shutterstock_266760341 معرفی کشور ارمنستان

 

معرفی کشور ارمنستان

 

معرفی کشور ارمنستان، اقتصاد ارمنستان، آب و هوای ارمنستان، مهاجرت به ارمنستان و شرایط کشور ارمنستان، دین مردم ارمنستان، معرفی شهر های ارمنستان و همچنین فرهنگ مردم ارمنستان از جمله مطالبی هستند که در این مقاله کر شده اند. در ادمه مطلب با عنوان مهاجرت به ارمنستان و معرفی ارمنستان همراه ما باشید.

ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه  و از جنوب با ایران  و نخجوان هم مرز است؛ گردشگری در ارمنستان یکی از منابع اصلی درآمد کشور ارمنستان می‌ باشد که نقش مهمی در اقتصاد ارمنستان ایفا می‌کند، در سال‌های اخیر ورود گردشگران خارجی به این کشور افزایش داشته است؛ گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان این کشور را مقصد خود قرار می دهند، که بر اساس آمار ، 44 درصد آنها از روسیه ، 28 درصد از گرجستان ، 12 تا 14 درصد از اتحادیه اروپا و 7 درصد از ایران می‌باشند. 

ارمنستان از دیدگاه ساختاری به سه منطقه تقسیم می‌شود ، بخش شمال شرق و جنوب شرق که منطقه‌ای است تکتونیک، بخش مرکزی که منطقه‌ای است آتش فشانی ، بخش جنوب غربی جلگه آرارات که ناهمواری های آن حاصل سیلاب ها است و در جنوب شرق کوه آراگاتس در ارتفاع 1500 تا 2000 متر منطقه آتش فشانی ناهموار دارای چین خوردگی های بسیار واقع شده است که رودهای کاساغ و هرازدان آن را قطع کرده‌اند ، در بخش شرقی ارمنستان دو گودال و فرورفتگی عظیمی که در ارتفاع 1914 متری از سطح دریا قرار گرفته دریاچه سوان واقع است ، سوان بلندترین و بزرگ‌ترین دریاچه کوهستانی قفقاز است و در جنوب حوضه سوان منطقه کوهستانی وایوتس دزور و رود آرپا قرار دارد همچنین جنوب غرب ارمنستان شامل چین خوردگیهای وسیع جلگه آرارات است که میان دو منطقه کوهستانی آراگاتس و گغام واقع شده است؛  شهرهای ایروان، گیومری و وانادزور که هم اکنون بالای 80.000 نفر جمعیت دارند در طی دوران شورویشهرهای اصلی تابع جمهوریت محسوب می شدند و مابقی شهرک‌ها کمتر از 50.000 نفر جمعیت دارند. صنعت کشاورزی در ارمنستان از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که بیش از 40 درصد از شهروندان در این زمینه مشغول به کار هستند.

 

آب و هوای ارمنستان

هوای ارمنستان ملایم است ، در تابستان ها از مناطق جنوبی و فلات ایران توده هوای گرمی که از منطقه گرمسیری  می وزد به فلات ارمنستان می‌ رسد ، در زمستان ها هوای ارمنستان به شدت سرد می‌ شود ، آسمان ارمنستان اغلب آفتابی است و میزان بارندگی در ارتفاعات به ویژه در 2000 متر شدت و افزایش می‌ گیرد؛ دمای هوا در ارمنستان به شدت تابع فصول سال است ، در دشت آرارات متوسط دما در ماه ژوئیه 25 تا 27 درجه سانتی گراد و حداکثر آن 42 درجه سانتی گراد است و در ماه ژانویه دمای متوسط هوا ۵- تا ۷- و حداقل آن ۳۰- درجه سانتی گراد است و در مناطق کوهستانی میانه از جمله دریاچه سوان میانگین دمای هوا در تابستان بین 18 تا 20 درجه و در زمستان به ۸- تا ۱۲- درجه می رسد و حتی در اطراف دریاچه آرپا دمای هوا به ۴۶- نیز رسیده است؛ میزان متوسط بارندگی در ارمنستان 550 میلی‌ متر است که در بهار و اوایل تابستان به حداکثر و در نیمه دوم تابستان و نیز زمستان به حداقل می‌رسد.

