شرایط ورود به دانشگاه در رشته های پزشکی بعد از دوره A level

 

همانطور که میدانید بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی در انگلستان هستند چرا که جدای از این موضوع که انگلستان مقصد مناسبی برای مهاجرت است، سیستم آموزشی انگلستان بسیاری از افراد را در سراسر دنیا جذب خود میکند.

برای ورود به دانشگاه در رشته های پزشکی در انگلستان ابتدا باید دوره ای با نام A level گذرانده شود که شرایط ورود به آن را میتوانید در مطالب مرتبط در این وبسایت مطالعه کنید و یا با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس بگیرید. سپس بعد از پایان این دوره مواردی که در ادامه مطرح میشد شرایط ورود به دانشگاه است.

شرایط ورود به رشته های پزشکی در انگلستان چیست؟

اگر تصمیم بگیرید که در رشته پزشکی در انگلستان مطالعه کنید، باید به یک کالج پزشکی بپیوندید، که اغلب بخشی از یک دانشگاه است، اما ارتباطات قوی با بیمارستان های محلی و روش های پزشکی دارد. و باید سه نمره در سطح A شامل دروسی چون شیمی و زیست شناسی ارائه شود. و البته دانشجویان بین المللی میبایست سطح زبان انگلیسی خود را تا سطح آیلس 7 ارتقا درهند در حالی که هیچ مهارتی نمره پایین تر از 6.5 نداشته باشد.

پس از گذراندن دوره A level و ارائه نمرات سطح A دانشجویان وارد کالج شده و یک دوره دوساله در علوم پایه ای پزشکی را خواهند گذراند و پس از آن وارد دوره ی تخصصی پزشکی خواهند شد. دوره تخصصی پزشکی انگلستان یک دوره 4 ساله است که در این دوره کار اصلی و جدی آغاز میشود. در این دوره بعد از اینکه انتخاب کردید در چه شاخه ای در پزشکی میخواهید تحصیلات تکمیلی را انجام دهید، ادامه تحصیل کاملا جدی و رقابتی خواهد شد. پس باید تمام تلاش خود را برای حفظ موقعیت تحصیلی خود در زمینه ای که قصد تحصیل در آن را دارید، به کار بگیرید. این دوره 4 ساله است اما میتواند حداکثر هم تا 7 سال به طول بیانجامد. پس از پایان این دوره به صورت موفقیت آمیز مدرکی با عنوان گواهی تکمیل آموزش به شما اعطا خواهد شد.

برای گرفتن اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در انگلیس، مهاجرت به انگلستان، اخذ ویزای تحصیلی انگلیس و ... با شماره تلفن های مؤسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید.