Englishness_illustrative آشنایی با مردم و آداب و رسوم کشور انگلستان

 

آشنایی با مردم و آداب و رسوم کشور انگلستان

آشنایی با مردم و آداب و رسوم کشور انگلستان، زبان، دین، فرهنگ، نژاد، خانواده، هنر و ادبیات در انگلستان، جشن ها و رسم های مردم انگلستان و هم چنین معرفی عادت های رایج مردم انگلستان از مواردی هستند که در این مطلب به آنها اشاره کردیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کشور انگلستان شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی می‌شود. در گذشته این کشور در توسعه دنیا پیشگام بوده و در قرن ۱۹ که امپراطوری آن در دنیا گسترش یافت در اوج شکوه خود به سر می‌برد. تلاش مردم انگلیس در زمینه علم، ادبیات و صنعت تلاش‌های حائز اهمیت است.

 

زبان مردم انگلستان

انگلیسی زبان رسمی این کشور است که توسط ۹۸ درصد از مردم صحبت می‌شود. البته گویش‌های مختلفی هم در آن وجود دارد. لهجه‌ها از شمال تا جنوب این کشور بسیار متغیر هستند و حتی خود مردم انگلیس هم گاهی آن را نمی‌فهمند. البته باید بدانید که زبان‌های منطقه‌ای مانند ایرلندی، اسکاتلندی و ولزی هم وجود دارند که مورد آخر یکی از پرمصرف‌ترین زبان‌های منطقه‌ای به حساب می‌آید. در انگلیس به عنوان یک کشور چند ملیتی، زبان‌های غیر بومی دیگری مانند لهستانی هم صحبت می‌شود. بعد از این زبان، بیشترین زبان مصرفی متعلق به هند و پاکستان است. زبان‌های عربی، چینی، پرتغالی و فرانسوی هم در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

 

فرهنگ مردم انگلستان

فرهنگ انگلستان ریشه در تاریخ طولانی این کشور دارد. فرهنگ بریتانیا پیچیده و در عین حال ساده، گیج کننده اما جالب است. به عنوان مثال، غذای ملی مورد علاقه یک غذای هندی است و رانندگی در سمت چپ جاده انجام می شود. بریتانیا به عنوان یکی از ابرقدرت های جهان و یکی از قدیمی ترین کشورهای حاکمیتی، تأثیر چشمگیری در عملکردها و سنت های فرهنگی بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده دارد.

 

نژاد مردم انگلستان

از میان ۵۶ میلیون ساکن انگلستان و ولز، ۸۶٪ سفیدپوست، ۸٪ انگلیسی/آسیایی و ۳٪ سیاه‌پوست/آفریقایی/کارائیب/سیاه بریتانیایی.۴۶ درصد مهاجران به این کشور هم سفیدپوست، یعنی سفیدپوستان خارجی.

 

دین مردم انگلستان

دین رسمی بریتانیا مسیحیت است و کلیساهای همه مذاهب را می‌توان در سراسر انگلستان مانند کاتولیک، پروتستان، باپتیست و متدیست یافت. عمده ادیان دیگر عبارت‌اند از اسلام، هندوئیسم، سکیسم، یهودیت و بودیسم. ۲،۶۶۰،۱۱۶ اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق مسلمانان انگلستان در انگلستان زندگی می‌کنند: ۲،۶۶۰،۱۱۶ (۴.۳ درصد از جمعیت). ۷۶،۷۳۷ مسلمان در اسکاتلند (۱.۴۵٪) ، ۴۵۹۵۰ در ولز (۱.۵۰) ساکن‌اند. لندن بیشترین جمعیت مسلمانان را در این کشور دارد.

 

اهمیت خانواده در انگلستان

  • تا اواسط قرن بیستم، ازدواج برای خانواده‌های بریتانیایی یک هنجار بود و از والدینی تشکیل می‌شد که پدر در رأس امور قرار داشت. هر چند در دهه‌های اخیر رشد قابل توجهی در خانواده‌های تک والد بوده و ازدواج بسیار کمرنگ شده است. در گذشته طلاق هم امری ناپسند به شمار می‌رفت؛ اما در دهه‌های اخیر بسیار بیشتر مورد قبول واقع می‌شود.
  • هنوز هم رسمی مبنی بر مراقبت از بزرگان خانواده توسط جوان‌ترها وجود دارد.
  • با توجه به تغییراتی که در محل کار به وجود آمده، خانواده‌های جوان‌تر به اندازه گذشته به خانواده‌های اصلی خود نزدیک‌ نیستند؛ اما باز هم دورهمی‌های خانوادگی همه را کنار هم جمع می‌کنند.

 

 

هنر و ادبیات در انگلستان

هنر در بریتانیا به دلیل وجود بسیاری از گالری های هنری و آثار افسانه ای هنرمندان مشهور مانند جان کنستابل و ویلیام بلیک بسیار مشهود است. هنر بخشی از فرهنگ انگلستان است و شامل آثار مختلف می شود. انگلستان از ادبیات غنی برخوردار است که از سنت های ادبی کشورهای عضو خود به ارث رسیده اند. قطعات ادبی وجود دارند که به زبان های سلتی و انگلیسی قدیمی نوشته شده اند. در طول قرن ها، بریتانیا نویسندگان مشهوری از جمله ویلیام شکسپیر، جان میلتون، جی آر آر تالکین و جی کی رولینگ را پرورش داده است.

آثار ویلیام شکسپیر، به ویژه رومئو و ژولیت، توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان خوانده شده اند و از سال ۲۰۱۷ حداقل به ۱۰۰ زبان ترجمه شده است. جی کی رولینگ یکی از پرکارترین نویسندگان انگلستان در قرن بیست و یکم است که سریال هری پاتر او با فروش بیش از نیم میلیارد نسخه، به عنوان پرفروش ترین کتاب سریال در تمام دوران شناخته می شود. هابیت و ارباب حلقه ها هر دو توسط جی آر آر نوشته شده اند. آثار تالکین همچنین در بین ۱۰ کتاب برتر پرفروش جهان قرار دارند.

 

عادت‌های رایج انگلیسی‌ها

  1. مؤدب بودن: این عادت بین کانادایی‌ها و انگلستانی‌ها زبانزد تمام جهان است.
  2. شوخ‌طبعی: طنز انگلیسی همه‌جا معروفه. حتی آمریکایی‌ها اغلب برای هم جوک انگلیسی میگن چون توش از طعنه، کمدی تاریک و کنایه استفاده می‌شود.
  3. چای: این محصول شان خیلی معروف است و همچنین خیلی هم مورد استفاده قرار میگیرد. در کافه گردی های انگلستان هم بیشتر از قهوه چای سرومیشود.
  4. فقدان احساسات: انگلیسی‌ها اهل تعارف و اهل رمانتیک بودن نیستند.
  5. یک زبانی: زبان آنها یکیه و در شهرهای مختلف تفاوت لهجه‌ خیلی کم احساس میشود.

 

 

معرفی بزرگترین ومهم ترین فرهنگ ها و آداب و رسوم و جشن ها در انگلستان

 

رگاتا

رگاتا یک مسابقه ی قایق رانی میان تیم های قایق رانی دو تیم آکسفورد و کمبریج است. تاریخ مسابقه به سال 1829 باز می گردد که نتیجه ی چالش بین دو دوست چارلزوردزورث (آکسفورد) و چارلز مریوال(کمبریج) بود. اکنون این مسابقه هر سال زمانی در تعطیلات عید پاک در رودخانه ی تیمز در جنوب غربی لندن برگزار می شود. مسابقه ی اتومبیلرانی به عنوان مسابقات قهرمانی شناخته می شود تقریبا طول آن به هفت کیلومتر می رسد و بین پوتنی و.مورتلیک واقع شده است.

 

سخنرانی ملکه

سخنرانی ملکه یا به عبارت طولانی  و کامل تر سخنرانی ملکه از تخت سخنرانی از پادشاه که در زمان سلطنت در مراسم بازگشایی پارلمان انجام می شود. در این سخنرانی ملکه قانون گذار را مورد خطاب قرار می دهد و درمورد دستور کار دولت صحبت می کند. این سخنرانی معمولا توسط مشاورین سلطنتی نوشته می شود و ملکه تصمیم نهایی درمورد محتوای آن را می گیرد. مواردی وجود دارد که ملکه بنا به دلایلی قادر به سخنرانی نیست. در انگلستان پادشاه حاکم آزاد است تا نماینده ای را انتخاب کند تا به نیابت از او سخنرانی کند. سخنرانی ملکه در روز کریسمس حدود ساعت سه بعد از ظهر یکی از سنت های کریسمس انگلیس است. 

 

جشنواره گلستنبری

جشنواره گلستنبری یک جشنواره ی هنرهای معاصر است که هر سال در وردزفارم در جنوب غربی انگلیس اتفاق می افتد. این جشنواره توسط مایکل اویس در دهه ی هفتاد میلادی تاسیس شد. امروزه این جشنواره مشهورترین جشنواره در انگلیس است که هر سال تابستان برگزار می شود. لباس مخصوص جشنواره و چادر برای اردو زدن از ملزومات برای لذت بردن از جو و انرژی عالی جشنواره است. رزرو بلیط این جشنواره یک سال جلوتر پیشنهاد می شود زیرا بلیط های جشنواره ی گلستنبری در عرض چند ساعت پس از عرضه شدن به فروش می روند. بلیط اولین جشنواره ی گلستنبری به مبلغ یک پوند فروخته شد .

 

در انتها برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به انگلستان و شرایط کشور انگلستان جهت مهاجرت میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باشد و مشاوره رایگاه تلفنی رایگان در انواع زمینه های مهاجرت دریافت کنید.