 

اقتصاد ارمنستان

پیش از استقلال ارمنستان بخش عمده اقتصاد این کشور به صنایع داروسازی و تولید مواد شیمیایی، برق، ماشین آلات و غیره وابسته بود. اما پس از استقلال بخش کشاورزی در ارمنستان اهمیت ویژه ای پیدا کرد و منجر شد سهام مرتبط با این بخش در دهه آخر قرن 20 میلادی افزایش پیدا کند و این بخش 30% به میزان تولید ناخالص داخلی بیفزاید. . رتبه آزادی اقتصادی این کشور در سال 2020 در جایگاه 34 دنیا قرار گرفت.

 

فرهنگ ار منستان

ارمنستان سرزمینی سرشار از میراث فرهنگی و سنن است، در حالی که برخی از روایات به هزاران سال قبل برمی گردد همچنان در عصر مدرن و تکامل یافته امروز جشن گرفته می شوند. فرهنگ ارمنستان عناصر بسیاری را در بر می گیرد که مبتنی بر جغرافیا، زبان، ایمان، ادبیات، معماری، رقص و موسیقی است. کشور ارمنستان اولین کشوریست که در سال 301 م. مسیحیت را به عنوان یک دین دولتی پذیرفت، مسیحیت در اوایل قرن اول توسط دو تن از شاگردان مسیحی به نام های بارتولوموی و تادئوس به ارمنستان معرفی شد که این افراد به عنوان اولین روشنگرهای جهان ارامنه شناخته می شوند. یکی از مهمترین بخش های فرهنگ ارامنه موسیقی است که در سال های اخیر شکل های جدیدی از موسیقی را به وجود آورده است ضمن اینکه سبک های سنتی را حفظ می کند.

 

دین مردم ارمنستان

دین ارمنستان در حدود سال 300 میلادی به مسیحیت تغییر یافت و پس از تبدیل پادشاه آرساسید به نام تیریداس سوم توسط سنت گرگوری روشنگر، اولین پادشاهی این آیین آغاز گردید. از این رو ارامنه یک سنت ادبی مذهبی و مسیحی را، که بسیار قدیمی و غنی است، حفظ کرده اند. ارمنیان معتقد امروزه عمدتاً در ارتباط با رم به کلیسای رسولان ارمنی (ارتدکس) یا کلیسای کاتولیک ارمنستان تعلق دارند.

 

 

شهر های ارمنستان

 

ایروان

شهر ایروان یکی از شهرهای بسیار پر جمعیت محسوب می شود و پایتخت این کشور است این شهر شرایط زندگی بسیار خوبی برای ایرانیان فراهم ساخته است . هزینه زندگی در این شهر کمی گران است اما به طور کلی گزینه خوبی برای مهاجرت محسوب می شود.

 

هرازدان

شهر هرازدان از دیگر شهرهای محبوب برای مهاجرت محسوب می شود این شهر مرکز استان کوتایک است و رودخانه ای از وسط این شهر می گذرد که بسیار ارزشمند است. 

 

آرتاشات

شهر آرتاشات از دیگر شهرهای بسیار مهم در کشور ارمنستان محسوب می شود این شهر به طور کلی برای ایرانیان از نظر هزینه در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

 

کاپان

شهر کاپان برای جوانان گزینه بسیار خوبی است در این کشور می‌توانید در زمینه ثبت شرکت فعالیت خوبی داشته باشید. این شهر نیز در لیست شهرهای صنعتی و البته توریستی کشور ارمنستان محسوب می شود.

 

آبوویان

شهر آبوویان در کشور ارمنستان یکی از شهر های بسیار مهم محسوب می شود این شهر دارای فضای معماری و بسیار خاصی است. در نظر داشته باشید که این شهر در بخش شمال شرقی کشور ارمنستان قرار دارد و از نظر مساحت در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد این شهر بالاتر از سطح دریا قرار دارد به طور کلی شرایط زندگی در این شهر برای ایرانیان کمتر دیده شده است اما بیشتر مردم این شهر بومی هستند اما مردم بسیار خونگرمی دارد.

 

گاوار

شهر گاوار یکی از شهرهای کوهستانی ارمنستان محسوب می شود که در کنار دریاچه سوان قرار دارد این شهر به طور کلی از نظر امکانات در وضعیت متوسط قرار دارد و افرادی که با ویزای توریستی به ارمنستان سفر می کنند از این شهر بازدید می کنند شرایط زندگی در این شهر مناسب است.

 

در انتها نیز اگر به اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به ارمنستان، اطلاعات کلی درباره ی مشور ارمنستان، اخذ اقامت ارمنستان، مهاجرت از طریق تحصیل و یا کار در ارمنستان نیاز داشتید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.