معرفی دانشگاه های برتر نروژ


کشور نروژ به دلیل استانداردهای زندگی عالی و شرایط کاری مناسب و همچنین داشتن دانشگاه های معتبر مقصد انتخابی بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است.


همچنین نروژ جز چهار کشور اروپایی است که همچنان شرایط تحصیل رایگان را برای متقاضیان فراهم کرده است به همین دلیل همه ساله تعداد زیادی از دانشجویان خواهان اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستند.
همچنین نروژ در زمینه های مرتبط با صنعت نفت و گاز، کشتیرانی، مخابرات و انرژی های تجدید پذیر بسیارمطرح است بنابراین افرادی که قصد تحصیل و کار در زمینه های فوق را دارند نروژ می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.
در این مطلب قصد داریم با معرفی تعدادی از دانشگاه های برتر نروژ به متقاضیان تحصیل در این کشور این شانس را بدهیم تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند.


دانشگاه اسلو


دانشگاه اسلو در سال 1813 تاسیس شده است. محوطه اصلی این دانشگاه در کنار کاخ سلطنتی و پارلمان واقع شده است. این دانشگاه یکی از بزرگترین و پرافتخارترین دانشگاه های نروژ است.
دانشگاه اسلو از سطح بسار بالای آموزشی برخوردار است، این دانشگاه در بین دانشگاه های نروژ رتبه اول و در رتبه بندی جهانی در رتبه 113 قرار دارد.
دانشگاه اسلو دارای 8 دانشکده است که این دانشکده ها عبارتند از:
دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده الهیات، دانشکده حقوق، دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم آموزش و پرورش، دانشکده علوم انسانی، دانشکده ریاضی و علوم طبیعی
از نکات حائز اهمیت این است که مقطع کارشناسی در این دانشگاه فقط به زبان نروژی است ولی در مقطع ارشد تعداد زیادی از رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شود.

oslo


دانشگاه برگن


این دانشگاه واقع در شهر برگن نروژ است و فعالیت علمی خود را در 1825 آغاز کرده است و در حال بیش از 1200 کارمند در این دانشگاه مشغول به کار هستند.
دانشگاه برگن دارای بیش از 17 هزار دانشجو است و این دانشگاه جزء هشت دانشگاه برتر نروژ می باشد. زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی برای این دانشگاه نروژی و برای مقطع کارشناسی ارشد انگلیسی می باشد.
دانشگاه برگن دارای 6 دانشکده می باشد که این دانشکده ها عبارتند از:
دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده روانشناسی، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم انسانی، دانشکده ریاضی و علوم طبیعی

220px Faculty of Law in Bergen


دانشگاه علم و فناوری نروژ


دانشگاه دولتی علم و فناوری نروژ در سال 1996 تاسیس شده است و در شهر تروندهایم نروژ واقع شده است.
دانشگاه علم و فناوری نروژ دارای بیش از 40 هزار دانشجو است که از این تعداد بیش از 1000 نفر را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.
علاوه بر مهندسی رشته هایی که در این دانشگاه ارائه می شوند عبارتند از: علوم بهداشت و درمان، هنر، علوم اجتماعی و معماری.
دانشگاه علم و فناوری نروژ دومین دانشگاه بزرگ نروژ است و بودجه سالانه آن حدود 800 میلیون دلار است.
همچنین این دانشگاه در رتبه بندی جهانی در رتبه 363 قرار دارد.

t


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای تحصیلی کشور نروژ و آشنایی با شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره تخصصی بهره مند شوید.