معرفی دانشگاه های برتر فنلاند


دانشگاه های فنلاند تحصیلات عالی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد و در مجموع، موسسات آموزش عالی فنلاند بیش از 400 برنامه آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.


همچنین این کشور دارای ثبات اقتصادی و سیاسی است و مردم این کشور زبان انگلیسی را به راحتی صحبت می کنند و کیفیت زندگی بالا بر رضایت دانشجویان تاثیر مستقیم دارد.کشور فنلاند دارای یکی از بهترین و با کیفیت ترین سیستم های آموزشی در دنیاست و در سال 2012 سیستم آموزشی این کشور بهترین سیستم آموزشی دنیا معرفی شد و برای تحصیل در این کشور نیازی به دانستن زبان فنلاندی نیست و بیش از 300 رشته در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
در اینجا قصد داریم به معرفی تعدادی از دانشگاه های برتر فنلاند بپردازیم.


دانشگاه هلسینکی


دانشگاه هلسینکی قدیمی ترین و یزرگترین موسسه آموزش عالی فنلاند است که در رتبه بندی 100 دانشگاه برتر جهان رتبه 91 را دارد.
این دانشگاه دارای 11 دانشکده در 6000 رشته ی مختلف است:
دانشکده ی هنر، پزشکی و دندانپزشکی، حقوق، علوم زیستی، ادبیات و زبان انگلیسی، باستان شناسی، ارتباطات و رسانه، تاریخ، کشاورزی و ...
در حال حاضر بیش از 40 هزار نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در حدود 10 هزار یورو سالیانه و در مقطع دکتری 6500 یورو می باشد.


دانشگاه آلتو


این دانشگاه در سال 2010 در شهر اسپو تاسیس شده و در رده بندی دانشگاه های فنلاند رتبه ی دوم را به خود اختصاص داده است.
دوره ها و زمینه های آموزشی این دانشگاه در رشته های معماری،هنر و طراحی، تجارت، مهندسی برق و ... می باشد.
این دانشگاه دارای 18 هزار دانشجو و دومین دانشگاه بزرگ فنلاند است.
دانشگاه آلتدارای شش دانشکده می باشد این دانشکده ها عبارتند از:
دانشکده علوم
دانشکده فنی مهندسی
دانشکده هنر و معماری
دانشکده تجارت
دانشکده برق و الکترونیک
دانشکده فنی شیمی
هزینه ی تحصیل در این دانشگاه بسته به مقطع تحصیلی و نوع رشته متغیر می باشد اما به طور میانگین هزینه ی تحصیل در دانشگاه آلتو سالیانه در حدود 8000 یورو می باشد.


دانشگاه فنلاند شرقی


دانشگاه فنلاند شرقی در سال 2010 در شهر یونسو فنلاند شرقی تاسیس شد. این دانشگاه ششمین مرکز برتر علمی کشور فنلاند است.
در حال حاضر 12 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
در خصوص زمینه های آموزشی این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد: روانشناسی، الهیات، علوم اجتماعی، کشاورزی، داروشناسی، پزشکی و دیگر رشته ها اشاره کرد اما برترین رشته این دانشگاه رشته ی پرستاری می باشد.
هزینه تحصیل در دانشگاه فنلاند شرقی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متغیر است اما میانگین هزینه ی تحصیل سالیانه بین 8 تا 10 هزار یورو می باشد.


دانشگاه تورکو


این دانشگاه در سال 1920 در شهر تورکو فنلاند تاسیس شد. دانشگاه تورکو از دانشگاه های برتر و معروف فنلاند می باشد، در حال حاضر دانشگاه تورکو دارای 20 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل است که از این تعداد حدود 2000 نفر را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.
این دانشگاه دارای شش دانشکده می باشد که عبارتند از:
دانشکده علوم انسانی
دانشکده حقوق
دانشکده پزشکی
دانشکده علوم اجتماعی
دانشکده آموزش و پرورش
دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی
دانشکده تورکو به خاطر دانشکده پزشکی خود شناخته شده است.


برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به فنلاند و آشنایی با دانشگاه ها و نحوه ی پذیرش در دانشگاه های فنلاند می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره تخصصی بهره مند شوید.