Study_Abroad_Philippines بهترین شهرهای دانشجویی کشور ایتالیا

 

بهترین شهرهای دانشجویی کشور ایتالیا

در این مطلب قصد داریم بپردازیم به معرفی بهترین شهر های دانشجویی کشور ایتالیا و مزایای تحصیل در ایتالیا و اطلاعاتی را در اختیارشما قرار دهیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

ایتالیا یکی از کشور های محبوب در جهان است که هر ساله مهاجران زیادی از هر روشی دارد چه کاری و چه تحصیلی و یا سرمایه گذاری. اما از نظر تحصیلی دارای دانشگاه هایی با سطح خوب است که در جهان شناخته شده هستند و هر ساله متقاضیان زیادی جهت تحصیل در ایتالیا اقدام به مهاجرت میکنند.  به همین دلیل باید ذکر کنیم که دانشجویان نیاز دارند اطلاعاتی را در خصوص دانشگاه ها و شهر های کشور ایتالیا داشته باشند تا بتوانند شرایط زندگی و تحصیل خود را فراهم کنند. در همه ی کشور های دنیا شهرهایی وجود دارند که از انها به عنوان شهرهای دانشجویی نیز یاد میشود. این شهر های به دلیل شرایط زندگی و هزینه و همچنین دانشگاه ها برای دانشجویان مناسب هستند. در ادامه مطلب میپردازیم به معرفی شهر های دانشجویی کشور ایتالیا و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهیم.

 

 

شهرهای دانجشویی ایتالیا

 

میلان

میلان یک شهر مدرن است و در آن مردم عادت به یک فضای شهری دارند. میلان هنوز منحصر به فرد است که با گالری های هنری و ساختمانهای کلاسیک طراحی شده گوتیک مشخص می‌شود. دانشجویان بین المللی در میلان این فرصت را دارند که شخصاً “شام آخر” لئوناردو داوینچی و همچنین بزرگترین کلیسای جامع گوتیک جهان، Duomo di Milano را ببینند. از نظر تحصیلات میلان یک شهر دانشجویی کامل است. این شهر ۸ دانشگاه بزرگ و بیشترین جمعیت دانشجویی کشور را در خود جای داده است. علاوه بر این معتبرترین و عالی ترین دانشگاه‌های ایتالیا مانند پلی تکنیک میلان، دانشگاه کاتولیک ساکرو کور، دانشگاه خصوصی بوکونی، دانشگاه میلان و… این دانشگاه‌ها در میلان واقع‌ شده ‌اند. این دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف آموزش عالی تحصیلی ارائه می‌دهند. همچنین  اکثر آنها برنامه‌هایی با زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند. از این رو می‌توانید یک جامعه دانشجویی چند فرهنگی را در شهر میلان پیدا کنید.

 

 

رم

پایتخت ایتالیا رم یکی دیگر از شهرهای مهم گردشگران و دانشجویان بین المللی است. همه می‌خواهند نگاهی به کولوسئوم معروف، پانتئون، تالار گفتگو و فواره Trevi داشته باشند. بیش از این اماکن تاریخی و فرهنگی، رم میزبان مهمترین دفاتر دولتی و اقتصادی ایتالیا است. همچنین محل زندگی واتیکان کوچک ترین کشور جهان و کانون مذهبی مسیحیان است. علاوه بر این دانشجویان بین المللی می‌توانند در یک فضای کلاسیک و هنری تحصیل کنند. علاقه مندان به ادبیات، تئاتر و هنر چیزهایی برای دیدن در این شهر پیدا می‌کنند. دانشگاه های معتبر جهانی در رم هستند از معتبرترین دانشگاههای آن می توان به Sapienza-Università di Roma و Università degli Studi Roma Tre اشاره کرد. دانشجویان بین المللی علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته‌های هنری، تاریخی یا فرهنگی می‌توانند تحصیل در رم را انتخاب کنند، چون رم محیطی عالی برای آموزش کسانی است که مایل به کسب دانش نظری و عملی در این زمینه‌ها هستند. آنها فقط می‌توانند در خیابان‌های رم قدم بزنند و تاریخ و فرهنگ دست اول روم را در بزرگترین حالت خود تجربه کنند.

