دانشگاه مونترال کانادا


گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا، در هر سال دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب میکند؛ کانادا برخی از بزرگترین و بهترین دانشگاه های کانادا را در خود جای داده است؛ دانشگاه تورنتو، دانشگاه مونترال، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک گیل و ... از بهترین دانشگاه های دنیا میباشد.

کانادا از کشورهای مهاجرپذیر میباشد، کانادا به خصوص در سال های قبل تر بیشتر نیروی کار خود را از کشورهای خارجی جذب میکرده است. برای مثال برنامه Skilled worker یا همان ویزای نیروهای متخصص کانادا و یا برنامه express entry از جمله برنامه های کانادا برای جذب نیروی کار خارجی بوده است که البته هم چنان نیز برقرار است. علاوه بر این کانادا از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیلی و برخی از شهرهای ان از جمله شهر مونترال جزو بهترین شهرهای دانشجویی دنیا برای دانشجویان خارجی میباشد.


همانطور که ذکر شد، دانشگاه مونترال از بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل میباشد. علاوه بر این شهر مونترال نیز بهترین شهر دانشجویی کانادا میباشد. دانشگاه مونترال در سال 1878 تأسیس شده است. این دانشگاه، در یکی از زیباترین و معروف ترین قسمت های شهر مونترال قرار دارد. دانشگاه مونترال در حقیقت دانشگاهی فرانسوی زبان میباشد، اما رشته های بسیاری به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی ارائه میشود. رتبه این دانشگاه در رتبه بندی QS، 83 میباشد.
شرایط لازم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه مونترال کانادا:
ارائه مدارک تحصیلی (داشتن معدل بالا از شرایط بسیار مؤثر اخذ پذیرش از دانشگاه مونترال کانادا میباشد)
ارائه توصیه نامه از اساتید قبلی
ارائه انگیزه نامه (SOP)
ارائه مدرک زبان ( آیلتس، تافل و ...)

 

هزینه تحصیل در دانشگاه مونترال کانادا

هزینه تحصیل در هر ترم برای دانشجویان کارشناسی ارشد در این دانشگاه حدود 8 هزار دلار برای دانشجویان خارجی و در دوره دکترا، حدود 7 هزار دلار در هر ترم برای دانشجویان خارجی میباشد. البته این دانشگاه در هر سال بورس ها و اسکالرشیپ های مختلفی را به خصوص برای دانشجویان خارجی اختصاص میدهد. هزینه زندگی در شهر دانشجویی مونترال را نیز میتوان در هر ماه چیزی حدود 1200 دلار دانست که از این میزان چیزی حدود 500 دلار به هزینه مسکن اختصاص می یابد.


برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کانادا، کار در کانادا، تحصیل در کشورهای اروپایی و استرالیا و دیگر روش های مهاجرت با شماره تلفن های مؤسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان ما بهره ببرید.