2020 هزینه زندگی در لهستان

هزینه زندگی در لهستان

آیا می دانید لهستان همچنین خانه برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است؟ آیا قصد تحصیل در لهستان را دارید؟ اگر قصد دارید به لهستان مهاجرت کنید و در لهستان تحصیل کنید ، پس باید در مورد هزینه زندگی در لهستان نیز بدانید. در ادامه توضیحاتی در خصوص هزینه های زندگی در لهستان در اختیار شما قرار میدهیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

در ادامه به این موارد اشاره میکنیم:

  • هزینه های مسکن و اقامت در لهستان
  • خدمات نظافت در لهستان
  • هزینه مواد غذایی در لهستان
  • هزینه آب و برق در لهستان
  • بهداشت و درمان و بیمه در لهستان
  • سایر هزینه های مرتبط با اسکان
  • هزینه تحصیل در لهستان
  • مدرسه دولتی
  • آموزش عالی
  • نکات کلیدی برای کاهش هزینه کلی زندگی در لهستان
  • میانگین هزینه زندگی در لهستان

 

هزینه های مسکن و اقامت در لهستان

مسکن مهم است زیرا حدود 35 درصد از هزینه های ناخالص زندگی ماهانه شما را تشکیل می دهد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در اقامتگاه‌های دانشگاه یا آپارتمان‌های اجاره‌ای خصوصی زندگی کنند که می‌توان آنها را به اشتراک گذاشت.اجاره ماهانه برای اقامتگاه های دانشجویی از 60 تا 150 یورو متغیر است. اجاره در یک آپارتمان مشترک بین 80 تا 150 یورو در ماه است. در میان دانشجویان لهستانی، این رایج ترین جایگزین است.

 

خدمات نظافت در لهستان

هزینه متوسط ​​نظافت خانه 90 تا 150 دلار است و هزینه ساعتی آن 25 تا 90 دلار برای هر نظافت در سراسر کشور است.

 

هزینه مواد غذایی در لهستان

هزینه غذا برای یک دانشجوی بین المللی معمولا بین 100 تا 150 یورو در ماه است. بنابراین می توانید با خرید غذا و خرید از فروشگاه های ارزان قیمت در هزینه خود صرفه جویی کنید. Tesco، Auchan، Carrefour، Leclerc و Lidl از معروف ترین فروشگاه های لهستان هستند. هزینه شام ​​در رستوران ارزان قیمت فقط 5 یورو  است.

 

هزینه آب و برق در لهستان

وقتی نوبت به آب و برق می رسد، هزینه های شما ارزان نخواهد بود، بیشتر با اندازه آپارتمان شما و میزان برقی که استفاده می کنید تعیین می شود. در یک آپارتمان 85 متر مربعی، خدمات اولیه مانند برق، آب، گاز و خدمات زباله تقریباً 170 دلار هزینه دارد. هزینه های گرمایش ممکن است هزینه های شما را در طول زمستان افزایش دهد.

 

بهداشت و درمان و بیمه در لهستان

اگر در لهستان کار می کنید، باید 9٪ سهم بیمه ملی را بپردازید که به هزینه درمان شما می رسد. این به این معنی است که شما می توانید از امکانات بهداشتی دولتی به صورت رایگان استفاده کنید.

 

برنامه مزایای اساسی

همچنین برنامه ای برای کارمندان کم دستمزد و افراد بیکار در نظر گرفته شده است. طرح مزایای اساسی (EBP) حداقل پوشش بیمه درمانی مورد نیاز همه ساکنان لهستان است. خدمات ضروری را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد.

 

هزینه های رفت و آمد و حمل و نقل در لهستان

یکی دیگر از مولفه های هزینه زندگی در لهستان حمل و نقل است. حالت اولیه دانش آموزان حمل و نقل عمومی است که هزینه آن 50 یورو برای یک ترم معتبر به مدت شش ماه است. بسیاری از شهرهای لهستان دارای مناظر زیبای پانوراما و مسیرهای پیاده روی هستند. اگر مانند 18 درصد از دانش‌آموزان در لهستان، با ماشین شخصی سفر کنید، می‌توانید حدود 1 یورو برای هر لیتر بنزین هزینه کنید.