 

 

بولونیا

بدون هیچ شکی، یکی از شهرهایی که باید در لیست 7 شهر دانشجویی ایتالیا قرار بگیرد، بولونیا است. ممکن است نام این شهر کمتر به گوش شما خورده باشد؛ اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید قدیمی ترین دانشگاه اروپا در این شهر واقع شده است. دانشگاه بولونیا در میان دانشجویان بین المللی که به تحصیل در ایتالیا علاقمند هستند کاملا شناخته شده است. علاوه بر این، بولونیا مرکز ناحیه امیلیا_روماگنا در ایتالیا است. دیگر دیگر از دلایل شهرت این شهر، غذاهای آن است و به همین خاطر آن را “پایتخت غذایی ایتالیا” نامیده اند.علاوه بر این، به واسطه هنر موسیقی شهر بولونیا، یونسکو به این شهر لقب “شهر خلاق” را اعطا کرده است. مراکز تاریخی در این شهر با دقت بسیاری حفظ شده اند. این شهر دانشجویی ایتالیا، “بولونیای قرمز” نیز نامیده می شود. علت این نامگذاری، استفاده گسترده از طیف رنگ قرمز و نارنجی در ساختمان های این شهر است.بولونیا خانه قدیمی ترین دانشگاه ایتالیا و البته اروپا است. به عنوان خانه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان، این شهر همواره با جمعیت بالایی از دانشجویان بین المللی پر شده است. زندگی شبانه ی پویا، موسیقی زنده و صدها کنسرت و فستیوال، گروه های بین المللی راک، الکترونیک و آلترناتیو تنها بخشی از سرگرمی هایی هستند که این شهر به مهمانان خود ارائه می کند.دانشگاه بولونیا، در رتبه بندی های جهانی و ملی همواره در جایگاه های برتر قرار داشته است.

 

 

 

فلورانس

شهر فلورانس یکی دیگر از بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا است که به دلایلی مانند داشتن ساختمان‌های مذهبی مهم و چشم‌اندازهای زیبا دارای شهرت است. فلورانس به جهات دیگری مانند معماری غنی، هنر و تاریخ از محبوبیت جهانی برخوردار است. فلورانس دارای مساحتی حدود ۱۰۲/۴ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود  ۷۰۸۰۰۰ نفر است که نسبت به سال های پیش ثابت مانده است. این شهر همچنین برای افرادی که قصد تحصیل در ایتالیا دارند بسیار مناسب بوده و دارای دانشگاه‌های باکیفیتی نظیر دانشگاه هنر فلورانس است. این دانشگاه که دارای ۷ ساختمان مجزا در مرکز شهر فلورانس است دارای تجهیزات حرفه‌ای و به روز برای هرکدام از رشته‌ها است که نه تنها جنبه آموزشی دارند، بلکه به افزایش خلاقیت و انگیزه دانشجویان کمک می‌کنند. دانشجویان این دانشگاه علاوه بر تحصیل در خود دانشگاه، با گشت و گذار در خیابان‌های این شهر از آثاری نظیر شاهکارهای داوینچی الهام می‌گیرند. این دانشگاه رشته‌هایی مانند هنرهای لیبرال (آزاد)، هنرهای زیبا، تصویرپردازی و هنرهای تجسمی، طراحی داخلی و معماری، تاریخ هنر، رقص، زبان و فرهنگ ایتالیایی، ادبیات، طراحی وب و… را برگزار میکند. تصویرپردازی و هنرهای تجسمی: این رشته شامل شاخه‌هایی نظیر عکاسی دیجیتال، فیلم‌سازی و طراحی داخلی است.  هدف از آموزش این رشته، آشنا کردن دانشجویان با اهمیت و کاربرد هنرهای تجسمی در جهان اطراف است. طراحی داخلی و معماری: این دو رشته مفاهیم مربوط به معماری را از دید فرهنگ و جامعه مورد بررسی قرار می‌دهند. روزنامه‌نگاری و ارتباطات: آنچه در دپارتمان مربوط به این رشته آموزش داده می‌شود، آشنایی با عمق فرهنگ ایتالیایی از طریق یادگیری علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری است.

 

 

مزایای تحصیل در ایتالیا

 

۱- دانشگاه‌های بین‌المللی با محیطی مناسب برای دانشجویان

یکی از دلایل تمایل دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در ایتالیا، قدمت و اعتبار دانشگاه های ایتالیا است. همچنین فضای چندملیتی دانشگاه‌های این کشور به همراه شعبه‌های زیاد دانشگاه‌های بین المللی در ایتالیا، شرایط را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی آسان کرده است.

 

۲- هزینه پایین تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین کشورهای مطرح اروپایی از نظر هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود.

 

۳- امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

 

 

۴- امکان انجام کار دانشجویی

یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا، امکان انجام ۲۰ ساعت کار در هفته حین تحصیل است.

 

 

۵- امکان سفر به تمام کشورهای حوزه شنگن

 

 

 

اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و تحصیل در بهترین شهرهای ایتالیا و تحصیل در بهترین دانشگاه های ایتالیا نیاز دارید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید. همچنین میتوانید به سایر وب سایت های ما مراجعه کنید و مطالب مربوط به کشور ایتالیا را مطالعه کنید.