امتحانات MCQ برای مهاجرت پزشکان به استرالیا

 

کشور استرالیا از کشورهای مهاجر پذیری میباشد که بسیاری از پزشکان برای ادامه تحصیل و یا کار این کشور را به عنوان هدف و مقصد خود برای مهاجرت انتخاب میکنند.

همان طور که میدانید پزشکانی که در خارج از استرالیا تحصیل کرده اند هنگامی که با هدف ادامه تحصیل ویا کار به استرالیا مهاجرت مینمایند، در ابتدا باید مدارک خود را معادل سازی نمایند. در واقع کشور استرالیا مدارک پزشکان و دندان پزشکان تحصیل کرده در خارج از کشور خود را زمانی قبول میکند که متقاضیان در امتحاناتی شرکت نمایند و مدارک خود را به تایید سازمانهای مربوطه در استرالیا برسانند.

آزمونهایی که در این حوزه برای پزشکان برگزار میگردد به نام MCQ میباشد. برای ثبت نام در این آزمون ابتدا باید متقاضی در سایت AMC ثبت نام کند، که البته ثبت نام در این سایت با پرداخت هزینه های میسر میشود. بعد از ثبت نام و انجام امور ثبت نام مدارک باید جهت تایید به سفارت استرالیا ارسال گردد تا مدارک در سفارت تایید گردد. و سپس مدارک به انجمن پزشکان استرالیا (Australian Health Practitioner Regulation Agency) ارسال گردد.

انجمن پزشکی استرالیا وظیفه دارد تا مدرک پزشکی دانشجویان فارغ التحصیل خارج از استرالیا را با معیارهای پزشکی در استرالیا تطبیق دهد و مدارک آنها را به ثبت برساند. در واقع پزشکانی که خارج از استرالیا تحصیل کرده اند و مایل اند در استرالیا با مدرک خود کار کنند باید این تائیدیه را دریافت نمایند.

همان طور که می دانید استرالیا 6 ایالت دارد که توسط سیستم فدرال اداره می شوند. انجمن پزشکی استرالیا در هر یک از این ایالت ها شعبه دارد. با اینکه این ایالت ها از استاندارد های یکسانی پیروی می کنند اما هریک در ثبت مدرک پزشکان قوانین خاص خود را نیز دارند. بنابراین زمانیکه مدرک شما توسط ایالت خاصی تائید می شود برای ثبت در ایالت دیگر باید دوباره بررسی گردد.

آزمون تئوری و یا MCQ شامل سوالات چهار جوابی می باشد. این سوالات در زمینه های علوم مبانی پزشکی می باشند،مانند: پزشکی داخلی، پزشکی کودکان، روانپزشکی، جراحی، پزشکی های زنان و زایمان.

آزمون عملی در بیمارستان ها و مراکز پزشکی انجام می شود.

گرفتن تاییدیه و ارائه صحیح مدارک کار ساده ای به نظر می رسد اما همیشه پیچیدگی های خاص خود را دارد.

برای مشاوره بیشتر در مورد مهاجرت پزشکان به استرالیا و چگونگی برگزاری امتحان MCQ میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.