 

هزینه های مرتبط با اسکان

هنگامی که در لهستان زندگی می کنید، می توانید متحمل هزینه های اضافی شویدعلاوه بر اجاره شما، هزینه های برق را نیز در بر می گیرد. موارد دیگر عبارتند از: برق، گرمایش، آب، و جمع آوری زباله، با هزینه های ماهانه کلی حدود 155 یورو  برای یک آپارتمان 85 متر مربعی.

 

هزینه تحصیل در لهستان

لهستان یک کشور اروپایی با قیمت مناسب با اقتصاد پایدار است. هزینه های زندگی ماهانه دانشجویان بین المللی از 350 یورو  و 550 یورو متغیر است. با این حال، هزینه بسته به شهری که قصد دارید در آن زندگی کنید افزایش می یابد. شهرهای بزرگتر، مانند کراکوف یا ورشو، به 500-850 یورو در ماه نیاز دارند .

 

مدرسه دولتی

برای مدارک لیسانس، هزینه ها از 500 تا 6000 یورو در هر سال تحصیلی متغیر است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین 1000 تا 8000 یورو در هر سال تحصیلی است.

 

آموزش عالی

 در کالج ها، هزینه های شهریه بین المللی ممکن است تا 4180 دلار آمریکا در سال افزایش یابد.

 

نکات کلیدی برای کاهش هزینه کلی زندگی در لهستان

به طور کلی، هزینه زندگی در لهستان متوسط ​​است اما ارزان نیست، به ویژه برای دانشجویان کشورهایی با نرخ ارز پایین. در اینجا چند نکته مفید برای کاهش هزینه کل زندگی در لهستان آورده شده است:دانشجویانی که به دنبال مدرک تحصیلات تکمیلی یا دکترا از یکی از موسسات برجسته لهستان هستند، ممکن است برای صرفه جویی در هزینه، در خوابگاه موسسه مربوطه زندگی کنند.دانش آموزان می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و به جای پرداخت هزینه حمل و نقل خصوصی، سفرهای خود را با دانشجویان دیگر به اشتراک بگذارند. بدون شک به دانشجویان بین المللی در کاهش هزینه های زندگی خود در لهستان کمک می کند.مطمئناً غذا خوردن در رستوران ها یا کافه های مجلل به طور منظم ممکن است پرهزینه باشد. در نتیجه باید به دنبال انتخابی مقرون به صرفه باشید. کافه تریا دانشگاه و غذاهای خیابانی هر دو گزینه های بسیار ارزان تری هستند. هنگامی که در لهستان زندگی می کنند، دانش آموزان معمولاً می توانند تقریباً 20 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت کار کنند. دانشجویان به عنوان کارآموز و فریلنسر در محیط های کاری و مشاغل مختلف استخدام می شوند. در نتیجه، شما می توانید به راحتی از خود حمایت کنید و هزینه های زندگی خود را در لهستان تامین کنید.

 

میانگین هزینه زندگی در لهستان

هزینه زندگی در لهستان به دلیل پیشرفت اقتصادی مستمر این کشور بسیار ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است. به طور کلی، شما به حدود 500 دلار در ماه برای پوشش هزینه های زندگی، غذا خوردن و حمل و نقل خود نیاز دارید.

 

آیا لهستان کشوری ثروتمند است یا فقیر؟

بر اساس داده های صندوق بین المللی پول (2019) لهستان تولید ناخالص داخلی 14900 دارد. علاوه بر این، بر اساس برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP)، ​​لهستان دارای شاخص توسعه انسانی (HDI) 0.872 است. با در نظر گرفتن این آمار، لهستان کشوری ثروتمند است.

 

در انتها نیز در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های زندگی در لهستان و شرایط زندگی در لهستان میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره نیز در یافت کنید.