اقامت و تابعیت بلاروس

بلاروس از جمله کشورهایی است که هزینه تحصیل و زندگی در آن پایین و مقرون به صرفه میباشد و این موجب مشود که افرادی برای تحصیل و اخذ اقامت تحصیلی به خصوص در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کشور بلاروس را انتخاب کنند. هم چنین اخذ ویزای سرمایه گذاری بلاروس با ثبت شرکت در بلاروس نیز هزینه و فرصت کمی می طلبد. در ادامه به قوانین تابعیت در بلاروس و هم چنین راه های مهاجرت و اخذ اقامت بلاروس میپردازیم.


راه های تابعیت بلاروس
تولد : تولد در خاک بلاروس منجر به اخذ اقامت بلاروس نمیشود، مگر اینکه آن شخص بدون تابعیت باشد، یا والدین او نامعلوم باشند.  در شرایط زیر تابعیت بلاروس به فرزند اعطا میشود:
والدین فرزند تابعه بلاروس باشند، در این صورت اگر فرزندی در کشور دیگری نیز به دنیا بیاید، باز هم تابعت بلاروس را اخذ میکند. اگر والدین فرزندی تابعیت بلاروس داشته باشند، اما خانواده او مقیم کشور دیگری باشند، مشروط به تقاضای والدینش تابعیت بلاروس را به دست می آورد.


اخذ تابعیت و اقامت بلاروس با شرایط زیر ممکن میشود:
شخص تقاضای تابعیت باید مسلط به زبان روسی باشد.
برای مدت زمان حداقل 7 سال در بلاروس اقامت مستمر داشته باشد.
از راه های قانونی و مشروع درآمد کافی داشته باشد.
تابعیت کشور دیگر را دارا نباشد.
تابع و مطیع قوانین کشور بلاروس باشد.


اخذ اقامت بلاروس و مهاجرت به بلاروس میتواند از راه های زیر صورت بگیرد:


مهاجرت تحصیلی به بلاروس
مهاجرت سرمایه گذاری به بلاروس


شرایط اخذ اقامت تحصیلی بلاروس
تحصیل در بلاروس به زبان انگلیسی و یا روسی امکان پذیر است، دانشجویان در صورت عدم آمادگی زبانی میتوانند در دروه های زبان روسی یا انگلیسی(پادفک) در بلاروس شرکت کنند.
تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های بلاروس مستلزم قبولی درآزمون ورودی برای متقاضیان میباشد، این آزمون شامل دروس زیست وشیمی و انگلیسی است و آزمون دشواری نمیباشد. دانشجویان در صورت عدم آمادگی و یا عدم تسلط به زبان میتوانند در دوره 9 ماهه کالج روسی و یا انگلیسی شرکت کنند. دانشجویان بعد از گذراندن دوره 9 ماهه کالج(پاتفک) و سپری کردن امتحان ورودی و در صورت قبولی در این آزمون وارد رشته مورد نظر خود میشوند.
هزینه تحصیل در بلاروس را میتوان در حدود 1500 تا 2 هزار دلار در هر ترم دانست. هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس را نیز میتوان بین 3500 دلار تا 4200 دلار در هر سال متغییر دانست. هزینه دوره های کالج(پاتفک) روسی در دروه 9 ماهه بین 2300 تا 3500 دلار و پاتفک انگلیسی در دروه 9 ماهه 4500 دلار میباشند. هزینه های زندگی دانشجویی در بلاروس را میتوان در حدود 400 دلار در هر ماه در نظر گرفت.


شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری بلاروس
برای ثبت شرکت در بلاروس سرمایه اولیه ای در حد 1500 تا 2000 دلار لازم است که البته این سرمایه به شخص عودت داده میشود . ثبت شرکت در بلاروس نیازی به ارائه بزینس پلن ندارد و با این روش میتوان برای خود و فرزندان زیر 18 سال خود اقامت اروپا را به دست آورد. اگر فرد سرمایه گذار در این 5 سال بتواند حداقل 150 هزار یورو تراکنش و سودهی مالی به انجام برساند، میتواند اقامت دائم بلاروس را به دست آورد.


برای دریافت اطلاعات لازم در خصوص تحصیل در بلاروس، سرمایه گذاری در بلاروس، کار در بلاروس، ویزای ازدواج بلاروس و دیگر راه های مهاجرت به بلاروس میتوانید یا مشاورین ما در مؤسسه بین المللی راد تماس بگیرید.