معرفی دانشگاه های برتر سوئیس


سوئیس دومین کشور از نظر سطح رفاه اجتماعی است و بیش از 15 دانشگاه از دانشگاه های سوئیس مورد تایید وزرات علوم ایران هستند.


همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به دو زبان آلمانی و فرانسه امکان پذیر است اما در مقاطع بالاتر در گروهی از رشته ها و برخی از دانشگاه ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.
یکی دیگر از دلایل حائز اهمیت در مورد کشور سوئیس این مساله است که سوئیس با کمترین میزان جرم از امن ترین کشورهای دنیا محسوب می شود و بر اساس رتبه بندی های جهانی دانشگاه های این کشور از رتبه علمی بالایی برخوردارند.
از نکات مهم دیگر این است که دانشجویان در زمان تحصیل اجازه ی 20 ساعت کار در هفته را دارند که این مسله می تواند دانشجویان را تا حدودی برای پرداخت هزینه هایش تامین کند.
بنابراین سوئیس به دلیل رفاه اجتماعی بالا، امنیت، دموکراسی، اشتغال، کیفیت سیستم آموزشی، آب و هوای معتدل، یکی از محبوبترین مقاصد دانشجویی برای متقاضیان تحصیل است. از این رو بسیاری از افراد به دنبال اخذ اقامت تحصیلی در این کشور هستند و ما در این نوشتار قصد داریم به معرفی تعدادی از دانشگاه های برتر برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان بپردازیم.


دانشگاه فدرال زوریخ


دانشگاه فدرال زوریخ در سال 1855 در شهر زوریخ بزرگترین شهر سوئیس تاسیس شده است و یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان در زمینه ی علم وفناوری است. یکی از نکات برتر دانشگاه فدرال زوریخ این است که این دانشگاه تا به امروز 20 جایزه ی نوبل را کسب کرده است.
در حال حاضر بیش از 17000 دانشجئو از بیش از 80 کشور مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه در رشته هایی همچون مهندسی مکانیک، شیمی، ریاضیات، مهندسی عمران و علوم سیاسی اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.
زبان تحصیل در مقطع کارشناسی زبان آلمانی و فرانسه است و در مقاطع بالاتر در گروهی از رشته ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.
همچنین دانشگاه فدرال زوریخ یک دانشگاه دولتی است و تفاوتی بین شهریه ی دانشجویان بین المللی و بومی وجود ندارد و متوسط شهریه برای کلیه ی دانشجویان سالیانه حدود 2000 دلار است.

2


دانشگاه ژنو


دانشگاه ژنو با بیش از 16.500 دانشجو از بیش از 150 ملیت مختلف بزرگترین دانشگاه سوئیس است که در فاصله 280 کیلومتری زوریخ واقع شده است. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های این کشور است و در رتبه 98جهانی قرار دارد.
زمان تاسیس این دانشگاه به سال 1559 برمی گردد و بیشتر رشته های تحصیلی در مقطع لیسانس به زبان فرانسوی و در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
دانشگاه ژنو در مجموع دارای 9 دانشکده است، این دانشکده ها عبارتند از:
دانشکده حقوق، دانشکده روانشناسی، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده اقتصاد و مدریت، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده الهیات و دانشکده علوم
باید به این نکته اشاره کرد که حدود 40 درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند و شهریه ی این دانشگاه حدود 2000 دلار است.

3


دانشگاه لوزان


دانشگاه لوزان در سال 1537 پایه گذاری شده است و در حال حاضر بیش از 14.300 دانشجو و 3000 محقق در این دانشگاه در حال تحصیل و فعالیت هستند.
دانشگاه لوزان یکی از پیشرفته ترین و معتبرترین دانشگاه های سوئیس است و در بین 150 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد، همچنین دانشگاه لوزان در رشته ی پزشکی از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار است و رتبه جهانی 96 را برای رشته ی پزشکی به خود اختصاص داده است.
دانشگاه لوزان دارای هفت دانشکده است، این دانشکده ها عبارتند از:
دانشکده هنر، دانشکده زیست شناسی و پزشکی، دانشکده تجارت و اقتصاد، دانشکده علوم زمین شناسی و محیط زیست، دانشکده حقوق، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده علوم سیاسی و الهیات

5


برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی اخذ ویزای تحصیلی سوئیس و آشنایی هر چه بیشتر با دانشگاه های این کشور، می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان با مشاوران متخصص در این زمینه بهره مند شوید.