فرزندان) امکان مهاجرت به مالزی را میدهد. البته این ویزا ابتدا یک ویزای ده ساله صادر میکند که بر اساس مدت گذرنامه قابل تمدید میباشد. این اقامت به صورت خودکار تمدید میشود و فرد با داشتن این ویزا از مزایایی چون خرید خودرو اخذ وام مسکن و خانه و سایر املاک و ... را برای او فراهم میکند. البته تحصیل در دانشگاه های مالزی ویا یادگیری زبان در کالج های زبان مالزی از راه های دیگر مهاجرت به مالزی میباشد.
ویزای MM2H از سال 2002 آغاز شده است و بیشتر اقدام کنندگان برای این برنامه مالزی از کشورهای انگلستان و آمریکا و کشورهای عربی و ایران بوده اند.  دو فاکتور سن و سرمایه عوامل اصلی اقدام برای این برنامه است. نقش سرمایه بین این دو بالاتر است یعنی هر چه سرمایه نقدی شخص بالاتر باشد، اقامت او سریعتر و راحت تر انجام میشود.


شرایط اخذ اقامت خانه دوم مالزی برای افراد زیر 50 سال:
افراد زیر 50 سال برای ارائه درخواست خود باید سرمایه نقدی در حدود 300 هزار رینگیت داشته باشند که این سرمایه میتواند به صورت سپرده در بانک باشد. شرط دیگر این است که شخص باید دارای درآمد سه میلیون تومان در ماه باشد و با گواهی حقوقی از یک شرکت خصوصی یا دولتی این درآمد قابل اثبات میباشد. درصورتی که شخص اقامت را از طریق این ویزا به دست آورد، الزامی برای انتقال سرمایه مذکور به مالزی وجود ندارد. بعد از موافقت با درخواست شخص او باید یک حساب سپرده ای به مبلغ 300000 رینگیت را در مالزی افتتاح نمایند و بعد از گذشت یک سال میتواند تا سقف 150000 رینگیت برای مخارج مشخص مثل مسکن و هزینه تحصیل و.. برداشت کنند ولی مبلغ 150000 رینگیت را از سال دوم تا زمانی که با این برنامه در مالزی اقامت دارند در حساب خود نگه داشته باشند.


شرایط اخذ اقامت خانه دوم مالزی برای افراد بالای 50 سال:
افراد بالای 50 سال نیز باید سرمایه نقدی در حد 150000 رینگیت داشته باشند و این سرمایه میتواند به صورت سپرده در ایران باشد. شرط دیگر داشتن درآمد ماهیانه سه میلیون تومان در ماه میباشد که با گواهی حقوقی از یک شرکت خصوصی یا دولتی این درآمد قابل اثبات میباشد. درصورتی که شخص اقامت را از طریق این ویزا به دست آورد، الزامی برای انتقال سرمایه مذکور به مالزی وجود ندارد. بعد از موافقت با درخواست شخص او باید یک حساب سپرده ای به مبلغ 150000 رینگیت را در مالزی افتتاح نمایند و بعد از گذشت یک سال میتوانند تا سقف 50000 رینگیت برای مخارج مشخص مثل مسکن و هزینه تحصیل و.. برداشت کنند ولی مبلغ 100000 رینگیت را از سال دوم تا زمانی که با این برنامه در مالزی اقامت دارند در حساب خود نگه داشته باشند.


مراحل اخذ اقامت خانه دوم مالزی
ارسال مدارک و گرفتن تأییدیه ازمسئول آن
دریات موافقت نامه مشروط
سفر به مالزی
افتتاح حساب بانکی در مالزی و انجام آزمایشات پزشکی
تأیید نهایی و گرفتن ویزا


برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دانشگاه های مالزی، دوره های زبان مالزی، سرمایه گذاری در مالزی و و دیگر راه های مهاجرت به مالزی با مشاورین ما در مؤسسه بین المللی راد تماس بگیرید